Gå til innhold

Sony Ericsson G900


Anbefalte innlegg

Har er merkelig problem. Hver gang jeg starter en applikasjon som skal på nettet så kommer følgende melding opp:

 

Anm om MIDIet-till.

 

En MIDIet i koble til Internett

Tillate dette?

  • Nei, ikke denne gangen
  • Ja, bare denne gangen
  • Nei, ikke denne økten
  • Ja, bare denne økten
  • Nei, aldri

Under her står det "Forsett" og "Velg"

 

Det er defaultet til "Ja bare denne økten" . Velger da dette trykker på fortsett for å starte applikasjon med netttilgang. Gjelder alle nettapplikasjoner som webleser, gmail, google maps, netradio osv.

 

Hvordan kan jeg unngå å få denne dialogboksen hver gang en applikasjon skal på nett?

 

 

Ligger ny oppdatering ute til G900

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Huff og Huff...

 

Har lest igjennom alle trådene for G900, og det er en telefon jeg ALDRI skal ha.

Har hatt P1i (forgjengeren til G900) for ca ett drøyt år siden, og når jeg leser trådene her, kommer gamle vonde minner tilbake. Alle de samme feilene som P1i hadde, ser det ut som om G900 har adoptert.

Bugs, feil, restarter seg selv, treg respons, telefonen låser seg, osv osv.

Lenke til kommentar
Huff og Huff...

 

Har lest igjennom alle trådene for G900, og det er en telefon jeg ALDRI skal ha.

Har hatt P1i (forgjengeren til G900) for ca ett drøyt år siden, og når jeg leser trådene her, kommer gamle vonde minner tilbake. Alle de samme feilene som P1i hadde, ser det ut som om G900 har adoptert.

Bugs, feil, restarter seg selv, treg respons, telefonen låser seg, osv osv.

 

Har hatt G900 I 2 måneder nå og må si at jeg er fornøyd med den, dog er det fortsatt som du sier problemer med programvaren som kan være irriterende :

 

*Batterikapasitets varsel stopper alarmer.

*Kan henge seg opp i noen veldig spesifikke sammenhenger (når man vet hva som forårsaker dette er det en smal sak å styre unna).

 

Min telefon har vært veldig stabil og stort sett er jeg fornøyd med den, selvsagt så er det fortsatt gode muligheter for å forbedre den så vi får se hva SE kommer med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes telefonen har blitt mye bedre og raskere etter den nye oppdateringen samt pips programmet som det linkes til i denne tråden.

MP3 spilleren i G 900 er mye bedre enn i min gamle W 960i også....

 

Fulgte Nipsen's "kakebok" oppskrift for wlan og nå går den som en drøm så takk for rådet/hjelpen Nipsen....

 

Sliter nå med å kunne se web tv på telefonen, noen med tips/ råd der ?

Lenke til kommentar

Må legge til at maks 3G hastighet er på 7,4...

Og at telefonen ikke er fult så god som jeg hadde regnet med :)

- Har selv testet telefonen over tid og hvert igjennom menyen og instillingene!

 

SonyEricson telefonene setter en standar bra MP3 funksjon lett og forholde seg til og ofte preg av samme desig som før, men G900 er opsettet av gps utrolig brukervenlig :)

 

Når det gjelder surfing på nettet varierer det veldig på pris, utifra hvilkr abonomang du velger :)

 

MOBIL TV.

Her har det nå kommet en hjelpefunksjon som du kan finne på hjemmesiden eller voa å google den opp hehe.. Her får du nyttig innføring av anbefalt startmuligheter i forhold til hva du ønsker og se på, pluss i det hele er pris liste for enkelte tjenester i internett menyen.

- Kan muligens også benytte seg av støtte programmet der du får en TV oversikt av hvilke kanaler du har og velge blandt.

 

men USA ligger fortsatt best ann i forhold til fri bruk av tv funksjon via telefonen :)

i norge ville det ha gjelt for nrk1, nrk2 og eventuelt tv2 og tv3 og en sports kanal. :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noken som veit korleis eg får vekk java-restriksjonane på g900'n?

 

la inn facewarp, men den starta ikkje kameraet, og eg må gjennom 6-8 godkjenninga +1 for kvert bilde i mappa før eg får forhandsvisninga av bilda. finst ikkje noke valg som heite "tillat alltid" :thumbdown:

 

har hørt om en "java restriction patch", men den metoden eg fant krevde en del arbeid som var litt out of my league samt ikkje lista opp g900 som en telefon det vil funke på :p lurer på om noken veit om en enkel måte?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Har hørt at det ikke er mulig å bytte themes på den, er det sant?

Ikke akkuratt sånn kjempe viktig, men greit å ha tilgjengelig :)

 

Jeg har hatt problemer med å bytte themes, det går ann å bruke de fire som er på den fra før, men ikke andre, tror jeg da, har ikke hatt den så lenge selv :/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke bestill er vel heller mitt tips. Makan til daarlig kvalitet paa en telefon tror jeg du skal lete lenge etter. Ufattelig treg(med firmwareupdate og ja) er den ogsaa til tiden(i tillegg til masse random restarts).

 

Jeg hadde valget mellom g900 og n82.. Angrer kan du si.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei

 

Skjermen til SE G900 "låser" seg og når man prøver å trykker på knappene, skjer det ingenting. Skjermen er helt svart, og man må ta ut batteriet for å få liv i den igjen. Telefonen har ikke slått seg av selv, ettersom det kommer litt lys når man trykker på noen knapper.

 

Dette skjer oftere og oftere.

 

Etter å ha slått den på igjen, er den ofte veldig treg.

 

Andre som han opplevd det samme? Evt. hvordan fikser jeg dette?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte G900 i august 2008 elns. Var storfornøyd når jeg fikk den, men etter å ha brukt den en stund ble den nærmest ubrukelig. Hadde oppdatert software hele tiden. Touch skjermen slutta å fungere helt random, lyset i skjermen fungerte nesten ikke, selv om den stod på 100%. Var også et lite område på skjermen der touchen ikke virka. Den var dautreg, og en restart tar en halv evighet. Batteritiden var søppel, selv med 3G deaktivert, 50% lys og ingen fancy animasjoner. Til slutt begynte den å skru seg av og på når den ville, ofte et par ganger i timen. Da ble jeg drittlei og kjøpte en W715. Det eneste jeg savner er noen kamerafunksjoner. Får ikke tatt like gode bilder med W715 siden den ikke har noe fokus funksjon. Bildene har lett for å bli uskarpe, og får ikke tatt nærbilder av tekst osv. like godt som med G900. Men angrer ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...