Gå til innhold

Bærbar PC til musikkprogrammer / surfing.


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg en bærbar pc til serato live scratch og til å ha som surfe pc som jeg kan ta med rundt omkring, på skole og på ferier.

 

Kravene til Serato er

 

Windows

1.5 GHz PC

1 GB RAM

Windows XP with Service Pack 2 or higher

Windows Vista requires Versions 1.7.2 or higher

Note that support for Windows XP and Vista is limited to 32 bit installations. If you have a 64 bit machine and wish to use Scratch LIVE you require the 32 bit version of your operating system. More information on how to install a 32 bit operating system is in this FAQ.

Note that we recommend Windows XP over Vista for performance reasons. By using XP, you can have a lower latency (for a better vinyl feel) and better performance in general.

 

Please note: this is the minimum requirement to run Scratch LIVE. We recommend you use a higher spec computer, and particularly if you have a large library, you will benefit from having more RAM.

 

Ønsker å komme litt over disse kravene, så 2GB ram er ønsket, og minst 1,75Ghz vil jeg tippe.

Skjermkort betyr null og HDD vil jeg minst ha 120gb av.

Ønsker også helst XP men ser at alle pcer nå kommer med vista, XP kan jeg uansett installere selv.

 

Har funnet ut 2 pcer som virker litt spennende

 

MSI 15.4" GL WXGA

Denne oppfyller vel akkurat minstekravene mine, ser på den som litt risky, men antar at den vil holde mål.

 

FUJITSU SIEMENS EM V5545

Denne virker helt safe, har ganske bra specs i forhold til hva jeg krever og er på tilbud, koster dog 1500 mer enn den andre, men da får jeg iallefal mer enn nok stabilitet og kvalitet? I tillegg så kan jeg få inn et par "ok" spill her som kan være greit å spille når man kjeder seg.

 

Hva synes dere?

Tar gjerne imot tips til andre pcer der ute, prøver å holde en max grense på 5000kroner siden pcen ikke skal brukes til noe seriøs gaming.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo! Dell XPS M1530 anbefales på det varmeste! =)

Jeg har den selv. Og for 7-8000 får en mer enn bra nok PC for det du trenger den til. Men jeg skal love deg, visst du finner et spill du liker, og du kjøper denne PCen vil du takke meg :p Jeg bruker den selv til surfing, lage musikk (FL Studio), sjå filmer, høre musikk, og spille Crysis. MSN og selvfølgelig! ;D Den er vel en av di aller tynneste du får på markedet i forhold til specs og pris! Acer er jo også noe å anbefale, men jeg synst di er altfor store (tykke), og di skal visst bråke mer en Dell. Processoren kunne og ha vert noe bedre enn 1.8ghz. Leveres med Windows VISTA Home Premium. Og VISTA er egentlig ikke så gale som folk vil ha det til på nettet ;)

 

-Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...