Gå til innhold

Ny middels-kraftig pc som skal holde lenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

PC-en min begynner å bli litt rusten, så tenkte å kjøpe en ny. Jeg har satt sammen en pc jeg tror er den beste i prisklassen 6-7000,-

Vil gjerne få litt tilbakemeldinger. Tenker at PC-en skal vare ganske lenge med tanke på gaming og annet bruk.

Foreløpig specs

Har hørt at Core 2 Duo E8400 har fått mye positivt, men vurder Quad Core 9450 med tanke på hvor lenge PC-en skal være. Noen innspill på det?

Er hovedkortet greit, eller burde jeg legge i en 500,- for et Intel X48-brikkesett?

Håper på noen gode innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint om det er noen som har noen innvendinger/anbefalinger/endring eller lignende å komme med når det gjelder oppsettet mitt!

Har satt meg en max-pris på 7k

Skrevet

Ser du havner over 7000 selv i billigste butikk. Skal du ikke spille kan du spare litt på skjermkoret.

Har du sett på ferdige maskiner? Så lenge du ikke har alt for sære krav kan det bli like billig.

Skrevet (endret)

X48 er ikke så viktig, men unngå Nforce for en hver pris! (MSI P7N er et Nforce kort) Nforce er ofte lik trøbbel, vent et par tre uker og gå for et Intel P45 basert kort som blir lansert da, ikke store forskjellen fra P35, men de har pcie 2.0 som KAN bli viktig på sikt.

Edit:

Både Nvidia og ATI slipper sine nye skjermkort i juni også, så jeg hadde definitivt ventet.

Endret av PerUlv2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...