Gå til innhold

Skal ha ny pc, hva syns dere om denne pakken?


Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en pc til søstera mi. Skal være en rimelig pc med gode

egenskaper til skolebruk dvs office pakken, litt spilling, og den skal fungere som hjemmekino! Sort/sølv design, pris og at det er et m-atx system er viktig.

 

Har satt sammen denne foreløpige pakken! Litt usikker på hovedkortet,

dette har jo vga og det trengs ikke. Liker ikke samsung men her avgjør nok prisen. Plektor er for dyrt. Noen som har testet surround pakken fra creative?

 

 

MSI KM2M Combo Hovedkort Socket A,

AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz

GlacialTech CPU-Vifte Socket A Igloo2320

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2- Minne

Western Digital Caviar 80GB 7200RPM-8MB cache

Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB DDR-

Samsung CD-brenner IDE 48x/24x/48x-Sort

Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Asuscom ISDN kort PCI- Intern

Chieftec Dragon Micro-ATX Tower Sort

Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical- (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus

Hansol 15" LCD H520 TCO-99 "Silver"- Skjerm

Epson Blekk Skriver Stylus C62- Skriver

Creative Høyttaler Inspire Digital 5500

 

Håper på noen gode råd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser fin ut den der. Personlig hadde jeg gått for Nforce2, selv om den ikke skal under tungt bruk

 

Hvilket kort tenker du på? mener du Asus A7N266-VM

Ja, mente et Nforce2 basert hovedkort istedenfor A7N266-VM. Men var vist ikke lett å finne noen M-atx Nforce2 kort. Tror da jeg ville valgt MSI KT4M-L basert på viakt400. Grunnen til dette er at jeg ikke liker å bli begrenset av hovedkortet, syns det er en fordel å ha litt armrom der. Om du skal ha linux på denne er det vist like godt at du ikke valgte Nforce2, da det vist ikke funker så bra under linux.

Lenke til kommentar
m-atx hk med nforce2 har Shuttle SN 41G2.

Finner den på komplet.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=1&s=pl

Ja, dette var i grunnen en god ide. jhmos- om du ønsker mer info om denne løsningen kan du lese testen fra hardware.no utførte. Nå kan jeg ikke så mye om barebone løsninger en det jeg har lest i testen der, så kan ikke hjelpe så mye der. En åpenbar ulempe er at du bare kan bruke enten dvd spilleren eller cd-brenneren, den har ikke plass til begge. Fordelen med Nforce2 er ikke så stor ovenfor viakt400 at det er verdt det om du egentlig ikke vil styre med shuttle.

Lenke til kommentar
m-atx hk med nforce2 har Shuttle SN 41G2.

Finner den på komplet.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=1&s=pl

Ja, dette var i grunnen en god ide. jhmos- om du ønsker mer info om denne løsningen kan du lese testen fra hardware.no utførte. Nå kan jeg ikke så mye om barebone løsninger en det jeg har lest i testen der, så kan ikke hjelpe så mye der. En åpenbar ulempe er at du bare kan bruke enten dvd spilleren eller cd-brenneren, den har ikke plass til begge. Fordelen med Nforce2 er ikke så stor ovenfor viakt400 at det er verdt det om du egentlig ikke vil styre med shuttle.

 

Takk for alle tips, jeg bytter hk ellers blir jeg ved det opprinnelige. :smile:

Lenke til kommentar
Jeg ville ha gått for et GeForce 4 TI basert hovedkort, gir MYE mer for pengene enn 9100... Kanksje ett TI 4200 8X AGP, men jeg kjenner ikke til om dette hovedkortet støtter 8XAGP da.... Uansett LYKKE TIL!

 

enig i dette men 9100 koster 654kr hos komplett

og billigste ti4200 ca 1200+

 

Blir minimalt med spilling på maskinen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...