Gå til innhold

canon 400d, pixma 610 fargeproblemer


Anbefalte innlegg

hei

 

har nett invistert i et canon 400d speilrefleks og en canon pixma 610 printer.

 

det som eg lurer på er om det er normalt at utskriftene ikke blir helt identisk med bildene som eg ser på på pc-en???.

 

eg tok masse fine bilder av gutten min med skog, gress og blomster i for/bakgrunn. ser veldig grønt,friskt og fint ut på pc-en. men når eg skriver ut bilde så blir det litt høst-ish. har gjort og kjørt alt av justering og rensing av det ene og det andre på printeren og prøvd å printe ut fra picasa2, zoombrowser, coral paint shop pro og digital photo proffessional, men alle e like høst-ish. alle fargene er jo der selvføgelig, men ikke like friskt lissom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det helt sikkert mange ting som kan være årsaken.

 

Har du en ukalibrert skjerm er kalibrering det første som bør gjøres, da det er viktig at de bildene du ser på skjermen er de som faktisk er på disken.

 

Det neste er profilene du bruker under printing. Det kan høres ut som om du har dobbel fargestyring, d.v.s. at både programmet du bruker for å skrive ut og skriveren er satt opp til å styre fargene. Da får du lett det du beskriver.

 

Så må rette profil og papirtype velges, antagelig i programmet og på skriveren.

 

Jeg kjenner ingen av de programmene du bruker til utskrift, så innstillinger kan jeg si lite om, men det fulgte vel med et program til skriveren du kan bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...