Gå til innhold

Reklamasjonsrett på pc,


Anbefalte innlegg

Jeg har acer aspire 7520G det har han... nei vent, han har 7520ZG eller noe sånt. me geforce 8400M GS, så litt bedre skjermkort, men jeg kjører på XP. Uansett, vet noen om det er mulig å

skifte prosessor og GPU på denne PC-en? finner ingenting via google

 

GPU er nokk bare å glemme da den er loddet direkte på hovedkortet.

 

Det du derimot kan gjøre er å oppgradere RAM'en. Skjermkortet har noe som heter hypermemory. Altså det kan låne noe av RAM'en til å bruke til skjermkortet. Mener det kan låne opptil 800 eller 1000 mb av RAM'en.

 

*never mind - så først nå at det var kompisen din som hadde geforce 8400*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har acer aspire 7520G det har han... nei vent, han har 7520ZG eller noe sånt. me geforce 8400M GS, så litt bedre skjermkort, men jeg kjører på XP. Uansett, vet noen om det er mulig å

skifte prosessor og GPU på denne PC-en? finner ingenting via google

 

GPU er nokk bare å glemme da den er loddet direkte på hovedkortet.

 

Det du derimot kan gjøre er å oppgradere RAM'en. Skjermkortet har noe som heter hypermemory. Altså det kan låne noe av RAM'en til å bruke til skjermkortet. Mener det kan låne opptil 800 eller 1000 mb av RAM'en.

 

*never mind - så først nå at det var kompisen din som hadde geforce 8400*

 

 

Heh, begge har 8400

 

jeg ahr 8400M G

kompisen min har 8400M GS, så han har hakket bedre.

Men jeg vet at GPU ikke alltid er loddet på hovedkortet, sikker på at den er det på denne?

 

Uansett har jeg hørt at det går an å sende den inn til elprice og betale dem for å bytte GPU? mulig?

Lenke til kommentar
Heh, begge har 8400

 

jeg ahr 8400M G

kompisen min har 8400M GS, så han har hakket bedre.

Men jeg vet at GPU ikke alltid er loddet på hovedkortet, sikker på at den er det på denne?

 

Uansett har jeg hørt at det går an å sende den inn til elprice og betale dem for å bytte GPU? mulig?

 

Jeg vil tro at denne har dette. Tviler veldig sterkt på at å bytte GPU er noe løsning. Verksteder gjør ikke slikt arbeid. Hvis den skal sendes inn så blir det ett nytt hovedkort med ny GPU. I såfall blir nokk det sikkert like dyrt som å kjøpe en ny laptop.

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Det at 2 PCer med NESTEN tilsvarende hardware oppleves som å yte forskjellig kan ha MANGE årsaker.

 

- Dere kan ha forskjellige innstillinger i angitte spill

- Det kjøres annen software i bakgrunnen

- En av maskinene kan være infisert med div. malware

- En av maskinene kan være i strømsparingsmodus

- Forskjellige versjoner av drivere

 

Etc.

 

Ser personlig ingen grunn til at du har noen rett til bytting eller omlevering av denne maskinen.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Det at 2 PCer med NESTEN tilsvarende hardware oppleves som å yte forskjellig kan ha MANGE årsaker.

 

- Dere kan ha forskjellige innstillinger i angitte spill

- Det kjøres annen software i bakgrunnen

- En av maskinene kan være infisert med div. malware

- En av maskinene kan være i strømsparingsmodus

- Forskjellige versjoner av drivere

 

Etc.

 

Ser personlig ingen grunn til at du har noen rett til bytting eller omlevering av denne maskinen.

 

 

Innstillingene var de samme, prosessene var også noenlunne det samme, jeg hadde kansje litt mindre ettersom jeg deaktiverer en del som ikke har med ytelse å gjøre.

Malware hadde ivertfall ikke jeg, har daglig virus søk og ukentlig malware O.L søk. søkte dagen før

Ingen var i strømsparingsmodus.

Driverne var de som kom med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...