kevinedomm Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Heisann! Har en kompis som har en 2006 Aerox som han er misfornøyd med draget på, har prøvd den selv og den virket usedvanlig lat, bunndraget var elendig. Variatorreimen ble byttet og bunndraget ble et hakk bedre, men han kunne ha tenkt seg å hatt enda bedre bunndrag... Er det noen måte man kan gjøre slik at bunndraget blir bedre (og toppfarten forblir 45-50km/t lovlig? Er det variatorvektene man må endre på? Har selv prøvd å ta av med den, virker som om motoren fortsatt har noe "til overs", men vil ikke dra bedre. Scooteren min drar som bare det i forhold, men Aerox skal jo ha et ganske bra bunndrag egentlig? Noen tips til hva som kan gjøres?
Khaffner Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hvis noen vet om en måte man kan "trimme" en scooter lovlig vil jeg vite det
kevinedomm Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 Teller vel ikke som trim om man øker aksen på en scooter som allerede har så å si ingen bunndrag? Når dette ikke gir høyere toppfart så er det vel OK?
Khaffner Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Som jeg har forstått det er det ulovlig å øke EFFEKTEN av en moped. Man kan dreve om mopeder og firehjulinger, men da mister man enten akselerasjon eller toppfart, men som kjent; ja takk begge deler!
Svampebob Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 men er ikke lov å bytte antall tenner på drevene uansett om du mister topp fart eller får høyere topp fart
Khaffner Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Jaha? så en moped MÅ gå akkurat 45 km/h? det er ikke lov å redusere dette til fordel for akselerasjon?
CFM Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hvis der leser i vognkortet står det at det ikke er tillatt å gjøre noe med drivverk eller motor for å få bedre effekt. Heller ikke bytte drev. Hvis man absolutt vil bytte drev eller øke effekten lovlig, må man få dette godkjent av Statens Vegvesen og husk at grensa er 45km/t.
kevinedomm Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Skrevet 24. mai 2008 Hvis der leser i vognkortet står det at det ikke er tillatt å gjøre noe med drivverk eller motor for å få bedre effekt. Heller ikke bytte drev. Hvis man absolutt vil bytte drev eller øke effekten lovlig, må man få dette godkjent av Statens Vegvesen og husk at grensa er 45km/t. Men hvordan kan vegvesenet/politiet vite at akselerasjonen på Aerox'en er oppgradert da? Min sin scooter trekker noe så inni helsikes mye bedre i bakkene, men jeg har ikke skrudd ut en eneste skru på den siden jeg kjøpte den. Politiet vet jo ikke at aksen på Aerox'n er oppgradert da, ved en kontroll, er ikke snakk om å ha noen ekstreme greier, bare at den skal trekke så godt som den gjorde når den var ny
CFM Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 De finner det ikke ut, men hvis du må på visning "grunnet mistanke" merker de det..
kevinedomm Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Skrevet 24. mai 2008 Bare å bytte delene igjen da Men det er vektene man bytter på, sant?
Medisinmannen Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Det går ann å trimme på lovlig vis Er jo bare farten det er plombert ned på, så du kan sette på effektanlegg og kansje forgasser, også har du på utrolig lette vekter(usikker på om det er lette eller tunge vekter!). I teorien skal jo det gå
Khaffner Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Vil man ha bedre akselerasjon og hastighet i oppoverbakker kan man utføre vektreduksjon, både på sykkelen og deg selv Hvor mye som er lov å fjerne på sykkelen vet jeg ikke da
CFM Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Det går ann å trimme på lovlig vis Er jo bare farten det er plombert ned på, så du kan sette på effektanlegg og kansje forgasser, også har du på utrolig lette vekter(usikker på om det er lette eller tunge vekter!). I teorien skal jo det gå Det går nok dessverre ikke.. Hva gjør du da? Jo, du øker effekten..
Medisinmannen Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Er jo ikke effekten det er plombert ned på ? Står det oppgitt effekt i vognkortet? På min Derbi GPr stod det bare at den va konstruert til å gå i 45kmt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå