Gå til innhold

Den blaa Stabæk traad!


-mads

Anbefalte innlegg

Ja, og hvis du ikke har det så løp og kjøp. Det å få folk på kamper er kanskje den største utfordringen Stabæk står ovenfor i 2009. Hvis vi skal klare å bygge opp under den positive sirklen rundt klubben må alle bidra. Nå er fasilitetene på topp, og det er ingen grunn til at en Stabæk fan skal se hjemmekamper fra stua.

 

Jeg føler at det finnes veldig mange Stabækfans i Bærum. Det så vi før cupfinalen, og før siste hjemmekamp mot VIF. Problemet er at det ikke finnes noen kultur for å dra på kamp og støtte laget når det ikk er en storkamp i vente. En (1) tilskuer teller liksom ikke så mye. Hvis den holdningen fortsetter så kommer det til å bli trist på Fornebu. Nå som vi flytter til ny arena er det ekstremt viktig at alle bidrar. Hvis alle gjør sitt til å snu den trenden kan vi kanskje se frem til annen hver søndag med fult hus og kjempe stemning på Fornebu Arena.

 

Jeg var en av de mange tusen Stabækfansene som ikke at hadde sesongkort i fjor. Da gadd jeg ikke å kjøpe sesongkort fordi jeg tenkte at det ville bli noen kamper jeg ikke kunne dra på. Av det lærte jeg at det å kjøpe billetter til 10 av 13 hjemmekamper er utrolig stress. Jeg brukte altfor mange timer på å dra opp og ned til Stabækbutikken fopr å kjøpe billetter, og jeg dro lang tid i forveien for å få gode plasser. I tilegg var jeg sannsyneligvis blant dem som betalte mest inngangspenger på Nadderud i fjor. For det beløpet jeg brukte på å se 10 hjemmekamper ved å kjøpe billetter var mye høyere enn det beløpet som de med sesongkort betalte for å se alle 13.

Til neste år er det 15 hjemmekamper og Stabæk tilbyr veldig billige sesonkort. Hvis man synes det er mye å betale 3000 for de "vanlige" sesongkortene, så har man alternativet "blaa familie" hvior jeg mener at det koster 1500 for voksene. Og Stabæk Support sesongkortet koster 1200 kroner. Det er like mye som jeg betalte for å se 6 hjemmekamper på nadderud fra rad 3 i fjor.

Endret av Blodtann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sesongkort, har hatt det 2 år:)

 

Jeg tror ikke de første kampene kommer til å bli noe problem med å fylle stadion. Og da er det viktig med sportslig suksess for at folk skal komme å se kamper videre.

Oppfordrer alle til å gå på Stabæk sine kamper, det er god fotball!

Lenke til kommentar

Når folk fra Bærum skjønner at det er sitteplasser til alle og ingen mulighet for å bli våt er jeg sikker på de møter opp til kamp :tease:

 

Fra spøk til alvor, tror nok også man er avhengig av sportsilig suksess over noen sesonger på ny stadion for at det skal danne seg en tilskuerkultur...

Lenke til kommentar

Ja, det sportslige har selvføleglig mye å si. Men i Stavanger, Fredrikstad og Ålesund klarer man å fylle stadion selvom man ikke kjemper om gull. Det er kanskje er urealistisk å tro at Stabæk klarer dette den første sesongen, men bør man satse på å fylle i enkelt kamper, og ellers ha et snitt rundt 10 000. Fornebu Arena skal jo tilby litt mer en bare fotballen og de reklameres jo med at store opplevelser skal bli større. Da er det synd det med sitteplasser på ståfeltet, men jeg håper ikke det får så stor innvirkning på tilskuerantallet.

Endret av Blodtann
Lenke til kommentar

Personlig føler jeg ikke at det er noe problem med seter på bortekamper, bortsett fra at det kan gjøre lit vondt på over alt fra nord til sør. Men når det gjelder setene på Fornebu så er det direkte farlig. Dessuten fører det til relativt liten plass på hvert tribunetrinn siden tribunene er så bratte. Synd at de som har ansvaret for dette ikke skjønner hvile konsekvenser det vil få, direkte og indirekte. Negative konsekvenser får det uansett, men som sagt så får vi håpe at de ikke blir altfor store.

Endret av Blodtann
Lenke til kommentar
Ja, det sportslige har selvføleglig mye å si. Men i Stavanger, Fredrikstad og Ålesund klarer man å fylle stadion selvom man ikke kjemper om gull.

Viking og Fredrikstad har lange tradisjoner fra øverste divisjon da. Hvordan Ålesund klarer det kan man jo spørre seg om.. Har jo litt med entusiasmen i de forskjellige byene også, det virker som om Oslofolk ser kampen like bra sofaen.

Lenke til kommentar
Ja, det sportslige har selvføleglig mye å si. Men i Stavanger, Fredrikstad og Ålesund klarer man å fylle stadion selvom man ikke kjemper om gull.

Viking og Fredrikstad har lange tradisjoner fra øverste divisjon da. Hvordan Ålesund klarer det kan man jo spørre seg om.. Har jo litt med entusiasmen i de forskjellige byene også, det virker som om Oslofolk ser kampen like bra sofaen.

Nils Johan Semb er jo en opplevelse i seg selv!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mener det er helt riktig å ikke selge Alan til Trabzbonsor. Skulle de solgt hadde de for det første trengt kapitalen inn med en gang slik at de kunne hentet en erstatter, og ikke 8 mill nå for så litt her og litt der for diverse klausuler. I tillegg stoler jeg ikke filla på tyrkiske klubber, etter alt bråket som har vært blant annet med Rune Lange og Ronny Johnsen. Et eventuelt bud fra en engelsk, tysk eller spansk på 35 millioner hadde sannsynligvis blitt rangert mye bedre enn et 50-millioners bud fra en hvilken som helst tyrkisk klubb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...