Shruggie Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Så det eneste som stopper deg i å slå et barn er loven? Det er faen ta meg noe galt med deg! Endret 30. mai 2008 av tofagerl
PSV Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Egentlig så syns jeg griefing skal være en nødvendig del av det å spille på PVP server. Det var ditt valg å rolle PVP, og om du ikke liker det, så roll et annet sted.
Shruggie Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Jeg har allerede rerollet til pve. Liker det mye bedre, men jeg savner den faktiske pvpen. Når det er 3-4 stk som venter på en questmob er det faen så irriterende ikke å kunne slåss om hvem som er nestemann... Edit: Og griefing burde imo IKKE være en del av pvp, men det har jeg jo allerede nevnt tidligere i tråden. Endret 30. mai 2008 av tofagerl
oophus_3do Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 (endret) Griefing skaper PvP. Drep en low-level fyr engang, og ingen vil legge merke til det, men gjør det hele tiden og du vil bli et "target" overalt, for til slutt har jo alle de du har ganket samt kameratene deres blitt lik eller høyere level enn deg selv, og det er da det kanskje ikke var så lurt å campe tortage på lvl 40 alikavell. For min del så liker jeg helst å vinne når jeg har odsen mot meg, men jeg kan godt drepe folk kun for å få dem vekk hvis de står i veien. De som somoftest dreper folk på mye lavere level er nok somregel de som er vandt med å tape når det blir en "fair" fight. Så da finner dem trøst i det å vinne andre steder, altså kun lete etter "targets" de vet de vil vinne mot. Low-level ganking er en av dem. Men low-level ganking syns jeg også er nødvendig for å skape en skikkelig FFA PvP server. En server hvor folk virkelig hater hverandre og gjør alt av hva man kan for å sabotere og knuse hverandre. Grupper som sprenger sammen, og det er da man virkelig ser at serveren lever. På min server (fury) f.eks så ser man alltid en RUScorp fyr som løper som en gal pga noen er ettern. En annen dag, så ser man de samme folkene som løp etter den ene RUScorp medlemmet bli slaktet om og om igjen av sterkere RUScorp medlemmer. Og dette for meg er hvertfall ganske morsomt, en ting som gjør serveren levendes i mot setning til en PVE server hvor det kun handler om NPC'er og blomster. Endret 30. mai 2008 av o(O)phus
tflovik Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Når jeg spillte wow(har sluttet nå) så logget jeg på min lvl70 hvis jeg ble drept urettferdig på en alt. Med urettferdig definerer jeg enten at flere rundt mitt level dreper meg eller en som er 4-5 eller mere level dreper meg. Da kunne jeg gjerne campe dem som hevn, men jeg drev aldri med å dra rundt for å gjøre slikt såfremt de ikke hadde gjort det mot meg først.
Monsoon Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 På min server (fury) f.eks så ser man alltid en RUScorp fyr som løper som en gal pga noen er ettern. En annen dag, så ser man de samme folkene som løp etter den ene RUScorp medlemmet bli slaktet om og om igjen av sterkere RUScorp medlemmer. Og dette for meg er hvertfall ganske morsomt, en ting som gjør serveren levendes i mot setning til en PVE server hvor det kun handler om NPC'er og blomster. Kan nok regne med at sånt vil bli mer vanlig etterhvert som folk får etablert seg. Spill som mangler "politi" får som regel guilds som tar over den rollen for medlemma sine. To ting vil f.eks hende med RUScorp: spillere som lager nye toons veit at de hevner seg så de ligger unna lowbiene dems, eller folk hater dem så sterkt pga hevnaksjonene at de nærmest går i krig med de. Uansett så blir det en type pvp meta-gaming som er ganske fett og med spiller-byer kan taes enda videre
maanemann Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Dette blir veldig off topic, men jeg blir irritert over folk som mener at ganking og pvp er det samme. Jeg spiller på pvp server fordi jeg vil ha pvp! Men når det kommer tre high-levels og dasker meg når jeg slåss mot en miniboss alene er ikke det pvp. Det er 3p+bossvp. Det er bare synd vi ikke har et eget regelsett for faktisk pvp, hvor griefing og ganking ikke er lov. Det hadde vært mye bedre. Dette blir veldig off topic, men jeg blir irritert over folk som mener at ganking og pvp er det samme. Jeg spiller på pvp server fordi jeg vil ha pvp! Men når det kommer tre high-levels og dasker meg når jeg slåss mot en miniboss alene er ikke det pvp. Det er 3p+bossvp. Det er bare synd vi ikke har et eget regelsett for faktisk pvp, hvor griefing og ganking ikke er lov. Det hadde vært mye bedre. Du synes ikke det er arrogant av deg selv å sette en universell definisjon for hva osm er faktisk PvP? LOL! Du vet hva PvP står for ikke sant? Player vs Player, altså spiller mot spiller i entall. Det tofager gjorde var å skrive dette ut i klar tekst. Han definerer derfor ingenting, men skriver i lang tekst det man vanligvis forkorter. Akkurat som "for eksempel" ikke er definisjonen til "f.eks.", men akkurat det samme bare skrevet med flere bokstaver. Klart, tydelig og veldig godt poeng spør du meg. Til Oophus: Du skrev i en tråd at man ikke kan holde på som bajass eller gå bananas på live server. Hvis alt dette Loeve skriver er sant, og det som skrives om dere, tyder ikke det på at det er fullt mulig? Og vanligere enn vi tror? Problemet slik jeg ser det nå er at PvP systemet i AoC premierer dette for mye. Ratio er liksom et intiativ til å gjøre det tofager skriver. Altså skaffe seg sikre seiere. Mange er voksene nok til å ikke ta igjen alikevel...... Uansett, gratulerer med PvE City! Når tror ddu dere er igang på PvP Keep? Endret 30. mai 2008 av maanemann
oophus_3do Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Maanemann: Loeve er ikke et medlem av The Axemen, så hva han skriver og gjør har ingenting med oss å gjøre. Når man tenker på KPD ratio, så har det også like mye med hvem man dreper. Man vil ikke få PxP av "gråe" spillere, og man vil få mer PxP av folk som har drept mye. Det fungerer på lik måte som XP systemet.
Loeve Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 LOL! Du vet hva PvP står for ikke sant? Player vs Player, altså spiller mot spiller i entall. Det tofager gjorde var å skrive dette ut i klar tekst. Dette blir veldig off topic, men jeg blir irritert over folk som mener at ganking og pvp er det samme. Jaha?
maanemann Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Maanemann: Loeve er ikke et medlem av The Axemen, så hva han skriver og gjør har ingenting med oss å gjøre. Sant nok det. Men det har jo kommet frem litt av hvert om dere i tråden og da.... (Som dere også bekrefter selv) Når man tenker på KPD ratio, så har det også like mye med hvem man dreper.Man vil ikke få PxP av "gråe" spillere, og man vil få mer PxP av folk som har drept mye. Det fungerer på lik måte som XP systemet. Poenget mitt er det ratio systemet vi har nå er så viktig å vinne for å gå ratio at det oppmuntrer til å ta folk som er busy med andre ting slik at man er "100%" på at man ikke taper. Det blir det nemlig god ratio av. Per nå lønner det seg altfor mye å gå bananas eller bajass. ikke bare fordi folk har lyst, men fordi det er en bra måte å komme seg videre på.
oophus_3do Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Ja, mye har kommet frem, og ingenting er negativt. Vi spiller et FFA spill og spiller etter dets regler. Er det noen av oss som "griefer" andre spillere, så blir dette sett strengt ned på av folket oppe i ledelsen. Men det finnes endel folk som "whiner" av ingen grunn, så det skal mye til før man blir kicket ut av guildet pga man spiller et FFA spill. Det ene eksempelet her oppe hvor det var lvl 40 folk som PvP'et inne i Tortage er f.eks noe vi i The Axemen ikke hadde tolerert hvis det kun var på "gøy". Det at det går ann å drepe folk når dem snakker med NPC'er og slikt syns jeg FunCom burde gjøre noe med, men det at systemet gjør det slikt at det er mest effektivt i det å drepe "easy targets" er jo noe enhver PvP system med reward & consequence gjør, så noe nytt er jo dette ikke akkurat. Altså ganking er noe som lønner seg, og det må da folk flest forstå. Så får man jo da også se for seg forskjellen mellom gruppa som ganker folk mye lavere level under seg der de ikke får noe som helst igjen for det, samt gruppa som går etter høyere level toons pga de har mye mer PxP å miste. Stor forskjell.
maanemann Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Godt innlegg dette. Ja, mye har kommet frem, og ingenting er negativt. Vel øynene som ser. Personlig synes jeg godt man kan f.eks. "stå i kø" hvis man venter på samme spawn for boss. Hvis det står 2 foran meg i kø som chatter og som er lavere level, er det ikke spesielt positivt å one-shotte den ene løpe bort bandage, komme tilbake og downe den siste når disse har stått i 20minutter og ventet. Bare fordi de står i veien, og hindrer hans leveling. I de fleste tilfeller er de jo heller ikke KOS folk. Derimot hvis 3.mann tagger boss er det greit av de 2 andre å downe han. Det at det går ann å drepe folk når dem snakker med NPC'er og slikt syns jeg FunCom burde gjøre noe med, men det at systemet gjør det slikt at det er mest effektivt i det å drepe "easy targets" er jo noe enhver PvP system med reward & consequence gjør, så noe nytt er jo dette ikke akkurat. Altså ganking er noe som lønner seg, og det må da folk flest forstå. Å downe easy targets først er helt naturlig. Men det bør helst skje i en objectbased sammenheng, og i den sammenheng å vende en kamp i sin retning Ta for seg en løveflokk for eksempel. Løver venter ikke til gnuer sover før de ganker de i søvne. De put'er om en fair fight mitt på dagen hvor de faktisk er i undertall. Kjører taktikk med flere samtidige løp for så å ta ut det svakeste leddet. Ikke fordi de bare har lyst eller fordi de blir oppfordret til det av omgivelsene, men fordi de må spise (objectbased). De downer noe for å få mat i en fair fight. Statistikkene også uvesentlig for dem. I End Game tror jeg PvP kommer til å være mer objectbased og generelt gi mer mening. Folk er keene på å komme til dette, da de kan konsentrere seg om dette. Frem til dit er spillet litt for solobasert for pvp. Blir litt som å se en paintball clan pepre en maraton-løper. Eller et curlig lag sende steiner foran en lengdeløp skøyteløper. Helt forskjellig fokus. Endret 30. mai 2008 av maanemann
jvik Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Er faktisk noen 'regler' på PvP serverne også. http://support.ageofconan.com/article.php?id=110 http://support.ageofconan.com/article.php?id=107
Christeven Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 tror nok dette snakker for seg selv: Another rule to follow is "no spawn-camping". If you are found to be excessively camping resurrection points, zone borders, or camping NPCs and attacking players while they are talking to them you will be punished! så med andre ord, slik som flere har skrevet men blitt møtt med en storm av motargumenter, alt er ikke lov på en pvp server. Det er forskjell på pvp og griefing.
Loeve Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Og den grensen står ikke eksplisitt spesifisert. Merk excessively.
oophus_3do Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Vel øynene som ser. Personlig synes jeg godt man kan f.eks. "stå i kø" hvis man venter på samme spawn for boss. Hvis det står 2 foran meg i kø som chatter og som er lavere level, er det ikke spesielt positivt å one-shotte den ene løpe bort bandage, komme tilbake og downe den siste når disse har stått i 20minutter og ventet. Bare fordi de står i veien, og hindrer hans leveling. I de fleste tilfeller er de jo heller ikke KOS folk. Derimot hvis 3.mann tagger boss er det greit av de 2 andre å downe han. Jeg kan ta et eksempel: Jeg og en annen fyr fra random guild ventet på et spawn-item i Eiglophian Moutains. Vi hadde kanskje vært der i 10 minutter uten at denne bossen hadde spawnet som da dropper denne quest-itemen. Så kommer det to andre folk 2-3 levler høyere enn oss sammenlagt, hvor jeg da sier: "Break up and we'll invite you for the item" De svarer så: "Lets fight for it." Da svarer jeg: "Ok, but lets clear some mobs first so we get a clean fight." I det vi da starter å aggroer folk så angriper en av de andre medlemmene, en ranger. Vi gjør god motstand men dør selvfølgelig. Etter å ha "resset" opp igjen så starter jeg med å gi han random fyren i gruppa mi noen taktikker vi kan bruke for å ta igjen ettersom de faktisk "jukset", men han nekter og sier hadet. Jeg slenger over et tell til han som vi hadde avtalen med hvor jeg sier "cheaters But yea its FFA so I'll go do some other quest while you bastards take it" hvor han da svarer "I know, I've got a dumbass friend" og sender over en invite til meg ettersom han syntes jeg var en ok kar som ønsket en "fair" 2vs2 fight. Hadde jeg "whinet" og brukt en masse banneord osv, så hadde jeg nok ikke fått lov til å være med for å ta questet. Alt handler om å ta ting med ro, ikke klikke pga noe uforventet skjer på en FFA server, for slik vil det alltid være. Uansett, her "bakket" jeg igrunn unna fordi det er slik det skal være på en FFA server. Jeg gidder ikke være snill mot en annen fyr jeg vet jeg kan ta selvom han har ventet i 10 minutter på en quest. Jeg har da ventet i 10 minutter på en annen quest selv jeg, og blitt jaget vekk derifra fra folk sterkere enn meg. Man får litt, og man tar litt. Lev med det. Så lenge man ikke er frekk og klager på alt mulig, så går faktisk det meste på en grei måte. Nå skal det sies at jeg somregel alltid prøver å være hyggelig før jeg fjerner min konkurnse, som da som oftest går ut på det å sende over en invite for å dele på questet, sier folk da nei, eller nekte å leave en gruppe de er i for å ta den sammen med meg så gidder jeg da ikke vente bare pga de har vært der lengre enn meg. Uansett, hvordan jeg spiller og hvordan The Axemen medlemmene spiller har da ingen sammenheng sånn bortsett fra våres "code of conduct" regler å gjøre. Ta for seg en løveflokk for eksempel. Løver venter ikke til gnuer sover før de ganker de i søvne. De put'er om en fair fight mitt på dagen hvor de faktisk er i undertall. Kjører taktikk med flere samtidige løp for så å ta ut det svakeste leddet. Ikke fordi de bare har lyst eller fordi de blir oppfordret til det av omgivelsene, men fordi de må spise (objectbased). De downer noe for å få mat i en fair fight. Statistikkene også uvesentlig for dem. Så du trur at løvene faktisk ikke bruker alle taktikker de kan bruke for å overleve? For noe tull. Nå er jeg ingen løve ekspert, men grunnen for at de jakter på dagen og ikke på natten er ikke pga de ønsker en "fair fight" hvertfall. Uansett, det å ønske seg PvP levler er da "objectbased" nok til å jakte ned folk i grupper. Altså sette seg og sine i en fordel for å kunne levle så kjapt som mulig. Det samme er da det å drepe folk pga man ikke ønsker å vente på et quest-object i flere titals minutter. I End Game tror jeg PvP kommer til å være mer objectbased og generelt gi mer mening. Folk er keene på å komme til dette, da de kan konsentrere seg om dette. Frem til dit er spillet litt for solobasert for pvp. Blir litt som å se en paintball clan pepre en maraton-løper. Eller et curlig lag sende steiner foran en lengdeløp skøyteløper. Helt forskjellig fokus. Helt meningsløs sammenligning. Folk som løper maraton regner jo ikke med å bli pepret ned av paintball kuler, mens de som faktisk er på en FFA server burde da være smarte nok til å regne med at overalt finnes det trusler, så for ens egen skyld, så burde en trå forsiktig.
Shruggie Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 LOL! Du vet hva PvP står for ikke sant? Player vs Player, altså spiller mot spiller i entall. Det tofager gjorde var å skrive dette ut i klar tekst. Dette blir veldig off topic, men jeg blir irritert over folk som mener at ganking og pvp er det samme. Jaha? Når du skal quote meg kan du gjøre meg den tjenesten å quote i kontekst: Dette blir veldig off topic, men jeg blir irritert over folk som mener at ganking og pvp er det samme. Jeg spiller på pvp server fordi jeg vil ha pvp! Men når det kommer tre high-levels og dasker meg når jeg slåss mot en miniboss alene er ikke det pvp. Det er 3p+bossvp. Det er bare synd vi ikke har et eget regelsett for faktisk pvp, hvor griefing og ganking ikke er lov. Det hadde vært mye bedre.
Loeve Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Resten av posten din var irrelevant i forhold til poenget mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå