RuneD Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Hei, Jeg har et lite prosjekt gående hvor jeg skal vise en fast nettside som kontinuerlig blir brukt som oppslagstavle av alle i klassen min som også får denne på sin maskin, det er lettest for dem og kjøre en EXE fil, derav jeg vil da også lage en "nudge" funksjon eller tilsvarende som blinker på taskbar/startlinja når det har blitt gjort en endring. Jeg har en fil som allerede ligger på sida som kan eventuellt bistå her, men jeg regner med at jeg må modifisere websiden også litt da det er 2-3 år gammelt og siden det ble flyttet har "viktig" funksjonen gått bort. Denne "viktig" funksjonen var før mappet opp mot en nettverksdisk jeg hadde sniki inn i klassen og satt opp på et punkt som var nedfelt i gulvet. Dette fungerte utmerket til jeg nå har måttet flytte hosten UT av skolen. Da blir ikke lenger nettverksdisken mappet opp og dermed er "viktig" funksjonen ødelagt, finnes det måter og eventuellt dytte dette inn i output eller lese dette rett fra web(kan vel ta +1 og eventuellt hvis den ikke har vist siden siden det ble +1 sist, skal den "blinke", men som sagt, dette er for webdelen av løsningen og løse ). Jeg har allerede satt opp en fungerende nettleser mot selve sida, men jeg får ikke til blinkefunksjonen som vil være viktig for og få til at personer som ikke har sett "siste" nytt blir oppdatert rundt dette. Ikke ALLE oppslagene er viktige og dette er en egen funksjon i posting av script mot at scriptet endrer en fil som heter sjekkfil.inc Tidligere var det slik at ved oppdateringer kom bildet først av alle på skjermen, men jeg ønsker heller at det skal blinke. Har noen tips i riktig retning mot blinkefunksjonen? Håper jeg fikk uttrykt meg riktig Tips og pek i riktig retning mottas med takk og klapp! /Rune
aadnk Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Man bruker FlashWindow eller FlashWindowEx for å oppnå dette i VB (.NET).
RuneD Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Skrevet 22. mai 2008 sweet, da gjenstår det bare og bestemme hvordan jeg skal få den til og slutte og flashe så fort vinduet blir aktivt ;D si, 1000 flash OR hmmm XD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå