Gå til innhold

Rock Band eller GH4?


vlomp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt en del RB nå, og jeg er ikke like imponert som flertallet synes å være. Jeg har spilt GH3 på expert en god stund, og starta derfor rett på Expert. Jeg klarte 5 tjerner på ca 90% av sangene på første forsøk, så jeg syntes en stund at det manglet litt utfordringer. Det var helt til jeg kom til Green Grass & High Tides. Det er den eneste sangen jeg ikke har klart, og etter et par timer så gadd jeg ikke mer.

 

Bare jeg som synes det er forferdelig ubalansert vanskelighetsgrad? Så mye av spillet er utrolig lett, mens den ene sangen er grusom. I Guitar Hero 3 ble det i hvertfall gradvis vanskeligere, og de første sangene var ikke søvndryssende :)

 

Jeg har ikke fått prøv trommer ennå, og er litt usikker på om jeg skal kjøpe dem (eller om jeg skal vente på GH4, som har andre trommer).

 

Når det er sagt, så er det veldig bra stemning i spillet, og multiplayer er mye bedre enn i GH.

Lenke til kommentar

Trommer er et MUST!

Gitaren suger å spille på, og jeg (som GH-fan) synes det ikke er like gøy å spille gitar på spillet.

 

TROMMENE HERJER!

Micen har jeg ikke fått prøvd, da den helvetes HUB`en suger og fungerer VELDIG DÅRLIG..

 

Og ja, strømforsyningen er i og alt er på osv, men den fungerer rett og slett ikke!

Lenke til kommentar
Micen har jeg ikke fått prøvd, da den helvetes HUB`en suger og fungerer VELDIG DÅRLIG..

 

Og ja, strømforsyningen er i og alt er på osv, men den fungerer rett og slett ikke!

du må skru på en av xbox kontrollene samtidig som du har microfonen i xboxen for at den skal funke!! jeg sleit med det jeg å men fant det ut etter å ha prøvd meg fram litt. en liten challenge er å spille guitar mens du synger :p

 

men hvis du har prøvd å skru på xbox kontrollen og, så vet ikke jeg :/

Endret av gmo112
Lenke til kommentar

ok. eg har lest om det i et intervju med ein engelsk representant for rb, og der sa han at det skal gå. men det er ikkje alltid løfter om funksjonar blir holdt, så eg lurte på om någen av dykk faktisk hadde prøvd dette. er det inngang til dette på andre komponenter enn den standard 360-håndkontrollen?

 

edit: i linken din svare folk både at det går, og at det ikkje går :p

 

edit2: nynorsk skriftspråk blei teke i bruk for å blidgjere brukarmoderatoren ;)

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar
i linken din svare folk både at det går, og at det ikkje går :p

å ja! sorry hehe :p men jeg ville ihvertfall vært 90% sikker på at det går i og med at de som svarer at det ikke går, svarer også at man ikke kan bruke GH guitaren til rock band, noe som man kan!! fordi jeg har spillet selv og har prøvd det. og de som svarer at man kan bruke mic sier også selv at de har spillet!!

 

men sant nok, så er det jo alltid slik at man kan ikke stole hundre prosent på det man hører i fora på internett. jeg ville heller kanskje prøvd å maile noen som har noe med spillutviklinga og gjøre. eller noen nettsider som selger spillet. prøv amazon.co.uk

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt Rock band fra amazon, og håper å få det i løpet av neste uke. Står ETA delivery 7. juni på instrumentene men.. Håper ikke noe er feil!

 

Er det forresten noen som kan bekrefte om andre USB hub'r enn den som medfølger fungerer? Har nemlig en liggende.

Lenke til kommentar

fy faen!! jeg prøvde akkuratt å gjennomføre "green gras and high tides" som er den eneste jeg har igjen på expert med guitar. den er helt jævlig å spille!!! særlig den siste soloen!!! jeg er helt utmattet etter å ha kommet rundt 85% gjennom hele sangen!!!

Lenke til kommentar
en liten challenge er å spille guitar mens du synger :p

 

Prøv deg på trommer mens du synger.. Der snakker du umulig!

Bestilt RB på PS3 nå, så venter i spenning! :)Bare så teit med de gitarene og slikt! :(

Mon tro om de lager "One Man Band Hero" på et tidspunkt...

 

bernard_m_snyder-one_man_band.jpg

 

:!:

Lenke til kommentar

teskje: Nei, mikrofonen funker ikke! Eska du får instrumentene i inneholder ikke mindre enn tre lefser med manualer... en for gitaren, en for trommene og en for micen. Kunne kanskje ha trengt en fjerde til usb huben? K... howto følger....

 

usb huben: Må kobles til etter xboxen er påslått (uansett antall tilkoblede ''instrumenter'')

gitaren: direkte i xboxen eller usb huben

trommene: -----------"----------------

mikrofonen: -----------"----------------

Du kan også bruke en trådløs GH gitarkontroll uten å plugge den noe sted (elementært da den er trådløs)

Ganske enkelt hittil, eller hva?

 

Mikrofonen kan være vanskelig, da den normalt ikke virker... dvs. ikke vil virke med mindre man tittet litt i manualen da... Den krever nemlig en håndkontroll(standard xbox 360) for å virke. du trenger den til å bla i menyer mm. (mm betyr ''med mere'' hvis du lurte) Du kan istedet for å bruke usb-micen, heller bruke et vanlig live-headset for å synge. dette krever at du kobler live-headsettet i håndkontrolleren. du kan nå istedet får å banke huden i hånden mør på tamburin eller kubjelle, heller bruke den grønne knappen(A).

 

Vær obs på at du IKKE kan koble live-headsettet i gitaren når du synger, da ''vokalisten'' er en egen spiller. Løsningen for å spille gitar/trommer + vokal i band tour krever at du fjerner ''støysokken'' fra micen og kobler den til en håndkontroll du har i baklomma. deretter er det bare å synge i vei mens du spiller gitar/trommer, og ''smatte'' i micen under kubjelle/tamburin fraser...

 

ganske elementært, men helt sikkert nyttig for noen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...