Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VK2 Engelsk skriftlig eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/2008_U.S._presidential_election

 

No incumbents

 

The 2008 election marks the first time since the 1928 election in which neither an incumbent president nor an incumbent vice president is running for their party's nomination in the presidential election,[1] and the first time since the 1952 election that neither the incumbent President nor incumbent Vice President is a candidate in the general election. The incumbent President, George W. Bush, is serving his second term and is barred from running again due to term limits in the 22nd Amendment to the United States Constitution.

 

Absence of Vice President

 

In the three previous two-term Presidential administrations — those of Dwight D. Eisenhower, Ronald Reagan, and Bill Clinton — the incumbent vice president has immediately thereafter run for president. (Richard Nixon lost the 1960 election, George H. W. Bush won the 1988 election, and Al Gore lost the 2000 election.)[2][3] Since 2001, Vice President Dick Cheney has frequently stated he would never run for President: "I will say just as hard as I possibly know how to say... If nominated, I will not run; if elected, I will not serve."[4]

 

Leading candidates are senators

 

As of May 2008, the remaining candidates for the major party nominations were all serving United States Senators: Republican candidate John McCain (Arizona) and Democratic candidates Barack Obama (Illinois) and Hillary Rodham Clinton (New York). Therefore, it appears virtually certain that the 2008 election will mark the first time since John F. Kennedy in the 1960 election that a sitting Senator will be elected President of the United States.

 

Spennende fakta! :)

Lenke til kommentar

Læreren min sa igjen og igjen til oss i klassen om at det var viktig med det amerikanske valget, men også om sosiale problemer i både USA og Storbritannia. Samt USAs rolle mht kapitalismen.

 

Ellers, så vil jeg ønske dere som skal ha eksamen i engelsk i morgen lykke til!:)

Dette gjelder dessverre ikke for meg..:/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Jaja, folkens, hva synes dere om oppgavene? For meg kunne det ikke vært bedre oppgaver! Så utrolig enkle de var!

 

Synes synd på de av dere som pugget hardt:/

Lenke til kommentar
Pokker, skulle ønske jeg hadde lest litt mer på Usa :p

USA? Første oppgaven handlet jo for det meste om England.

3 EN A?

 

VKII eksamen, oppgave 1 handlet om valget i USA. 

 

Oppgave to var helt på trynet, kommer nok til å trekke ned...

Lenke til kommentar

Noen som vil skrive hva momenter de tok med på oppgave 1?

 

Jeg begynte med å referere litt ttil vedleggene, for deretter å kommentere at det var viktigere ting på den politiske agendaen i dag enn å fokusere på å kapre stemmene til minoritetene, som for eksempel den dårlige økonomien i landet. "Change" er blitt viktig, osv..

 

Håper noen gidder å poste sensorveiledningen når den kommer ut.

Lenke til kommentar

Oppgave 1 var en lettelse, men eksamen var preget av sykdom og lite søvn for min del, så hvor bra den gikk vet jeg ikke.

 

Skrev oppgave 1a. Tror jeg dessverre bommet litt. Skrev om bakgrunnshistorien til McCain (klarte faktisk å få med hvilket fly han fløy under Vietnam. :p), Clinton og Obama, hva de vil tjene på og hva de vil tape på.

På slutten skrev jeg hvilke klasser (upper-class osv) som ville stemme på hvem, og hvorfor. Og kom med påstander om at feministene vil stemme på Hillary, men også at hun vil tape stemmer pga. kjønnet. Videre skrev jeg om hvilke etniske grupper som ville stemme på hvilken kandidat, og hvilken verdier til kandidatene som de kan vinne eller tape på.

Allikevel frykter jeg at den siste delen på denne oppgaven ble for liten, og bakgrunnshistorien til folkene ble for stor. Jaja, vi får se!

 

Andre oppgave var helt idiotisk! Jeg leser sjeldent bøker, og sitatet var helt på trynet. Uansett så skrev jeg om Harry Potter, og at jeg ble dratt inn i historien (kjente landskapene, personene osv), og sammenlignet med Ringenes Herre hvor jeg skrev at jeg ikke kjente personene, men leste om dem. Skrev ca. bare 1,5 sider på denne oppgaven.

 

Alt i alt ble det 4 sider. Grunnet sykdom som jeg nevnte over, vet jeg ikke hvordan det går, men jeg satser på en 5'er.

Lenke til kommentar

Faen mye av puggina i går til nærmere 03.00 kunne jeg ha spart meg. Perfekte oppgaver synes nå jeg, satt i hele går å leste om valget og oppgave 1B var jo bare synsing om ting man har snakket om hele valgkampen. Oppgave 2 var kanskje litt vanskeligere for noen av dere men for meg var den nokså lett, brukte de siste sidene på å bable i vei om "The Great Gatsby" og "The Kiterunner", ble nok litt bullshit inimellom, men men. Skrev 11 sider skriftstørrelse 16 med mellomrom, håper på en 5-er. :thumbup:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...