Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VK2 Engelsk skriftlig eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja, går for valgsystemet i england jeg ass. Blir det analyse av dikt kan godt noen skyte meg.

 

Regner med det blir noe business greier, brev eller application..

 

British voting system ble gitt i 2004 ;) men det begynner jo å bli en del år siden da.. så kanskje !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
Læreren min (3ENG-A) mente at temaer som the nomination race i USA generelt og nå var viktig. Ellers nevnte han Britain and the EU, og "vanlige" ting som social issues av alle slag...

 

Og selvfølgelig får vi en eller annen form for litterær analyse.

 

Om vi får om Nomination Race så hyler jeg av glede, men så heldige er vi nok ikke. 3ENG-B bør ihvertfall få om valget i USA, heldiggriser!

 

Lykke til alle sammen, dette er jo bare barnemat;)

 

Men det blir vel valgfritt?

Vi kan vel heller ikke bli tvunget til å måtte skrive et essay? :S

 

Nei. del A er om politikk/samfunn, del B er om litteratur. Både A og B har to alternativer, og man må svare på både A og B. Har du ikke hatt tentamen før?

Lenke til kommentar
omg, er så sjukt mye... :(

 

Ja, men noen ting går det jo ann å utelukke, som feks. "USA and the World", det ble jo gitt i 2007. Og feks. Checks and Balances ble gitt i 2006, så da kommer nok ikke det:) (heldigvis!!) Det er derimot lenge siden det ble gitt noe om "The System of Government in the United Kingdom" eller "Current Issues in the UK".. (ser i innholdsfortegnelsen til New Perspectives og sammenlikner med gamle eksamensoppgaver:)) Men vet jo aldri.. håper på valget!

USA and the Word og Checks and Balances er jo tidenes oppgaver.

Jeg håper for guds skyld at vi får noe om USA. Jeg kan mye amerikansk historie (bodd der, hatt amerikansk historie som et eget fag) og jeg kan en del om amerikansk politikk (jobbet i ND Senate).

Håper vi ikke får noe om the UK, og om vi får det så håper jeg det er historiskrelaterte oppgaver, om the British Empire, Boer krigene eller Krimkrigen.

 

Regner med det blir noe business greier, brev eller application..

Dette hadde vi jo om i første klasse, og ikke arbeidet med det siden da?

Lenke til kommentar
rart, vi har et stoort kapittel om det. Men jeg har politisk engelsk, mens noen har litteratur engelsk. Er det forskjellig eller lik eksamen?

 

Det finnes i hvert fall en Engelsk A-eksamen, og en Engelsk B. Så det er alltid to forskjellige, men vet ikkje hvem som får hvilken.. Jeg har i hvert fall A-engelsk, men vi har både om litteratur og politikk..

Lenke til kommentar

Jeg er bare glad vi har PC på eksamen, da er alle hjelpemidler tillatt untatt kommunikasjon. Derfor har jeg brukt den siste timen på å laste ned artikler o.l. på pcen, har en del nyttig informasjon om det meste. Men bare typisk at jeg ikke for brukt for noe av det.

 

Tror også det er veldig sannsynlig at vi får noe om 2008 Presidential Election, det sa læreren min.

 

Håper bare ikke på en diktanalyse, fikk diktet/sangen til tupac i fjor. Gikk rett vest! Fuck Tupac! ;)

 

BTW Råder alle som har IKT-basert eksamen, til å laste ned "Surfoffline professional 2.0", et program som lar deg bruke nettsidene offline..

 

andre som har IKT-Basert eksamen forresten?

Lenke til kommentar
Jo, går VK2.

 

Har alle hjelpemidler tillatt. Vi kan til og med scanne engelskboka, og ha bilder av den på pcen.

 

Sålenge alt er lastet ned på forhånd kan vi bruke alt, må selvfølgelig lage kildehenvisning. Men mye bedre enn å pugge alt.

 

=)

 

:O sykt urettferdig!:p vi skal ha "gamle metoden" hvor vi skriver alt for hånd, fører inn, og kun får bruke ordbok..

Lenke til kommentar
Jo, går VK2.

 

Har alle hjelpemidler tillatt. Vi kan til og med scanne engelskboka, og ha bilder av den på pcen.

 

Sålenge alt er lastet ned på forhånd kan vi bruke alt, må selvfølgelig lage kildehenvisning. Men mye bedre enn å pugge alt.

 

=)

 

:ohmy:

Vi får heldigvis bruke pc og ordbok, men alt annet er bannlyst. Til og med notater er forbudt.

 

Hvorfor er det så stor forskjell på eksamen fra skole til skole? Er jo tydelig at de som har alle hjelpemidler tillatt, vil klare seg bedre enn andre. Idiotisk fra den norske stat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
Jo, går VK2.

 

Har alle hjelpemidler tillatt. Vi kan til og med scanne engelskboka, og ha bilder av den på pcen.

 

Sålenge alt er lastet ned på forhånd kan vi bruke alt, må selvfølgelig lage kildehenvisning. Men mye bedre enn å pugge alt.

 

=)

 

 

så utrolig urettferdig! men hvis jeg husker rett, så er IKTbasert eksamen og "vanlig eksamen" forskjellig. Hvis jeg husker utdanningsdirektoratets nettsider korrekt ihvertfall... Det er jo en trøst;)

Lenke til kommentar
:ohmy:

Vi får heldigvis bruke pc og ordbok, men alt annet er bannlyst. Til og med notater er forbudt.

 

Hvorfor er det så stor forskjell på eksamen fra skole til skole? Er jo tydelig at de som har alle hjelpemidler tillatt, vil klare seg bedre enn andre. Idiotisk fra den norske stat.

 

 

Lurer på om vurderingen skjer på samme grunnlag, for vi som har alle hjelpemidler tillatt vil jo uansett komme bedre ut enn de som skriver akkurat de samme oppgavene for hånd.

 

Hadde alle hjelpemidler tillatt året før også, men med de oppgavene vi fikk der så hjalp det ikke uansett hvor mye artikler jeg hadde lagret på pcen. Noen som hadde eksamen i engelsk i fjor også? Polakk-oppgaven, og tupac diktet?

 

Noen som skrev disse oppgavene for hånd?

Endret av Nohander
Lenke til kommentar
:ohmy:

Vi får heldigvis bruke pc og ordbok, men alt annet er bannlyst. Til og med notater er forbudt.

 

Hvorfor er det så stor forskjell på eksamen fra skole til skole? Er jo tydelig at de som har alle hjelpemidler tillatt, vil klare seg bedre enn andre. Idiotisk fra den norske stat.

 

 

Lurer på om vurderingen skjer på samme grunnlag, for vi som har alle hjelpemidler tillatt vil jo uansett komme bedre ut enn de som skriver akkurat de samme oppgavene for hånd.

 

Hadde alle hjelpemidler tillatt året før også, men med de oppgavene vi fikk der så hjalp det ikke uansett hvor mye artikler jeg hadde lagret på pcen. Noen som hadde eksamen i engelsk i fjor også? Polakk-oppgaven, og tupac diktet?

 

Noen som skrev disse oppgavene for hånd?

 

Jeg hadde denne eksamenen, og skrev for hånd. Fikk 4, men har alltid hatt 5 i engelsk :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...