Gå til innhold

AoC: Et umulig valg - hvordan velge klasse for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er helt ny til sjangeren. Dvs jeg spilte Diablo for lenge lenge siden.

Jeg stod over WOW og skal nå snart (bare den fordømrade posten kommer snart) ta fatt i mitt nye eventyr spill :)

Men jeg sitter og leser og leser og leser om de forskjellige raser/klasser og sliter noe inni skauen med å velge hvem jeg skal være. Eneste jeg vet jeg ikke skal være er "healer".

Samtidig ønsker jeg å ikke være lik alle andre. Har tidligere spillt paladinner og barbarer men har lyst å prøve noe nytt.

Slik sett kan jo en Dark Templer passe meg bra, men fristes også av mer magiorienterte figurer som:

Bear Shaman

Demonologist

Herald of Xotli

Necromancer

Føler jeg for tiden er litt tiltrukket det litt mørke og slemme :)

Tipper jeg kan bli litt lei "hack&slash" spilling...

Noen som er lystige på å komme med noen Newbie tips til meg ? :)

Endret av tormi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ranger kanskje? Hunter i wow var jo en ypperlig newbie-klasse, og ekstremt bra til solo-spilling. Antar at Ranger i Aoc har noen av de samme egenskapene.

Skrevet

Mitt tips er at du heller vil gå lei casting fortere enn du vil bli lei melee. Melee har vært hovedfokuset til Funcom i dette spillet, og det synes. Selv om casters selvfølgelig også blir morsomt :)

Skrevet

Ranger type vil ikke det være en av de aller mest populære figurene? Har forstått det slik at de er veldig populære.

Eller regnes Dark Templar også som ranger? Ser jo han kan bruke bue...

Skrevet (endret)

Mange som kan bruke bue, men få som kan gjøre det effektivt og bra. Faktisk er Ranger det soleklart beste valget hvis du vil bruke bue.

Alle Rogue-classene er, og vil forbli, umåtelig populære. De slipper å tenke på tanking/healing, de kan kun tenke på dps og få høye crits, + at de har stealth (altså lett å ganke andre). Så MANGE som velger de classene ja.

Endret av BonoU2
Skrevet
Mange som kan bruke bue, men få som kan gjøre det effektivt og bra. Faktisk er Ranger det soleklart beste valget hvis du vil bruke bue.

Alle Rogue-classene er, og vil forbli, umåtelig populære. De slipper å tenke på tanking/healing, de kan kun tenke på dps og få høye crits, + at de har stealth (altså lett å ganke andre). Så MANGE som velger de classene ja.

Unnskyld min uvitenhet men hva er "crits".

Ingen som anbefaler Dark Templar?

Er meget spent på ka eg faller ned på her :)

Skrevet
Mitt tips er at du heller vil gå lei casting fortere enn du vil bli lei melee. Melee har vært hovedfokuset til Funcom i dette spillet, og det synes. Selv om casters selvfølgelig også blir morsomt :)

Har aldri blitt lei casting jeg, har spillt caster i alle spill. Men skal mest sansynlig spille melee i AoC for en forandring.

Skrevet

Ingen som anbefaler Dark Templar?

Er meget spent på ka eg faller ned på her :)

critical hits. (i.e. treff der skade blir doblet/multiplisert med annen faktor).

Vanskelig å anbefale ting og tang nå m.t.p. at det er få som har spillt det nok til å gjøre seg opp en mening? Er det ikke en egen DT tråd her? sjekke den litt?

Skrevet

Herald of xotli virker jo som er veldig bra valg, det er både magi og melee. I den forstand så virker jo også Dark Templar som et ok valg. Har dessverre ikke spilt noe selv enda, bare lest litt.

Er det mulig å resette skilltrærne til karakterene i spillet hvis man har lyst til å bytte på dette ved senere annledning?

Skrevet (endret)

Critical hit = du gjør mye mer skade enn normalt.

Dark Templar er den klassen jeg kommer til å begynne med. Men det er noen andre som også er interessante.

Eneste jeg vet jeg ikke skal være er "healer".

Samtidig ønsker jeg å ikke være lik alle andre. Har tidligere spillt paladinner og barbarer men har lyst å prøve noe nytt.

Slik sett kan jo en Dark Templer passe meg bra, men fristes også av mer magiorienterte figurer som:

Bear Shaman

Bear Shaman er en healer (priest), men mer melee orientert.

Edit:

Er det mulig å resette skilltrærne til karakterene i spillet hvis man har lyst til å bytte på dette ved senere annledning?
Regner med det, mot en eller annen pris. Dette var mulig under beta, uten noen form for pris for å kunne teste mest mulig, men Funcom sa at de ønsket å videreføre dette, men at det måtte koste noe. Endret av Crowly
Skrevet

Ser du skriver at du ikke vil være healer, Bear Shaman er en healer klasse.

Dark Templar synes jeg ser spennende ut, men da må du være komfortabel med tanken på at du vil bli brukt som "Tank" når du spiller i gruppe med andre. Det vil si at det er din oppgave å få alle til å slå på deg. Du er dermed ikke med for å gjøre mest skade men å ta skade fordi du tåler mye mere enn de andre.

Det er tre klasser som kan være "Tank", DT - Guardian og Conqueror. Tror nok at Conqueror blir den dårligste til å tanke av de tre siden den ikke kan bruke skjold.

Skrevet

Herald of Xotli ville nok vært et bra valg, men hvis du er mer interessert i en tanking orientert class så passer nok Dark Templar fint.

Skrevet

Jeg skal personlig være Dark Themplar (DT)og tror at denne klassen har et enormt potensiale. Vi har heals, auraer, "avtaler" og diverse spells som er egnet for PvP (slow f.eks.). Vi er den desidert beste classen når det gjeller å tanke mot flere mobs samtidig. Personlig tror jeg at dette kan gjøre oss mer attraktive en guardians i vanlige grupper.

Det som er mest awsome med DT er at de healer seg selv med en % av damagen de gjør, som iallefall jeg synes er digg.

Skrevet
"avtaler"

Wtf? som eks. Ikke drep meg da får du 1 gull eller noe?xD

Tror sånt er ulovelig og man kan bli bannet for det, har ivertfal hvert sånn i andre spill.

Skrevet
"avtaler"

Wtf? som eks. Ikke drep meg da får du 1 gull eller noe?xD

Tror sånt er ulovelig og man kan bli bannet for det, har ivertfal hvert sånn i andre spill.

I know! Men sjønte ikke hva han mente med den avtale greia

Skrevet

Må vel bare spille i noen uker å lære om de forskjellige klassene, da jeg started wow lagde jeg en warrior, kom til lvl 30 å så at kameraten min som paladin kunne heale, jeg fant ut at jeg ikke kunne lære healing og furta, jeg rerolla mage siden jeg ville ha mana =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...