Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blaaskjerm ved oppstart


Anbefalte innlegg

Min Laptop (Dell Latitude D820) har lenge vaert litt sketchy, slo seg av randomly, klarer seg ikke uten strom, fikk ofte blue screen etc. Men i dag nar jeg kom hjem fra skolen og skulle sla den pa saa gikk det ikke, jeg fikk en beskjed som ga meg 5 muligheter:

1: "Sikkerhetsmodus"

2: "Sikkerhetsmodus med nettverk"

3: "Sikkerhetsmodus med bare kommandolinjen"

4: "Siste fungerende konfigurasjon"

5: "Start Windows pa vanlig mate"

 

Jeg provde alle, og uansett hvilken jeg velg er saa ender jeg opp med blue screen som sier folgende:

 

Det er oppdaget et problem. Og Windows er avsluttet for a hindre skade pa datamaskinen.

 

Hvis det er forste gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen pa nytt. Hvis feilmeldingen vises pa nytt, gjor du folgende.

 

Deaktiver eventuelle verktoy for virussjekk, diskfragmentering eller sikkerhetskopiering. Kontroller konfigurasjonen av harddisken, og se etter eventuelle oppdaterte drivere. Kjor CHKDSK /F for aa se etter harddiskskader, og start deretter datamaskinen pa nytt.

 

Teknisk Informasjon:

 

*** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x86680A38, 0x0000102, 0x00000000)

 

Jeg hadde selfolgelig folgt disse hennvisningene hvis jeg hadde hatt muligheten, sporsmalet mitt er om noen har peiling pa hva som feiler maskina, evt. hvordan jeg enklest kan fikse den?

 

Takk pa forhand

 

(Beklager for mangel av AE, OE, AA, bruker familiedataen,og bor i USA..)

Endret av Iverfar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...