Jorgengk Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 På "min datamaskin" står det at OS-disken C: kun har ca 1GB ledig plass igjen, av 30.. Hvordan er dette mulig? Har aldri lagra noen tyngre filer som musikk eller filmer der. Hvordan kan jeg få fjerna alt unødvendig tull? Har ett par filer som heter hiberfil.sys og pagefile.sys.. Kan jeg slette disse? De tar til sammen ca 4,5GB så det er en start ihvertfall. Har kjørt CCleaner.
democomputer Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 På "min datamaskin" står det at OS-disken C: kun har ca 1GB ledig plass igjen, av 30.. Hvordan er dette mulig? Har aldri lagra noen tyngre filer som musikk eller filmer der. Hvordan kan jeg få fjerna alt unødvendig tull? Har ett par filer som heter hiberfil.sys og pagefile.sys.. Kan jeg slette disse? De tar til sammen ca 4,5GB så det er en start ihvertfall. Har kjørt CCleaner. hiberfil er til for å legge minnet ditt til disk når du setter maskinen i dvale(hibernation). Pagefile er sidevekslingsfil, dvs hvis du har lite minne og kjører flere applikasjoner som kjører samtidig vi noe av minnet som ikke brukes akkurat nå skrives til disk. Dette kalles sideveksling og windows bruker pagefile til dette. Hvis du ikke bruker dvalemodus kan du skru av dette og bli kvitt hiberfil. Størrelsen på pagefile settes i systemsettinger. Har du mye minne kan den settes til 0, har du lite er det vanlig å sette den til mellom halve og hele størrelsen av ram. Ellers finnes det en del applikasjoner som visualiserer eller lister opp hvilke filer som bruker opp plassen på pcen din. Sjekk feks nettjuvelsidene til digi.no
Goodall Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Sjekk c:\windoes\temp og C:\Documents and Settings\din bruker profil\Local Settings\Temp men da må du ha på hvis skjulte mapper og filer i mappe innstilninger
Skompa Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har samme problem. Bare at når jeg merker alle filene ink. de skjulte så viser den at det er brukt 7 gig, mens når jeg høyreklikker på Min Datamaskin -> Egenskaper står det ca. 17 gig. Noen som har noe å si om dette?
m-momr Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Det letteste er og kjøpte større disk, det koster så og si ingenting, 250 gb 3,5" 350,- kroner 80 gb 2.5" 330,- kroner
007CD Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 C disken din er full fordi den var på fest forrige helg og la ned litt mye 96 Ok, men fra spøk til revolver, grunnen er at Windows akkumulerer skrot over tid dessverre, masse kan gå i internett filer og Documents and Settings har en tendens til å bli en del temp mapper fra innstallasjoner også videre over tid. Akkurat som Goodall nevner, da å sjekk etter disse mappene og tøm dem, om ikke dette er nok så kan du også prøve å tømme Temporary internet files eller midlertidige internett filer som det heter på norsk.
Skompa Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 C disken din er full fordi den var på fest forrige helg og la ned litt mye 96 Ok, men fra spøk til revolver, grunnen er at Windows akkumulerer skrot over tid dessverre, masse kan gå i internett filer og Documents and Settings har en tendens til å bli en del temp mapper fra innstallasjoner også videre over tid. Akkurat som Goodall nevner, da å sjekk etter disse mappene og tøm dem, om ikke dette er nok så kan du også prøve å tømme Temporary internet files eller midlertidige internett filer som det heter på norsk. Jeg har gjort dette, men det ble ikke likere.
Tordenflesk Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 http://www.softpedia.com/get/System/Hard-D...aceMonger.shtml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå