Gå til innhold

Nytt flyttbart gaming monster til 17000 kroner


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg ett nytt flyttbart gaming monster til den snille prisen av 17-18 kroner.

 

Krav:

 

-17 massive tommers skjerm.

-Sli 8800M GTX

-Skal ikke kjøpes fra multicom.

 

Setter pris på forslag! har sett litt på en Dell XPS 1730, men jeg vil se om det finnes andre alternativer til denne. Har 17k som brenner i lommen :D

 

Pøs på xD

Endret av Legolin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som XPS 1730-eier vil jeg anbefale den på det varmeste - spesielt siden du tydeligvis er inneforstått med flyttbar-begrepet. Enorm ytelse, solid byggekvalitet og overraskende stillegående er min dom etter to måneders bruk. Har ikke sjekket prisene akkurat nå, men med en god Dell-kupong kommer den vel ned i ditt leie. Selv ga jeg 20 store for et høyt spesifisert eksemplar i februar.

Lenke til kommentar
Som XPS 1730-eier vil jeg anbefale den på det varmeste - spesielt siden du tydeligvis er inneforstått med flyttbar-begrepet. Enorm ytelse, solid byggekvalitet og overraskende stillegående er min dom etter to måneders bruk. Har ikke sjekket prisene akkurat nå, men med en god Dell-kupong kommer den vel ned i ditt leie. Selv ga jeg 20 store for et høyt spesifisert eksemplar i februar.

 

Kan du poste noen benchmarks?

 

Blant annet:

-3Dmarks

-FPS i Crysis på high/very high

- FPS i AWE?

 

Eller enda enklere, kan du bare legge opp litt fps screenshots med fps på?

 

Hadde vært supert! Hvordan er den å sitte å spille på? Kan du ha den på fanget?

 

Og har du hatt noen problemer med den?

 

Er chassiet bøyelig?

 

Hvor god batteritid kan du få?

 

---

 

Jeg har sett på sidene, og funnet ut endel, men er litt redd for at denne informasjonen er litt for "reklame"-aktig. Så det hadde vært supert om du hadde gidda å ta en liten "reveiw"...

Lenke til kommentar
Som XPS 1730-eier vil jeg anbefale den på det varmeste - spesielt siden du tydeligvis er inneforstått med flyttbar-begrepet. Enorm ytelse, solid byggekvalitet og overraskende stillegående er min dom etter to måneders bruk. Har ikke sjekket prisene akkurat nå, men med en god Dell-kupong kommer den vel ned i ditt leie. Selv ga jeg 20 store for et høyt spesifisert eksemplar i februar.

 

Kan du poste noen benchmarks?

 

Blant annet:

-3Dmarks

-FPS i Crysis på high/very high

- FPS i AWE?

 

Eller enda enklere, kan du bare legge opp litt fps screenshots med fps på?

 

Hadde vært supert! Hvordan er den å sitte å spille på? Kan du ha den på fanget?

 

Og har du hatt noen problemer med den?

 

Er chassiet bøyelig?

 

Hvor god batteritid kan du få?

 

---

 

Jeg har sett på sidene, og funnet ut endel, men er litt redd for at denne informasjonen er litt for "reklame"-aktig. Så det hadde vært supert om du hadde gidda å ta en liten "reveiw"...

 

 

jeg har en dell m1730 og den yter konge. se speccs i sigg. spiller selv på high 1900*1200, ca 26fps i crysis

 

Kan du være så snill å svare på de spørsmålene? Du hadde vært megagrei da! Ikke minst hjulpet meg kjempegrei! Takk hvis du gidder!

Lenke til kommentar
Som XPS 1730-eier vil jeg anbefale den på det varmeste - spesielt siden du tydeligvis er inneforstått med flyttbar-begrepet. Enorm ytelse, solid byggekvalitet og overraskende stillegående er min dom etter to måneders bruk. Har ikke sjekket prisene akkurat nå, men med en god Dell-kupong kommer den vel ned i ditt leie. Selv ga jeg 20 store for et høyt spesifisert eksemplar i februar.

 

Kan du poste noen benchmarks?

 

Blant annet:

-3Dmarks

-FPS i Crysis på high/very high

- FPS i AWE?

 

Eller enda enklere, kan du bare legge opp litt fps screenshots med fps på?

 

Hadde vært supert! Hvordan er den å sitte å spille på? Kan du ha den på fanget?

 

Og har du hatt noen problemer med den?

 

Er chassiet bøyelig?

 

Hvor god batteritid kan du få?

 

---

 

Jeg har sett på sidene, og funnet ut endel, men er litt redd for at denne informasjonen er litt for "reklame"-aktig. Så det hadde vært supert om du hadde gidda å ta en liten "reveiw"...

 

 

jeg har en dell m1730 og den yter konge. se speccs i sigg. spiller selv på high 1900*1200, ca 26fps i crysis

 

Kan du være så snill å svare på de spørsmålene? Du hadde vært megagrei da! Ikke minst hjulpet meg kjempegrei! Takk hvis du gidder!

 

Er ikke så glad i benchmarks, men fikk såvidt jeg husker rundt 11000 i 3DMarks. Generelt smekker jeg alt opp i maks oppløsning og andre godsaker og har enda ikke møtt veggen.

 

Med min prosessor (7700/2.4) blir den ikke for varm til å ha på fanget, men den blir fort litt ukomfortabel på grunn av tyngden. Kanskje stativet som nevnes litt opp i tråden løser det?

 

Etter to måneder er status ingen problemer whatsoever. Overrasker meg stadig positivt faktisk. Batterilevetiden er selvsagt heller laber - med SLI aktivert skal du nok slite med å oppnå en time. Dessuten klokker den seg kraftig ned i hastighet når strømmen kobles fra.

 

Chassiet er ultrasolid og ikke bøyelig. Byggekvaliteten er super - uten sammenligning den mest solide bærbare jeg har sett.

Lenke til kommentar
Som XPS 1730-eier vil jeg anbefale den på det varmeste - spesielt siden du tydeligvis er inneforstått med flyttbar-begrepet. Enorm ytelse, solid byggekvalitet og overraskende stillegående er min dom etter to måneders bruk. Har ikke sjekket prisene akkurat nå, men med en god Dell-kupong kommer den vel ned i ditt leie. Selv ga jeg 20 store for et høyt spesifisert eksemplar i februar.

 

Kan du poste noen benchmarks?

 

Blant annet:

-3Dmarks

-FPS i Crysis på high/very high

- FPS i AWE?

 

Eller enda enklere, kan du bare legge opp litt fps screenshots med fps på?

 

Hadde vært supert! Hvordan er den å sitte å spille på? Kan du ha den på fanget?

 

Og har du hatt noen problemer med den?

 

Er chassiet bøyelig?

 

Hvor god batteritid kan du få?

 

---

 

Jeg har sett på sidene, og funnet ut endel, men er litt redd for at denne informasjonen er litt for "reklame"-aktig. Så det hadde vært supert om du hadde gidda å ta en liten "reveiw"...

 

 

jeg har en dell m1730 og den yter konge. se speccs i sigg. spiller selv på high 1900*1200, ca 26fps i crysis

 

Kan du være så snill å svare på de spørsmålene? Du hadde vært megagrei da! Ikke minst hjulpet meg kjempegrei! Takk hvis du gidder!

 

På 3Dmarks06 får jeg 11600, men kjører da original driver, kunne kanskje klart å klemme ut opp mot 11.800 med andre drivere og herremin, kortene kan jo klokkes :) 1730 anbefales, sterk, stillegående og massiv. I tillegg får du Dell XPS support, i det hele tatt en bra greie.

 

Har ikke FPS på Crysis, men COD4 flyter smooth på 1900x1200 og alt på maks.

Lenke til kommentar

Takk for beroligende ord :D

 

Men du har en litt svakere prosessor enn det den leveres med i dag, men den duger nok :D

 

Blir det lett flekker? Og kommer det en slags skjermklut med?

 

Og skjermen, er den "hard" (litt som en CRT) eller er den "myk" (når du tar på den, så blir den rar)?

 

Hvordan er den å bære med seg? Vet at den er tung, men er den ekstremt tung?

Lenke til kommentar
Takk for beroligende ord :D

 

Men du har en litt svakere prosessor enn det den leveres med i dag, men den duger nok :D

 

Blir det lett flekker? Og kommer det en slags skjermklut med?

 

Og skjermen, er den "hard" (litt som en CRT) eller er den "myk" (når du tar på den, så blir den rar)?

 

Hvordan er den å bære med seg? Vet at den er tung, men er den ekstremt tung?

 

 

Ja, prosessoren er forrige generasjon, men ytelsesforskjellen er ikke stor. De nye prosessorene skal vel være en tanke kjøligere også.

 

Skjermklut medfølger ja. Flekker er ikke noe problem, overflaten er glatt og lett å tørke av.

 

Skjermen er den mest solide jeg har opplevd på en bærbar, men trykker du hardt nok får du LCD-utslag selvsagt.

 

Det er jo en tung maskin, men fordi dette hele tiden blir vektlagt ble i alle fall jeg positivt overrasket da jeg pakket den ut. Helt grei å flytte rundt men neppe noe å ta med på lesesalen hver dag.

Lenke til kommentar
blir nok i det tyngste laget, hvis du skal drasse den med deg frem/ tilbake hver dag

 

Hmm, uansett om jeg kjøper XPS sekken? Den er jo skikkelig mange puter på, og puter på selve stroppene...

 

EDIT: Lager den mye støy?

Endret av Legolin
Lenke til kommentar
blir nok i det tyngste laget, hvis du skal drasse den med deg frem/ tilbake hver dag

 

Hmm, uansett om jeg kjøper XPS sekken? Den er jo skikkelig mange puter på, og puter på selve stroppene...

 

EDIT: Lager den mye støy?

 

Ikke en god skole-pc, strømforsyningen er på størrelse med en murstein, samme vekt også. Den bråker en del når den går varm, men, deaktiver et skjermkort og Ageiskortet så hjelper det. Men, den suger strøm som fy på batteri uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...