Gå til innhold

Spottende å høre på "blasfemisk" musikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Varg Vikernes påstår jo også at han ikke er satanist i det hele tatt, men nasjonalsosialist. Var vel da han skiftet hårsveis fra langt sort til hitler-sleik :roll:

Kilder eller løse rykter?

Dersom du les litt kva han står for så kjem det ganske godt fram.

This has been taken as assumption that Vikernes was at one time a Satanist, though Vikernes has stated many times that he is opposed to Satanism as he considers it to be a reactionary form of Christianity.

http://en.wikipedia.org/wiki/Varg_Vikernes#Religion

Lenke til kommentar

Det aller meste av videoopptak av Varg Vikernes finner man overalt, kan ikke huske å ha sett noe intervju av ham etter rømningsforsøket. Mulig at det var skrevet og ikke filmet?

 

Dersom du les litt kva han står for så kjem det ganske godt fram.

Sant det med at han ikke er/var satanist, men han har aldri sagt at han er nasjonalsosialist?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det var noe Nasjonal-ettellerannet ihvertfall, om det var nasjonalsosialist er jeg ikke sikker på.

 

Han svarte ihvertfall på spørsmålet om hvorfor han var så fremmedfiendtelig med at han var en som elsket sitt eget folk, og prioriterte de som var som han fremfor innvandrere (noe i den duren, det er lenge siden jeg så denne dokumentaren)

 

Så det er ihvertfall noe "nasjonal" inne i bildet.

Lenke til kommentar
Det aller meste av videoopptak av Varg Vikernes finner man overalt, kan ikke huske å ha sett noe intervju av ham etter rømningsforsøket. Mulig at det var skrevet og ikke filmet?

 

Dersom du les litt kva han står for så kjem det ganske godt fram.

Sant det med at han ikke er/var satanist, men han har aldri sagt at han er nasjonalsosialist?

 

Hvis du leser Vargmål så sier han det tydelig selv.

Lenke til kommentar
Beste jeg hører fra "satanister" er...Gud finnes ikke, uansett.......benekter du Gud, tar du med Satan i samme slangen.

"In LaVeyan Satanism the Satanist does not worship Satan in the theistic sense, but plays the role of an adversary to spiritual creeds, espousing hedonism, Randian Objectivism, Nietzschean philosophy and atheism."

http://en.wikipedia.org/wiki/Satanism

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Hvis du leser Vargmål så sier han det tydelig selv.

Hvis du har lest Vargsmål så kom gjerne med sitatet.

Takker teletubbiekid, har ikke falt meg inn å sjekke det der :blush:

Det har tydeligvis falt deg inn å ha en mening om det, selv om du aldri har undersøkt hvordan det faktisk er.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Hvis du leser Vargmål så sier han det tydelig selv.

Hvis du har lest Vargsmål så kom gjerne med sitatet.

Takker teletubbiekid, har ikke falt meg inn å sjekke det der :blush:

Det har tydeligvis falt deg inn å ha en mening om det, selv om du aldri har undersøkt hvordan det faktisk er.

 

Er La Veyan Satanisme den eneste formen for satanisme?

Lenke til kommentar
Takker teletubbiekid, har ikke falt meg inn å sjekke det der :blush:

NP. :cool:

 

Er La Veyan Satanisme den eneste formen for satanisme?

Nei, men det er LaVey som er grunnleggeren av Church of Satan. Du kan lese mer om både teistiske satanister og LaVey-satanister på linken jeg posta for en stund siden; her.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Fant den her: http://www.smokepit.net/~theemperor/viking/vargsmaal.html

 

Jeg håper Vargsmål kan være med på å avkristne de fleste av disse, slik at det nasjonalsosialistiske Norge, og Skandinavia, blir en enhet som kan samles under én fane på alle måter. De NS`er som ikke lar seg avkristne er i mine rene blå øyne ikke verdige mennesker på lik linje med oss hedninger, og derfor vil jeg ikke sammarbeide med dem. Heldigvis er størstedelen av NS`miljøet hedensk, men de som ikke er det er like mye våre fiender som det de andre jødisk-kristne landssvikerene er.

 

Hvis dere virkelig tror at vi er høyreekstremister sier det temmelig mye om hvor lite dere vet om nasjonalsosialisme, eller politikk i det hele tatt, og hvis dere vet så lite så kan dere bare holde kjeft, og la være å uttale noe som helst om ting dere ikke vet noe om!

 

Han anser seg selv altså som nasjonalsosialist, men tar avstand fra f.eks. skinheads.

Lenke til kommentar

Nå var vel poenget med kristendommen at det holdt å tru på jesus, du trur jo ikkje automatisk på djevelen av å høyre på black metal. dette er vel noke 99% av alle kristne ikkje skjønner.

 

Er ateist tho, så er vel fint lite kristne som bryr seg om min meining. Har sikkert lest meir i bibelen enn dei fleste kristne.

Lenke til kommentar
Jeg lar meg provosere så veldig over folk som blander norrøn mytologi med halvpolitisk svada slik som godeste herr Vikernes :realmad:

 

Det høres ut som om du kan noe om akkurat dette. Gidder du å oppklare hvorfor de gjør det?

 

Fordi de liker blonde og blåøyde, og norrøn mytologi. De antar vel at alle hadde blå øyne og var blonde i vikingtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...