Gå til innhold

Her er mobilene du kan prate lengst i


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mange SE-telefoner, og undersøkelsen er ikke overraskende. Har lenge hevdet at SE smører godt på, både mht. standby-tid og taletid. Ikke det at batteritidene deres er dårlige, men de oppgis altfor høyt.

p1i varte et kvarter lenger enn den oppgitte tiden i 3g, da men. :D (Og den varer i drøye ni timer i variabelt gsm- nett opp mot full dekning, med litt oppfinnsom matte over en to- timers samtale *host*..) Ellers varer N6290en tydeligvis nesten dobbelt så lenge i 3g som det er oppgitt, ifølge testen. Er vel littegranne skeptisk ;) (Varte den noenlunde det samme i gsm, for eksempel?)

 

Det jeg har lagt merke til med en k750 og en w200, er at batteriet dør på seg hvis du er akkurat i mellom to sentraler. Neste gang en snakker på samme sted (med ansiktet snudd en annen vei), så er det tilbake til normalt igjen.. Og det har jeg ikke hørt om på nokia- telefoner, ihvertfall..

 

Men du har helt rett - noe slags normalisert ringetid i en mer eller mindre sammenlignbar test, det burde produsentene bruke. Og produkt- tester burde kanskje bruke en "dårlig dekning/bra dekning" graf for å vise batteritiden. Slik som det er nå vet en gjerne ikke hvor lang taletid en egentlig har, eller om det er en simulering basert på et tall beregnet ut i fra hvor mye strøm telefon- komponentene bruker, eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvor er iPhone?

 

Med 10.000 antatte telefoner på de Norske mobilnettene og tusenvis som har hete drømmer (eller mareritt..) er jo det av stor interesse.

 

 

Skulle forundre meg om det ikke finnes en eneste iPhone i redaksjonen...

Hei,

 

Vi har tidligere testet Iphone på ordinært vis, men ikke batterilevetiden. Vi har dessverre ingen Iphone i redaksjonen. Ønsket har blitt mottatt gjentatte ganger etter batteritesten ble publisert, og vi skal derfor se om vi ikke kan få den med på listen på et vis :)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Har ikke 3G aktivert på min W910 men den er tydeligvis ikke blitt testet på GSM nettet såvitt jeg kan se. Ufullstendig test mon tro?

 

Edit : det er ingen av 3G mobilene. Kunne vært litt interessant å se resultatene med 3G deaktivert.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Hei,

 

De fleste telefoner med 3G gir mulighet for å slå av 3G-funksjonen for bruk kun i GSM-nettet. Det er imidlertid svært tidkrevende å teste alle 3G-telefoner i begge nettene, og det vil gjøre det nødvendig å forskyve testene fremover mens batteritestingen pågår. Dette har ikke blitt prioritert ettersom det ikke er så mange som faktisk deaktiverer 3G. Vi kommer imidlertid med en egen sak som tar for seg denne problemstillingen, for å vise hvor mye strøm du faktisk kan spare dersom du kun bruker GSM.

 

Takk for tilbakemeldingen!

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Hei,

 

De fleste telefoner med 3G gir mulighet for å slå av 3G-funksjonen for bruk kun i GSM-nettet. Det er imidlertid svært tidkrevende å teste alle 3G-telefoner i begge nettene, og det vil gjøre det nødvendig å forskyve testene fremover mens batteritestingen pågår. Dette har ikke blitt prioritert ettersom det ikke er så mange som faktisk deaktiverer 3G.

 

Takk for tilbakemeldingen!

 

Min erfaring er heller motsatt. De fleste deaktiverer 3g for å oppnå så og si dobbel standbytid.

Lenke til kommentar
Hei,

 

De fleste telefoner med 3G gir mulighet for å slå av 3G-funksjonen for bruk kun i GSM-nettet. Det er imidlertid svært tidkrevende å teste alle 3G-telefoner i begge nettene, og det vil gjøre det nødvendig å forskyve testene fremover mens batteritestingen pågår. Dette har ikke blitt prioritert ettersom det ikke er så mange som faktisk deaktiverer 3G.

 

Takk for tilbakemeldingen!

 

Min erfaring er heller motsatt. De fleste deaktiverer 3g for å oppnå så og si dobbel standbytid.

Kan ikke si meg enig i den... så og si 80% av de som kommer til butikken min og handler en 3G-telefon vet ikke hva 3G er eller at telefonen har det.

Lenke til kommentar

..Det jeg syns er rart, er hvorfor ikke telefonselskapene "ønsker seg" å få telefoner som kan svitsje automatisk til 3g når det trengs. Jeg mener - det er gjort allerede - wcdma som "idler" når det ikke er noe interessant som skjer. Så hvorfor ikke gjøre det samme på 3g? En skulle jo på en måte tro at det ville vært ekstremt gunstig for teleoperatørene, hvis de vil hjelpe folk til å bruke flere 3g- tjenester?

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...