Gå til innhold

3 tv-serier du må få med deg


Anbefalte innlegg

THE OFFICE (UK):

 

The Office er en britisk komedie laget i perioden 2001 til 2003. Den er laget av Ricky Gervais og handler om avdelingslederen David Brent i papirbedriften Wernham Hogg. The Office er en fiktig dokumentar og karakterene er spilt så bra og seriøst at mannen i gata fort kan tro at den er reell. Skuespillerprestasjonene er utrolig bra, Ricky Gervais i rollen som David Brent spilles briliant og på en veldig fortroelig måte.

 

Min vurdering

 

10/10

 

ITS ALWAYS SUNNY IN PHILADELPHIA:

Denne serien handler om 4 venner i Philadelphia (tro det eller ei) som starter en irsk pub. Serien er beskrevet som "Seinfeld on crack", og denne beskrivelsen kan jeg skrive under på. Veldig rare situasjoner oppstår hele tiden, som man utrolig kan klarer å relatere seg til. Karakterene i serien er meget gjennomført og reflekteres veldig morsomt

med hverandre. Toppen av den berømte kransekaka er at Danny DeVito blir fast innventar fra og med sesong 2.

 

Min Vurdering:

 

9/10

 

BLACK BOOKS:

 

Black Books er enda en britisk tv-serie. Bernard Black driver sin egen bokhandel, selvom han missliker folk, og da bokkjøpere sterkt. Bernard er en anti-sosial, alkoholisert og destruktiv bokhandler som ikke nøler med hverken fysisk eller vokal utnyttelse av både ansatte og kunder. Denne kombinasjoner gjør Black Books til min favoritt bokhandel.

 

Min Vurdering:

 

8/10

 

 

I tillegg vil jeg nevne serier som Extras, Arrested Development og Curb Your Enthusiasm

 

Hva syntes dere? Finnes det bedre komedier der ute? I såfall, la meg få vite om dem. Jeg har i hvertfall til gode å se noe morsommere...

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(dårlig emne tittel til side...)

 

Mange komiserier er mer morsomme avhengig av hvor gammel/barnslig du er.

For min del klarer jeg ikke å utstå Office, Arrested Development, Curb Your Enthusiasm. (ei heller Alle elsker Raymond, Kongen av Queens, 2 and a half men, og andre labre sitcoms)

 

Men elsker Friends, Frasier, Seinfeld, HIMYM (How I Met Your Mother), Monty Python, Black books, Coupling, 2 guys and 1 girl (Pizzagjengen), That 70s Show, Bundy, impsons, og til dels South Park.

 

Av de som går nå følger jeg med på Back to you (blir bedre og bedre, men har en forkjærlighet for Kelsey Grammar da), HIMYM, samt tegneseriene Simpsons og South Park.

 

Får nesten sjekke ut ITS ALWAYS SUNNY IN PHILADELPHIA, men den ene jeg så by accident, så lo jeg ikke en gang.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Its Always Sunny in Philadelphia er en genial serie hvis du liker litt mørk og sarkastisk humor.

Den minner om Seinfeld i det at alle karakterene i bunn og grunn er egoistiske drittsekker, men her tar de den litt lenger :)

 

Jeg digger serien på samme måte som jeg elsker Seinfeld og South Park. Hovedpersonene havner i det sykeste plott og situasjoner, og serien prøver på INGEN måte å presse noe amerikansk TV-moral ned i halsen på deg i løpet av episoden.

Akkurat det siste setter jeg enorm pris på :)

Lenke til kommentar

Det er enkelt å ikke like The Office, Extras og så videre. Maken til tull skal man lete lenge etter, og det er ikke ment på en positiv måte. ;)

 

Likte Black Books. I seg selv er den grei nok, men det er mange små, ganske morsomme øyeblikk i blandt, som for eksempel når han ene fyren skal steke en kylling og begynner å dra av skinnet. Før vi vet ordet at det har han en liten stang, en svært utfordrende "kledd" kylling, litt dansing og litt bakgrunnsmusikk. Når han andre spør hva han driver med sier han ganske enkelt "Just stripping the chicken." :lol: Slike scener gjør den serien til hakket bedre enn de fleste relatvit morsommme serier som aldri når helt opp.

 

Ellers har vi That 70's Show (går man-fre på TV2). Utrolig morsom serie med en litt spesiell humor. Det burde strengt tatt ha blitt forutsigbart og dumt siden veldig mange av vitsene handler om røyking (og da snakker vi ikke tobakk...) og Red som sier "my foot in your ass" i diverse variasjoner. Likevel holder resten av serien seg variert og holdt det gående helt til siste slutt. Siste sesong kunne fort ha blitt kjedelig da to av hovedpersonene forlot serien, men likevel holdt kvaliteten seg stort sett på topp hele veien.

Lenke til kommentar
Hvordan er det mulig å ikke like Extras og The Office? De er vel kåret til de morsomste tv-seriene etter millenium! Jeg elsker det i hvertfall!

 

Humor er så forskjellig, og som en sa over deg, jeg blir flau av denne humoren, og finner den ikke morsom i det hele tatt.

 

Absurde karakterer som i Black Books og Monthy Pyton får meg til å le hysterisk noenganger :p

Lenke til kommentar

Så først litt av den Battlestar: Galactica mini-serien uten å kjenne den på forhånd. Deretter så jeg hele den originale serien i strekk (er bare en sesong), før jeg begynte å se litt på Star Trek Voyager og Deep Space Nine. Så noen episoder av den nye Battlestar: Galactica serien pluss nesten hele første sesong av StarGate SG-1 og noen få episoder av StarGate: Atlantis, og likte alt. Deretter kom jeg i skade for å se første sesong av Farscape, og da var det gjort. Etter det gadd jeg ikke se noen flere sci-fi serier. De blir ikke bedre enn Farscape uansett, så hva er vitsen? ;)

 

Ellers har vi Terminator: The Sarah Connor Chronicles. Den er nok ikke kommet til Norge ennå, men første sesong kommer på dvd til høsten. Det er definitivt noe å glede seg til. Har allerede sett hele sesongen, men teller dagene til jeg får serien på DVD. :D

Lenke til kommentar

Six Feet Under : min desiderte all time favoritt tv serie! :D

Har nylig oppdaget Pushing Daisies (får litt Neil Gaiman vibber av serien), venter spent på sesong 2!

Ellers kan man vel nevne Carnivale (selv om den ble tatt av luften etter bare to sesonger, vet at bl.a NRK har hatt den gående på en av sine kanaler), Stargate Atlantis og Battlestar Galactica.

Lenke til kommentar

The Office (UK) er jo en brilliant serie. Helt klart den beste komiserien hittil i dette tiåret. Seinfeld var den klart beste på 90-tallet.

 

Ellers er vel The Sopranos, The Wire og Six Feet Under helt opplagte valg. Twin Peaks, som redefinerte tv-mediet på begynnelsen av 90-tallet, bør også vurderes.

 

NRK har vel sendt Carnivàle minst tre-fire ganger til nå. Fantastisk bra serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...