Gå til innhold

[AoC]Tempest of Set!


Anbefalte innlegg

Så det ikke var lagd noen classtråd om Tempest of Set enda, so without further do, her er den!

 

 

Noen som har fått testen klassen skikkelig enda? Kanskje tom fått heala i en instance?

 

Hvordan er ToS å levle med? Hvilke feats har dere gått for? PVPviable? Pros/Cons med klassen generelt...

 

 

Diskuter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har levlet classen opp til 22 nå, og jeg må si at det er absolutt en morsom class å levle. Har ikke fått healet noen instance enda, men ser ut på healingspellsene jeg har fått hittil at det kan bli en spennende og morsom class.

Ser for meg at Funcom har klart å balansere healingen til ToSen bra, så classen faktisk blir en healer/nuker som de lovet.

Hittil har jeg fått 2 HoTs (1 som går i cone foran, og en som går i hele gruppen) og 1 direct heal med CD. Så når alle tre er fyrt av kan man nesten ikke gjøre annet enn å nuke i vei :)

 

Når det gjelder dps stiller ToSen veldig sterkt i begynnerlevlene (ville blitt overasket hvis det ikke jevner seg ut oppover i levlene) med kraftige AoE lightningspells. AoE root, og en singletarget stun gjør også at man lett kan unngå damage. Har ingen problemer med å takle 3-4 mobs av gangen.

Jeg har gått for lightning-feats hittil. Det er visst i det treet det ligger mest damage, så det er det beste treet å levle med.

 

Hittil har jeg ikke funnet noe negativt om ToSen annet enn at vi kan være litt squishy, men det løses lett ved å kaste ut en stun og løpe litt på avstand og slenge på 2 HoTs.

Det er først når du møter 3 ranged mobs man begynner å slite, men det er ytterst sjeldent.

Lenke til kommentar

Spiller en ToS selv, har også kjørt lightning treet, det virker som det er der det er mest skade. Samtidig er det ekstremt lett å ta alle melee folk på grunn av AoE root og single. Som sagt castere og ranged er et helvete. Føler også av og til at jeg kan gå tom for mana hvis jeg bruker degradation of set, som dog gir mer skade.

 

Mitt tips nå er å få nok points inn i spell concentration.

Lenke til kommentar
Mente jeg leste i et intervju at ToS skulle kunne gi masse manaregen for hele partyet? Mulig disse mulighetene kommer først på senere level...

Det stemmer.. Jeg er lvl 22 nå, og har fått en ability med syyyyyyk manaregen for hele gruppen. Riktignok er det på en 30 minutters cooldown, men regner med det kommer annet snadder de neste levlene som også kan gi litt manaregen :)

Lenke til kommentar
Mente jeg leste i et intervju at ToS skulle kunne gi masse manaregen for hele partyet? Mulig disse mulighetene kommer først på senere level...

Det stemmer.. Jeg er lvl 22 nå, og har fått en ability med syyyyyyk manaregen for hele gruppen. Riktignok er det på en 30 minutters cooldown, men regner med det kommer annet snadder de neste levlene som også kan gi litt manaregen :)

 

Noe ala mass-innervate ?

Lenke til kommentar

Da dinget jeg lvl 36 med min ToS igår og jeg storkoser meg. Meget allsidig klasse. Funker fint å ta 3-4 mobs av samme/kanskje litt høyere level enn deg uten store problemer.

ToS'en har et par fine buffs som øker hp/armor så å si at den er squishy synes jeg blir feil.

Uansett. Anbefaller denne klassen til alle. Vet ikke om den er så veldig populær i AoC.

Lenke til kommentar

Ble lvl 27 i går, og er fortsatt storfornøyd med classen hittil :)

Overaskende nok er det veldig få i spillet som har rollet ToS. :|

 

Fikk Armor-buffen i går også (den får man på lvl 25) og da tåler ToSen plutselig en del mer, så følelsen av squishyness forsvinner etter lvl 25 :)

Lenke til kommentar

Spiller tos selv og er level 16, og denne klassen er seriøst overpower, jeg kan drepe 5-6 mobs på min level eller høyere alene uten hjelp ved å bare bruke quicksand / lightning strike... imb :p Har prøvd flere forskjellige klasser og denne er by far den beste klassen på tidligere levels....

Eneste jeg sliter mot er flere caster samtidig, men da er d som oftest bare å slenge på en heal + en pot så går d fint...

Så da gjenstår det bare å se hvordan det blir i endgame =) Håper denne klassen kan ligge blant topp 5 på dmg da jeg har lyst å spille dps ;)

Lenke til kommentar
Hei, jeg tenker på å gå for ToS men veit ikke hvilke skills osv de har.

Noen som kan si litt om det? og hvilke 3 trees man kan gå å hv ade gjør:D

 

takk:D

 

Kult at du vurderer Tempest of Set, den har en stor variasjon i spells. Den har flere forskjellige buffs armor og health. Den har også to AoE hostile spells, en AoE root og en single stun. I tillegg har den 2 HoTs og en instant heal. Den har også en veldig fin manaregen spell med 30 min CD.

 

De forskjellige treene er Thunder, Lightning og General

 

General er det treet som er generelt for alle klasser under Priest archetypen. Altså healing fokusert

 

Thunder er jeg usikker på, virker litt som healing rettet

 

Lightning er DPS, og der får man til slutt mulighet til å summone en eller flere thunder elementals.

Lenke til kommentar

Startet en ToS idag, og er faktisk veldig imponert. Jeg må si jeg slet litt før jeg fant ut at man faktisk kunne sette poeng på det "ikke forstyrre mens jeg kaster magi" (husker ikke navnet) opplegget. Ellers håper jeg det kommer litt mer varierte spells underveis, da jeg kun har lightning å forholde meg til nå. Synes kanskje stunnen er litt kort (er på lvl 14), men håper den bli forlenget etterhvert som jeg kommer meg oppover på nivå. Noen som har noen bra forslag på hva jeg skal velge på Lightning speccen ?

Lenke til kommentar

Traff lvl 27 idag. Ser veldig lovende ut! Veldig lett å lvle med ToS`en grunnet AoE dmgen og det med at du dreper flere folk på en gang. Vi må få litt mer liv i denne tråden, morro vist folk kan begynne å dele litt erfaring osv. Jeg specca noe som hette Ether Absorbtion ellns idag, kan noe forklare litt mer hva det går ut på ? Står at jeg skal få tilbake noe mana etter jeg har brukt på spells, men merker ikke noe ? noe jeg har glemt ?

Lenke til kommentar

ToS ser ut til å være en av de mest "overpowera" klassene rundt level 40-60, grinda mobs samtidig som en ToS i Heighlopean? mountains og han tok 4-6 samtidig (lvl 50-51 mobs) mens jeg kun kunne ta to maks med min PoM, vi var begge level 50.

 

Så det svinger en hel del, med min PoM kunne jeg ta 4-5 mobs samtidig på level 30-40.

 

*krysser fingrene for at PoM blir bedre igjen etterhvert*

 

Og ja jeg kommer nok til å rolle en ToS alt (mulig main etterhvert?).

Lenke til kommentar
Føler ikke at jeg hadde det samme problemet, det kan jo gå sakte hvis du tar en og en mob, prøv å ta flere på en gang mest fordi alle ToSen sine angrep er AoE

 

Får snart fylt opp de talentene som gir større aoe damagerange, samt mer aoe damage. Og da blir vel damagen noe bedre tenker jeg.

Lenke til kommentar

ToS er ikke overpowered, den er rett og slett bugget. Ved L25 kan du specce Idol of Set og er derfra og ut bortimot udødelig PvE messig. Du spammer 15-20 Idol of set, aggroer en drøss med mobs, stiller deg midt oppi idolsa dine og kaster healing på deg selv, evt quicksand cobra stare for å fange fienden der. Kjører duo sammen med en demonologist og vi tar knekken på det meste. Jeg spammer Idols og han aggroer, så står vi sammen i "the circle of doom" mens jeg spammer heal og han spammer enda mer AoE. I tillegg til å gi fra seg en bråte dmg gir idolsa og mana regen, så du har maks mana 24/7.

 

En liten morsom historie. Vi kom til området etter field of the dead igår (husker ikke navnet), og fikk en quest der vi skulle drepe en drøss barbarer og en boss. Vi lurte oss inn til der bossen spawnet og begynte å kaste Idols. Vi var begge lvl 48 på dette tidspunktet. Et par finner (så det ut fra guildtag) på level 51 såg seg mon i å ganke oss litt her vi stod. Mulig de også trengte bossen. Uansett. De hadde tydeligvis aldri sett noen ToS'er som spammet Idols og rushet inn for å ta knekken på oss. Et par lysglimt senere var det ikke annet enn aske igjen, og vi fikk oss en god latter.

 

De to finnene vi imidlertid sin hevn et par timer senere da de la merke til meg i samme området. Assassin kom og one shotta meg, før jeg fikk kasta quicksand og løpt fra de. Snudde kastet HoT's på meg selv og begynte å spamme Idols. De klarte å ta meg, men assassin hadde 5% helse igjen og han andre var på 50% merket. Hadde jeg dermed fått ned assassin hadde jeg tatt dem begge to, og de var fortsatt 3 lvl over meg.

 

Så konklusjonen er: ToS FTW!

 

Khaz Lvl 50 ToS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...