Gå til innhold

Snakket i mobilen under landing


Anbefalte innlegg

Når det kommer til spørsmålet om hva som er "passende", vil jeg si at vedkommendes hensyn må telle høyere enn andre passasjerer.

..ikke ta hensyn til resten av flyet fordi du ABSOLUTT må ha kontinuerlig «live feed» fra den medisinske behandlingen av et familiemedlem

Her har vi 10-15 personer som sitter å irriterer seg over 20 min mobilsnakk, også har vi en person som 1. skal hjelpe medisinsk personell med livreddende førstehjelp, 2. Muligens har sin siste samtale med sin egen far. Har du et snev av empati, vil du nok komme fram til at ja, enkelte samtaler er ABSOLUTT nødvendige å ha, til tross for at ukjente mennesker er irriterte.

 

Full forståelse for at folk kan føle seg truet av mobilbruk ifm. navigasjon osv, men av og til må det være slingringsmonn for å bryte noen regler. Dersom dette hadde skjedd på bakken ville nok vedkommende ha kjørt over fartsgrensa og.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har vi 10-15 personer som sitter å irriterer seg over 20 min mobilsnakk, også har vi en person som 1. skal hjelpe medisinsk personell med livreddende førstehjelp,

 

Det må da være noen andre som ikke sitter i fly som er bedre egnet til å instruere førstehjelp.

 

2. Muligens har sin siste samtale med sin egen far. Har du et snev av empati, vil du nok komme fram til at ja, enkelte samtaler er ABSOLUTT nødvendige å ha, til tross for at ukjente mennesker er irriterte.

 

Uten at jeg vet noe som helst om hjerteinfarkt så antar jeg (spark meg om jeg tar feil) at dersom faren er i stand til å prate i telefonen så er han i stand til å vente 20 minutter til flyet har landet..

Lenke til kommentar

Folk nevner terror, komfort og forstyrrelser på systemer som grunner til at mobiler er forbudt på fly. Det finnes faktisk flere grunner en bare det:

 

Start og landing er de mest kritiske fasene under flyturen. Hvis en kritisk situasjon skulle oppstå vil man helst at passasjerene er mottakelige for beskjeder som blir gitt. Om man sitter i mobiltelefonen eller har mp3-spiller i øra, kan man miste viktige beskjeder. Derfor er det forbudt med alt elektronisk utstyr under start og landing.

 

En annen grunn, og mye av grunnen til at mobiler er totalforbudt i USA, har å gjøre med den store avstanden en mobiltelefon på et fly vil få til eventuelle bakkestasjoner. Vanligvis vil en mobil kommunisere med nærmeste bakkestasjon, men her kan avstandene føre til at en mobil tror at flere bakkestasjoner er "nærmeste" på samme tid, noe som kan føre til kapasitetsproblemer og i verste fall kræsj på programvaren på bakkestasjoner (hvis jeg forstår Wikipedia rett). Men dette har man begynt å fikse ved å montere basestasjoner om bord på fly, derfor har det begynt å bli lov noen steder nå.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...