Gå til innhold

HASTER: Er dette et godt kjøp?.. HP nc6000


Anbefalte innlegg

Hei , er dette et godt kjøp for 2000,-Kr ?

Må avgjøre meg innen kl 22.30 ikveld, Søndag-

Takker for tips :

 

HP Compaq nc6000 (modell DE646AV) 1.6 GHz Mobile Intel pentium M med 60 GB disk og 768 MB minne.

(1.6 GHz Mobile Intel Pentium M tilsvarer 2.4 GHz Intel Pentium IV)

 

En solid maskin med et kraftig kabinett, og et veldig bra 14.1 tommers display som viser SXGA+ (1400 X 1050 oppløsning). Det er ingen døde pixler på displayet.

Skjermkortet er et ATI Mobility Radeon 9600 Series AGP med 64 MB ram.

 

NB! Maskinen er pent brukt, men det er synlig slitasje på tastene A S N M.

 

Original Windows XP pro er installert fra Recovery CD'er, ferdig autentisert mot Microsoft (gyldig lisens), oppdatert med alle kritiske oppdateringer, samt installert anti-virus etc.

Original lisenstag for Windows XP professional sitter under maskinen.

 

NB! Maskinen kan leveres med Engelsk Windows XP Professional hvis ønskelig.

 

PC-en er merket med tyverisikring og du får kvittering på handelen.

 

Maskinen har innebygget infrarød, bluetooth, 802.11b/g WLAN, 10/100/1000 nettverkskort, SD-kort leser, combo dvd-spiller / cd-brenner, lydkort og høyttalere.

 

Batteriet varer ca 2 timer, avhengig av bruk. Strømadapter og ledning til 220V medfølger.

 

Det er inn/utganger for: øretelefoner, mikrofon, 2 stk USB, nettverk, VGA, s-vhs, paralell, seriell, modem 2 stk PCMCIA.

 

Maskinen er ca 3 år gammel, og veier ca 2.6 Kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slo til jeg:)

 

VAr på HP sine sider og leste om den, men det stod ikke noe om hvor mye en kunne oppgradere Ram`et, men regner med den iallefall tar 1Gb!

Har en ze4400 selv nå, med 1Gb.

Mulig å sette inn større prosessor på en slik?

Hvor får en tak i dvd-brenner som en kan sette inn? Ikke funnet noe i de butikkene jeg har lett i..?

 

takker for tips

Lenke til kommentar

Fant en sånn på dynga for noen dager siden, denne har 1gb installert og funker fint med det :)

dessverre har den gått i gulvet så mic inn og headset utgangen hadde knekt.

Men har fått kortslutta riktige pinner så det er lyd i høytalerne på den :)

Også er batteriet kaputt.. men driver å skal bestille nytt.

 

Så da blir dama endelig fornøyd, med "ny" pc :p

 

Men utifra det lille jeg har testa den så virker den som en grei pc, så du har nok gjort et bra kjøp :)

 

Et søk på Ebay etter nc6000, så finner du det meste ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ser at jeg er sent ute, men jeg kan jo komme med litt "synsing".

 

Jeg har to stk NC6000, og har to familiemedlemmer som også har denne modellen.

 

Jeg har 2GB ram i den ene av mine, og det fungerer som det skal. Angående DVD-brenner, så vil jeg tro det bare er å trekke ut "skuffen" med den nåværende, skru den nye i enheten fast i "skuffen" og skyve den på plass i maskinen. Og den nye enheten tror jeg skal være en helt standard "slim-line" brenner. Har selv litt lyst på Plextor sin slot-in DVD-brenner.

 

Jeg er meget, meget fornøyd med mine NC6000. Effektiv maskin med god skjerm. Men modellen har noen svakheter:

 

- Når man har den i ryggsekk med bøker (eller tilsvarende), kan det lett bli avtrykk av "joysticken" på skjermen. Bøkene kan trykke mot "logoen" bak på skjermen, og denne vil trykke skjermen mot joysticken som stikker en liten millimeter over tastene.

 

- Hvis det blir for mye press på områdene på sidene av touchpaden, så går touchpaden "amok" og du må restarte. Flytt maskinen ved å ta tak på sidene av tastaturet.

 

- Og så til det verste: NC6000 kan utvikle en feil på hovedkortet, slik at maskinen begynner å låse seg og bli "tungstartet". Eneste løsning er da å bytte hovedkortet. Om dette kun gjelder utvalgte modeller eller om miljøet den blir brukt i har noe å si, det har jeg ikke klart å finne ut noe om. Alt virker veldig sporadisk. Men jeg har måttet bytte hovedkort på den ene av mine og på en maskin for et annet familiemedlem. Mer info i forumet hos HP.

 

Ellers vil jeg si du har gjort et kjempekjøp til 2000 kr! Dette er kvalitetsmaskiner, spør du meg. (Så lenge de varer - og det håper jeg blir en god stund til).

 

Mvh

Vegard

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...