Gå til innhold

Synkronisering / backupløsning?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter som så mange andre med en stasjonær og en laptop. Dette er både helt fantastisk men kan og være et mareritt. Spesielt angående dokumenter. Dokumenter som skrives på jobb/skole lagres på laptop, men når jeg er hjemme jobber jeg på den stasjonære. Her lagres og jobb/skole-relaterte dokumenter og filer.

Dette er et mareritt å synce og ta backup av som man sikkert kan tenke seg.

Jeg flytter snart på ny hybel og tenkte å gjøre noen endringer i arbeidsmetoder.

Den stasjonære skal benyttes som mediesenter, og evt og spillstasjon for kjedsomme stunder.

Den kan og gjerne benyttes som hoved-backup-løsning på en egen disk som ikke skal brukes til annet.

Laptopen skal brukes til jobbing, men skal kobles opp med eksternt tastatur, mus og skjerm slik at jeg praktisk talt jobber på en stasjonær.

 

Problemet er å finne den perfecte backupløsning. Det finnes mange greie som nå er i beta. Dropbox og syncplicity. Problemet med de er at de går gjennom internettet. Det har jeg absolutt ikke bruk for. Disse filene skal kun tas backup av lokalt. Dette sparer båndbredde, og jeg er ikke avhengig av å være på nettet for å være up to date.

Jeg vil helst ha sync fremfor tidsinnstilt backup, men sliter med å finne en brukbar løsning. Gjerne så integrert i windows som de to nevnte løsningene ovenfor. Gjør lite om det koster litt. Er det kvalitet så er det kvalitet!

 

Noen som har ideer til hvordan jeg kan løse dette? Skal jeg bruke stasjonære som en filserver av noe slag, bør jeg heller ha en ekstern disk med backupløsning?

Ideer til software som kan benyttes om vanlig sync funker best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut fra at du kjører Windows? I så fall kan du jo forsøke SyncBack. Liten og enkel. Det finnes en kjøpeversjon SyncBackSE, men gratisprogrammet SyncBack holder trolig. Tilgjengelig på norsk er den også.

 

NB! På den norske versjon må man (for å slippe feilmelding) etter installasjon åpne fila delphi.mo i f.eks. Notepad og endre ei linje.

Fra: Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1

Til: Content-Type: text/plain; charset=utf-8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...