Gå til innhold

Surfer du med en nettleser full av sikkerhetshull?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm...

Symantec Security Check is not compatible with your Web browser because:

 

Error 003

 

Scan for Security Risks requires Internet Explorer 5.0 or newer or Netscape 4.5 or newer.

Og jeg som altid har sett på mozilla som en variant av Netscape.

Lenke til kommentar

All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

-

Jaggu :D

Lenke til kommentar

hva er seriøst det værste som kan skje? Jeg har alltid nyeste oppdatering av saker og ting. :woot: For hjemmebrukere med en eller annen form for primitiv firewall, er det egentlig ingen trussel på nettet. Folk har INGEN interesse av min PC. (kanskje trojanere, men der har man antivirus og firewalllen)

 

uhh......

 

ellers er firewall oxo ganske unødvendig spør du meg...

Lenke til kommentar

Er det noen begrunnelser til "tiltakene" på den lista? Seriøst, hvor mye skade kan en cookie gjøre?? :-?

Og javascript? Eneste jeg kommer på nå er et script som plager deg ihel, men ellers kan det gjør lite med maskinen.

Hadde vært fint med en litt dypere artikkel som begrunner de enkelte punktene, for akkurat nå syns jeg den lista består mest av paranoide råd..

Lenke til kommentar

så ut til å gå ganske greit for meg, alt i orden her i gården.Den bjørnegreia fikk jeg ikke lov til å kjøre i opera eller ie

 

shieldsgreia kjørte greit i opera null problemer, måtte bare gi dem iparessen min først, men i ie så det ut til at ipn ble sendt automatisk :o , ellers null feil

 

har noen fått feil (usikkert et eller annet) på den?

Lenke til kommentar
hadde vert morro med en sammeligning over hvilke browsere som er sikrest, eks: mozilla, opera, netscape, IE, konqueror, lynx osv.

 

det er jo en oversikt på den ene av de testsidene.

 

btw så fikk jeg beskjed om at mitt system var helt sikkert :D

 

fikk full pott (dvs ingen mulighet til å trenge inn) i alle testene :woot:

Lenke til kommentar
jeg kjørte den Browser Security Test fra ScanIT på IE 6.0, jeg fikk opp 7 alvolige sikkerhets brudd, 2 middels og en ufalig :o

Gjorde senere en del forandringer i "Internet options", og kjørte testen igjenn: 3 alvorlige, 0 middels, 0 ufalige :lol:

 

Jeg bruker opera 7.02 og fikk 0 alvorlige, 0 middels, og 0 ufarlige på første forsøk :roll:

Lenke til kommentar

En ting de har glemt å ta med i lista over hva man bør disable, så bør man ta med at man bør disable hele MSIE og Outl00k/Express :lol:

Fikk selvfølgelig 0 på alle testene, kjører Phoenix 0.5.

For å kjøre den Symantec greia, var det jo bare å sette User-Agent'en i browseren så Symantec trodde jeg brukte Netscape 4.8, funka fint.

Fikk noen åpne porter, men det er bare fordi vi kjører webserver på linuxboxen vår, ingen netbios eller anna WinXP sikkerhetshull.

Bare for å teste med en ny fersk MSIE6 install, fikk jeg følgende score:

High Risk Vulnerabilities 6

Medium Risk Vulnerabilities 4 :woot:

Low Risk Vulnerabilities 1

Til sammenligning har vel Mozilla hatt et par sikkertshull i løpet av de siste par årene. Men ingen noe særlig alvorlige.

 

PS! Har akkurat installert XP på nytt uten SP1 og da kom det opp at det var hele _31_ kritiske oppdateringer tilgjengelig. Og 21 andre XP oppdateringer... :p

Lenke til kommentar
hadde vert morro med en sammeligning over hvilke browsere som er sikrest, eks: mozilla, opera, netscape, IE, konqueror, lynx osv.

Dette er jo ganske enkelt da:

1. plass Lynx > Sikrest (hva kan gjøres galt i en tekst browser uten JavaScript støtte?)

2. plass Mozilla, Phoenix, Netscape, Konqueror, Opera > delt andreplass

|...

|...

1001. plass > helle kaffe over tastaturet

|...

10225. plass MSIE> ikke sikker i det hele tatt

Lenke til kommentar
hva er seriøst det værste som kan skje? Jeg har alltid nyeste oppdatering av saker og ting. :woot: For hjemmebrukere med en eller annen form for primitiv firewall, er det egentlig ingen trussel på nettet.
Det verste er vel typisk at noen sletter filene dine, installerer et virus via web eller BSOD'er maskina di..

 

Folk har INGEN interesse av min PC.
Nei, men en eller annen gang kan man komme innom en side som rammer tilfeldig...

 

ellers er firewall oxo ganske unødvendig spør du meg...
Det kommer ann på hvor mye peil du har på data (liten i ditt tilfelle hvis du ikke vet noe om "hva som kan skje", skulle jeg tro)... og å ikke være bak en firewall overhodet (personal eller nettverksbasert) ER en risiko nå da man som regel har en del porter åpne (Netbios/SMB er kanskje det beste eksempelet), og det kan oppdages sikkerhetshull i programvaren som åpner disse portene.
Lenke til kommentar
....ER en risiko nå da man som regel har en del porter åpne (Netbios/SMB er kanskje det beste eksempelet), og det kan oppdages sikkerhetshull i programvaren som åpner disse portene.
Tvetydig setning. Det jeg mente var: Dersom det oppdages sikkerhetshull i programvare som har åpne porter kan dette utnyttes av ondsinnede hackere..
Lenke til kommentar
hva er seriøst det værste som kan skje? Jeg har alltid nyeste oppdatering av saker og ting.  :woot: For hjemmebrukere med en eller annen form for primitiv firewall, er det egentlig ingen trussel på nettet. Folk har INGEN interesse av min PC. (kanskje trojanere, men der har man antivirus og firewalllen)

 

uhh......

 

ellers er firewall oxo ganske unødvendig spør du meg...

 

Noen kan BSOD'er maskina di, DoS/DDoS'e deg eller bruke maskina i et DDoS angrep, bruke maskina di som proxy, bruke maskina di som lagringsplass for Warez, (bjarne)p0rn etc. etc. etc...

(Mye av dette "krever" nok at du har div. trojaner og mystiske tjenester aktive på maskina di)

Lenke til kommentar
Er det noen begrunnelser til "tiltakene" på den lista? Seriøst, hvor mye skade kan en cookie gjøre??  :-?  

Og javascript? Eneste jeg kommer på nå er et script som plager deg ihel, men ellers kan det gjør lite med maskinen.

Hadde vært fint med en litt dypere artikkel som begrunner de enkelte punktene, for akkurat nå syns jeg den lista består mest av paranoide råd..

 

eh.. cookies er kanskje ikke så farlige nei, men javascript fikk for eksempel tilgang til hele disken min, og mulighet til å kjøre programmer med parametere... :roll: (kjipt hvis en (u)venn sender deg inn på en side som utfører en aldri så liten 'cmd /k format c:' (eller hva det nå er))

 

Og hvis du fulgte en av linkene artikkelen var om, så hadde du funnet temmelig grundige begrunnelser på flere av dem ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...