Gå til innhold

Surfer du med en nettleser full av sikkerhetshull?


Anbefalte innlegg

... men javascript fikk for eksempel tilgang til hele disken min, og mulighet til å kjøre programmer med parametere...  :roll:

Vel, JavaScript er ikke så farlig å ha aktivert, hvis du ikke bruker en usikker browser slik som MSIE. Mens hvis du istedenfor bruker Mozilla så er du bra trygg!

(kjipt hvis en (u)venn sender deg inn på en side som utfører en aldri så liten 'cmd /k format c:' (eller hva det nå er))

Vel i WinXP er det umulig å formatere harddisken fra XP (tror dette gjelder W2K oxo) som systemet ligger på, altså vanligvis C:, men det går nok fint å formatere andre harddisker/partisjoner som man evt. måtte ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... men javascript fikk for eksempel tilgang til hele disken min, og mulighet til å kjøre programmer med parametere...  :roll:

Vel, JavaScript er ikke så farlig å ha aktivert, hvis du ikke bruker en usikker browser slik som MSIE. Mens hvis du istedenfor bruker Mozilla så er du bra trygg!

 

Joda, derfor jeg vanligvis ikke bruker IE, men rundt 70% (?) av pcbrukere bruker jo nettop IE... :-?

 

(kjipt hvis en (u)venn sender deg inn på en side som utfører en aldri så liten 'cmd /k format c:' (eller hva det nå er))

Vel i WinXP er det umulig å formatere harddisken fra XP (tror dette gjelder W2K oxo) som systemet ligger på, altså vanligvis C:, men det går nok fint å formatere andre harddisker/partisjoner som man evt. måtte ha.

 

Det var nå bare et eksempel da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...