Gå til innhold

Temperatur på 9800GTX Black ed.


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har nylig kjøpt meg et 9800gtx black ed. Lurer litt på hva som er normal temp. på disse kortene?

 

Temperatur på kortet mitt ifølge NVIDIA monitor:

 

Romtemperatur: 21-25 grader.

 

Kortet

 

Idle: 55-56 grader.

Load (30 min. med Crysis): 66-69 grader. - Har aldri sett det over 70.

 

Jeg har et Antec 900 kabinett, med alle viftene på medium.

 

Høres temperaturene på skjermkortet mitt greie ut? Eller burde jeg gjøre noe for å senke dem?

 

Takk på forhånd :)

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Jeg vet egentlig at skjermkort tåler ganske høy temperatur, men jeg trodde kanskje at 9800gtx skulle holde seg litt kaldere enn 65-70 grader. Særlig i et nine hundred kabinett. Men temp. på skjermkortene er kanskje så høye uansett :hmm:

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Jeg trodde selv at kortet mitt ikke skulle bli så varmt når jeg har en 12cm vifte foran og en 25cm vifte i siden på innsug og 2x8cm bak på utblåsing.

 

Men skjermkort blir ganske varme med luftkjøling, på vann merker du fort at temperaturen blir mye mindre ;)

Lenke til kommentar

Jeg monterte akuratt inn ett 9800GTX kort, og syntes dette var ekstremt varmt å ta på, måde på selve lokket rundt skjermkortet og på grillen på utluften. Dette i bare windows grafikk.

 

Hvordan ser jeg tempen, er det ett sted i driverene?

 

Har ikke ett Nvidia hovedkort, hvis man trenger det for Nvidia monitor?

 

 

EDIT: Er det kanskje en måte jeg kan få temperatur visning på det side panelet til vista?

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Du kan f.eks bruke everest (lavalys everest) til å se temperaturene med

 

Ikke GPU temp, da må man ut med 200,- først.

 

EDIT: Fant en gammel Everest utgave, Home og ikke Ultimate, og det er kanskje GPUen som er AUX temp der? Men tror ikke det da den er 42 grader.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Du kan f.eks bruke everest (lavalys everest) til å se temperaturene med

 

Ikke GPU temp, da må man ut med 200,- først.

 

EDIT: Fant en gammel Everest utgave, Home og ikke Ultimate, og det er kanskje GPUen som er AUX temp der? Men tror ikke det da den er 42 grader.

 

ehm. hvorfor betale 200 kr for everest. når det finnes gratis på TPB

Lenke til kommentar
Fikk det til mer Rivatuner.

 

Har 60 på i Idle, og den går opp til 70(og litt over) når jeg kjører litt med Crysis.

 

Synes 60 er litt vel varmt i Idle, rart at man ikke automatisk klokker ned når man kun kjører windows

Den klokker sikkert seg ned, men det setter nok samtidig ned vifte farten.

Lenke til kommentar
Du kan f.eks bruke everest (lavalys everest) til å se temperaturene med

 

Ikke GPU temp, da må man ut med 200,- først.

 

EDIT: Fant en gammel Everest utgave, Home og ikke Ultimate, og det er kanskje GPUen som er AUX temp der? Men tror ikke det da den er 42 grader.

 

ehm. hvorfor betale 200 kr for everest. når det finnes gratis på TPB

 

Det er jo ikke helt lovlig å hinte frempå med tyveri her inne da. Noen liker å være ærlige også. Er ett program bra, hva er galt med å betale for det?

Lenke til kommentar
Fikk det til mer Rivatuner.

 

Har 60 på i Idle, og den går opp til 70(og litt over) når jeg kjører litt med Crysis.

 

Synes 60 er litt vel varmt i Idle, rart at man ikke automatisk klokker ned når man kun kjører windows

 

Hvis man leser diverse anmeldelser osv. der de sjekker temp. så ser man at den gjerne ligger på ca. 55-60 grader idle og opp mot 70 under stress. Mitt ligger som sagt på 55-56 grader idle, og da er det jo ikke mange gradene opp til 60. Litt variasjon må man jo regne med.

 

Kommer også veldig an på romtemperatur og hvor godt kabinettet ditt kjøler. Hvis du har det varmt på rommet, og fullt av støv eller dårlig med vifter i kabinettet så kan jo dette være de ekstra 4-5 gradene fra gjennomsnittstemp.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Du kan f.eks bruke everest (lavalys everest) til å se temperaturene med

 

Ikke GPU temp, da må man ut med 200,- først.

 

EDIT: Fant en gammel Everest utgave, Home og ikke Ultimate, og det er kanskje GPUen som er AUX temp der? Men tror ikke det da den er 42 grader.

 

ehm. hvorfor betale 200 kr for everest. når det finnes gratis på TPB

 

Det er jo ikke helt lovlig å hinte frempå med tyveri her inne da. Noen liker å være ærlige også. Er ett program bra, hva er galt med å betale for det?

 

vel, vil ikke akkuratt kalle det tyveri å laste ned et program fra TPB. man stjeler ikke no fysisk. men seff er ikke noe i galt i å betale for det for de som vil det. men når jeg kan få det gratis så bruker jeg heller pengene på noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...