Gå til innhold

opplastings script vil ikke laste opp


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tok dette scriptet fra en tutorial, og tilpasset det. jeg fikk lastet opp en fil kiwi.flv men jeg får ikke lastet opp noen andre! ikke .zip .flv .wmv .php .html bare kiwi.flv, jeg har prøvd og slettet kiwi.flv fra serveren og databasen, men får fremdeles ikke til og laste opp noe annet enn den filen!

 

her er koden:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<?php
include_once("db_connect.php");

if ($_POST["submit"] == true){
$navn = $_POST['navn']; 
$target = "video/";
$target = $target . basename( $_FILES['uploaded']['name']);
$ok = 1;
if ($uploaded_size > 52428800)
{
echo "Filen din er for stor (over 50MB), reduser størrelsen og prøv på nytt<br>";
$ok = 0;
exit;
}  
if(move_uploaded_file($_FILES['uploaded']['tmp_name'], $target))
{
$sql = mysql_query("INSERT INTO video VALUES ('', '$target', '$navn', '1')"); 
echo "Videoen ". basename( $_FILES['uploaded']['name']) . " har blitt lastet opp";
}
else 
{
echo "Det var et problem under opplastingen av videoen, prøv på nytt";
}
}
else 
{
echo '
<form enctype="multipart/form-data" action="" method="post">
Navn på video:<br>
<input type="text" name="navn	"><br>
Finn videoen du skal laste opp:<br>
<input type="file" name="uploaded"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Last opp">
</form><br>
OBS!: Trykk bare en gang på "Last opp", da det kan ta litt tid før filen blir lastet opp
';

}
?>

ser dere noe feil?

 

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg fikk lastet opp en fil kiwi.flv men jeg får ikke lastet opp noen andre!

 

Etter som at den koden der ikkje hadde ein einaste indent så er det veldig vanskelig for andre å finne feil, i tillegg så hjalp ikkje informasjonen du kom med så veldig ... Prøv å forklar problemet ditt bedre, får du php feil evt andre feil?

Endret av Runar0
Lenke til kommentar
...
if ($_POST["submit"] == true){
...

Nå har det seg vel sånn at $_POST["submit"] ikke er en boolean (true/false), men en string som inneholder verdien "Last opp". (value= på submit knappen i formen)

 

Det du kan sjekke da, er enten: if ($_POST["submit"] == "Last opp")

eller du kan rett og slett bare sjekke om variabelen er satt: if ($_POST['submit']) {

Lenke til kommentar
ja, tenkte ikke på det.

 

men det skal ikke ha noen virkning på selve opplastings scriptet, og problemet jeg har. :(

Ettersom den if-løkka da blir evaluert som usann, vil den da bare hoppe over hele opplastingsdelen, og gå ned til else delen, som da inneholder skjemaet for å velge fil.

 

Har det ikke da en ganske stor innvirkning på problemet ditt?

Dersom jeg var deg, ville jeg nok ha vurdert sånne løsniner litt kraftigere, og kanskje tilogmed testa koden før jeg avskriver den og påstår at problemet ikke ligger der. Iallefall så lenge det er noen som kanskje kan mer enn deg selv, og ser at små endringer på tilsynelatende irrelevant kode kan ha stor innvirkning på det som faktisk er problemet.

Lenke til kommentar

Har du passet på at insillingene i php.ini er korrekte, det er vel både ein max_post_size og file_max_upload_size (godt mulig dette er feil navn men eg orker ikkje å lukke opp php.ini på 17. mai :p). Desse må vere store nok til filene du laster opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...