Gå til innhold

Tamron 28-75/2.8 og 28-300/3.5-6.3VS lansert for Nikon D40/D60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle tre annonsert objektiver er for fullformat. Tviler dermed på at de hadde D40/60 i tankene når de lansert dem som starter på 28mm...

 

Uansett flott at Tamron oppdaterer sine objektiver.

At disse objekivene er for fullformat, betyr ikke at de er for fullformat alene. De fungerer og aldeles utmerket på APS kameraer. Så jeg tror ikke du bør lese for mye inn i dette.
Lenke til kommentar
At disse objekivene er for fullformat, betyr ikke at de er for fullformat alene. De fungerer og aldeles utmerket på APS kameraer. Så jeg tror ikke du bør lese for mye inn i dette.

Joda, er klar over det. Har faktisk Tamron 28-75 f/2,8.

 

Det jeg tenkte på, var at to av de tre annonserte objektivene starter på 28mm, noe som er litt lite vidvinkel for et crop-kamera som D40/60. Dette sammen med at Tamron har en egen serie for crop-kamera, gjør at jeg tviler på at de først og fremst hadde de nevnte kameraene i tankene da de lanserte dem. :)

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Det var nok ordet "dermed" som lurte meg til å feiltolke deg. Da er vi enige da.

Ellers så er 28-75/2,8 et glimrende stykke optikk for prisen. Har hatt en selv. Mitt røyk i et sykkeluhell. Hvis ikke ville jeg trolig fortsatt brukt den.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...