Gå til innhold

Zenwalk 5.0 lar seg ikke installere sikkelig.


Anbefalte innlegg

Hei. Nå begynner frustrasjonen å gjøre seg gjellende her og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det handler om Zenwalk 5.0. For ikke så veldig lenge siden så fikk jeg en laptop. Den er veldig bra for min del, så derfor. Når jeg fikk laptopen min så tenkte jeg å leke litt mer med den stasjonære PC`en min. Derfor sletta jeg både Windows 2000 og Windows XP og Slackware 12.0 og tenkte at jeg skulle installere Slackware 12.1 og Zenwalk 5.0. Jeg regna med at dette ville gå greit. Bare at denne gangen installerte jeg Slackware 12.1 da og ikke Slackware 12.0, men nok om det. Installasjonen til Slackware gikk fint og det så da helt greit ut bortsett fra lyden, men ok. Tilogmed skjermkortet mitt ATi PowerColor 1950 Pro Extreme fungere ut av boksen i Slackware 12.1, så det lovet bra. Jaja, så var det Zenwalk 5.0 da. Den vil seg fanken ikke. Ikke sjans. Den klarer fint å formatere og alt den klarer fint å begynne installasjonen, men det skjer to forskjellige ting. Enten så kommer ikke valget om Lilo opp eller så kommer valget opp og den blir installert, men klarer ikke å boote etterpå. Har prøvd flere ganger. Har vært på en liten ferie-tur fra Søndag til i dag, så har ikke rukket å se noe på det i disse dagene, men før jeg drog på ferie så lasta jeg ned Zenwalk 5.0 på laptopen min der jeg fikk sinnsyk hastighet forresten. Så i kveld så brant jeg den ut. Og prøvde nok en gang. Men det er ikke noe forskjell. Jeg prøvde å gå over kablene til DVD Romen og DVD Brenneren, men fremdeles ble det ikke noe bedre. Det som er litt rart derimot er rart er at den andre PC`en på rommet mitt som også er en stasjonær PC og prøvde å installere Zenwalk 5.0 med samme CD`en og der går det faktisk fint. Der blir den installert fint og den booter fint etterpå. Men på hovedmaskina så går det faen ikke. Jeg vet ikke hva som er galt. Eneste som kunne vært greit var å få kjørt Dualboot Slackware 12.1 og Zenwalk 5.0. Noen som vet hva som kan være feil her. Hovedmaskina mi har kjørt Windows 2000, Windows XP og Slackware 12.0 ganske lenge før jeg sletta alle systemene og skulle installere Slackware 12.1 og Zenwalk 5.0.

 

 

Noen som har tips om hva det kan være?

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...