Gå til innhold

Topline har "stjålet" 8000kr fra meg - Hva skal je


Anbefalte innlegg

Nei det var ikke skuddår i 2000, ta og skru kalendern på maskinen din tilbake så vil du se at det ikke er det.

 

 

edit: trudde jeg :p skrudde tilbake selv nå og så at det var det.

 

husker hvorfor nå, er ikke skuddår de årene som er delelig /200 = heltall, bortsett fra hele tusen år, dette for og synche opp kalendern ellerno piss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei det var ikke skuddår i 2000, ta og skru kalendern på maskinen din tilbake så vil du se at det ikke er det.

 

 

edit: trudde jeg :p  skrudde tilbake selv nå og så at det var det.

 

husker hvorfor nå, er ikke skuddår de årene som er delelig /200 = heltall, bortsett fra hele tusen år, dette for og synche opp kalendern ellerno piss

 

Disse gutta kan vi stole på:

http://folk.uio.no/ebrenna/astronomi/skuddar.html

 

Smeg out...

Lenke til kommentar

En som skrev at han ville ikke ha megen sympati mot deg hvis du begynnte at prove på en tøff måte at få pengene dine til bake og du burde la rettsystemet ordne dette.

 

Jeg må si at når en svindler så grovt på deg og du knekke begge armene til han vil du fremdeles ha sympati av meg!! Du ba han ikke at komme inn i ditt liv og svindle på deg, du er ett offer og du har rettigheter til at reagjere. Disse karrer som er mer opptat å se på hvordan offrene reagjerer og slemmer dem når offrene ikke holder roen.. jeg ønsker dem at oppleve en juling så de kan få litt forståelse av hvad det er at bli et offer.

 

Her har vi en mindreåring som skulle kjøpe PC og en voksen man bevist lurer pengene fra han og lyver GROVT i tillegg. Rettsystemet i Norge er ikke noet rettsystem i det hele tatt, det er kun SYSTEM. Jeg skal ikke si hvad jeg ville gjøre men jeg har hatt sån situasjon for og jeg fikk pengene mine tibake. Uansett hvordan offret reagjere i dette tilfelle, misser kontrol og banker fyren opp eller hvad har offret ALTID min sympati. Offret har ikke noen plikt at holde ro og blah blah og vente hel evighet, bruke sin tid og energi bare til at tilfredstille folk som har "reality distortion shield" runt seg og fokuser på hvordan offret hele tiden oppfør seg.

 

Hvis denne fyren bør i Bergen kan du meile meg personlig og vi kan ta en prat.

 

Simon

Lenke til kommentar
Det var skuddår i 2000. Jeg husker ikke grunnen til det, men det var i alle fall skuddår :)

 

2000 var ett "utjevningsår" fordi vår moderne kalender ikke er nøyaktig. Så en gang hvert 2000'ende år eller noe sånt må man ha en utjevningsdag for å komme helt i synk med tiden igjen. Kompliserte greier det der. De gamle grekerne hadde ett mye mer nøyaktig system, etter hva jeg har hørt. Men å legge om til ett nytt kalendersystem er jo ikke gjort på en-to-tre, så vi har holdt oss til vårt nye moderne mer unøyaktige system.

 

Jaja, det var dagens historietime. Back to dissing av slemme Topline :woot:

Lenke til kommentar

Vi (meg og fatter'n) var hos politiet, men før vi anmeldte det skulle vi ta kontakt med bostyrer. Han virket nesten oppgitt, og det var ingen tvil om at ikke vi var de første som hadde blitt lurt. Sannsynligheten for å få noen penger av han er svært liten da han ikke eier nåla i veggen.

 

Nå skal vi politiamelde det, og jeg skal komme med rapport om hvordan det går, selv om jeg ikke har altfor store konsekvenser.

Lenke til kommentar

husker hvorfor nå, er ikke skuddår de årene som er delelig /200 = heltall, bortsett fra hele tusen år, dette for og synche opp kalendern ellerno piss

 

Nei, når det gjelder hundreår, er kun de årene som er delelige med 400 skuddår. Derfor var 2000 skuddår, mens 2400 er det neste hundreåret som blir skuddår. :woot: I den julianske kalenderen var gjennomsnittslengden på et år 365,25 dager, så framover fra år 45 f. Kr. til rundt 1550 ble årene forskjøvet i forhold til årstidene. I 1550 foreslo så pave Gregorius XIII å fikse dette ved å fjerne tre skuddår fra hver 400-års-periode. Da blir gjennomsnittslengden på året 365,24225 dager, mens det gjennomsnittlige solåret er ca. 365,24222 dager. Den gregorianske kalenderen (som Gregorius' kalender altså ble kalt) fører således til en feilmargin på en dag i løpet av 3571 år. Så man må nok fjerne et skuddår en gang rundt år 5000...

 

Forøvrig ble den gregorianske kalenderen innført i Norge i år 1700, og da gikk man rett fra 18. februar til 1. mars.

 

Dette var sikkert sinnssykt interessant. :o

 

E

Lenke til kommentar

Qxl er dårligere enn noen gang.

Svindlere herjer fritt der.

 

Det er 2 ting du må gjøre ved kjøp hos qxl:

 

Sjekke karakterboken til selgere

 

Og om det er snakk om dyre ting spør om du kan få regning/fakture aller få gjennstanden i postoppkrav.

 

Å betale på forhånd når det er snakk om 500kr og oppover kan det svare seg å ta postoppkrav. :wink:

Lenke til kommentar
Hvis denne fyren bør i Bergen kan du meile meg personlig og vi kan ta en prat.

 

En ting er fjortisser som strør rundt seg med tomme trusler på andres vegne, men denne karen virker både voksen og seriøs. Slikt gjør meg skremt.

 

Jeg vil ikke på noen måte påstå at den norske retsstat av 2003 er perfekt, men personlig mener jeg det er verdt MYE mer enn 8000,- å bo i et samfunn hvor jeg har en rimelig grad av retssikkerhet.

 

Jeg vil på det sterkeste oppfordre Templar til å gjøre alvor av sine planer om å emigrere til USA. Hvis hans innspill i denne saken er representative for hvordan han utfører sin borgergjerning, tror jeg det norske samfunnet er best tjent med at han forlater landet.

 

En kan selvsagt diskutere om det er rett å belaste USA med disse holdningene. Men som han selv peker på: han har flust av meningsfeller i midtvesten. En fra eller til gjør neppe noen skade. Join The Klan.

Lenke til kommentar

har self erfaring med lødn og fanteri og brutte løfter med topline.

 

hva du IKKE skal gjøre:

du skal ikke tro på deres løfter og løgn, for dem vil drive den saken ut i glemselen ved å alltid lyge og fortelle deg at "snart", "igår" "er gjort" , "er sendt" , skylde på posten osv osv.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

er den kjøpt via web eller noe sånt ordning så har du i følge loven 14 dagers retur rett. ergo du kan heve kjøpet, privat person, saksøk ræva av fyren.

advokat, politisak samt saksøk fyren så hard du kan så fort du kan så lenge du kan. en del jobber krever vandel attest ( også i norge ) fyren for mulig vanskligheter med å få enkelte typer jobber etterpå

 

 

ps fyren dukker ikke opp i kvasir å google, sjekk med tele selskapet om navnet stemmer. osv

 

 

MR_T

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...