Gå til innhold

hvilke rettigheter har jeg ved fall på mc? var en bil sin årsak


maetttis

Anbefalte innlegg

situasjon:

 

0815

firearms dobbeltfelt rundkjøring

meg

passat

 

kjører og skal ut tredje vei, dvs til venstre, ligger helt riktig, blinker både før rundkjøring og i rundkjøring. bilen som står i arm 1 venstre felt stopper, om ikke litt uti rundkjøringen, men den stopper, men idet jeg skal til å kjøre ut av rundkjøringen, så kommer det en dame som jeg ser litt for sent, og som aldr tar en titt til venstre, jeg bråbremser og tuter om hverandre og må tilogmed legge ned sykkelen over foten/låret mitt for ikke å kjøre rett inn i hennes side.

 

dama satt der jo, mens jeg med sykkelen over benet og prøver å karre meg ut. hun kommer forsiktig ut, sikkert sjokkskada og spør om det går bra. iogmed jeg hadde dårlig tid kjører vi litt bortenfor rundkjøringen og jeg får nummer osv og sier atr jeg skal ta kontakt ang skader på sykkelen. der og da, sa hun at det var hennes skyld.

 

men jeg lurer på hvilke juridiske rettigheter jeg har ang forsikring og erstatning fra henne?

 

jeg har ikke noe kaskoopplegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skademelding, så ordner forsikringsselskapet opp. At du ikke har kasko skal ikke ha noe å si om forsikringsselskapene bestemmer at det var hennes feil, da det uansett er hennes ansvarsforsikring som dekker det. Kommer de derimot frem til at det var delt eller din feil, kommer du ikke noen vei uten kasko nei.

 

Forøvrig kan det jo være greit å få en takst på skaden og sjekke om hun vil ordne opp uten å blande inn forsikringsselsapene...

Lenke til kommentar

Du var i rundkjøringen og hun overholdt ikke vikeplikten sin. Jeg regner med at saken er ganske enkel for deg.

 

Det samme hendte med meg i høst, bare at kjerringa som kjørte aldri så meg og kjørte rett inn i meg og scooteren min i 60km't . Bremsa ikke engang for hu så meg ikke før det smallt.

 

Jeg fikk igjen 3000 kroner mer for scooteren enn hva jeg gav for den 6 mnd tidligere.. (den ble kondemnert) Alt var hennes skyld og jeg betalte ingenting

Lenke til kommentar

Av erfaring så sier jeg som MrLee..

Blei rennt i senk av ei dame, hun påtok seg all skyld og skulle bare hjemom for å hente skademelding..

Jeg ventet ti min. på skadestedet før politiet ringte meg..

Måtte be de komme opp, forklarte for de hva som hadde skjedd, de fikk henne ned og hu blei annmeldt for falsk forklaring og forsøk på å stikke fra skaden..

Lenke til kommentar

Hu ringte visst og fortalte at jeg var truende, sannsyligvis rusa ++

 

Blei mye greier, og saken er ikke visst ikke ferdig enda (tviler på det skjer noe mer, men jeg er frikjent på alt :) )

 

Var vitner som så det hele og sa jeg ikke var det minste truende osv. osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...