Gå til innhold

1080p i GTA4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen standard som heter 1024p. 720p, 1080i og 1080p er kjente standarder i dag, alle disse har en aspect ratio på 16:9 (selv om noen tver med 720p «jukser» på antall piksler i bredden). 1280*1024 er en 5:4 aspect ratio.

 

Alle flatskjermer (LCD og Plasma) benytter seg av teknologi som viser progressive bildesignaler. Gamle TV og skjermer (CRT) viser bilder interlaced. Derfor er det en fordel med progressive signaler på nye skjermer/tv da den viser bildene i progressive uansett (de kan ta imot interlaced-signaler, men omgjøres til progressive).

 

Pakkis: Hvilken kabel har du som overfører VGA-signaler fra PS3? Regner med skjermen din da mottar 720p signaler, og så er det opp til den om den har svarte felter oppe og nede, eller om den strekker det utover hele skjermflaten.

Lenke til kommentar
Har en Full HDtv må det oppskaleres ett eller annet sted. Da er spørsmålet om konsollen eller tv gjør en penest jobb med dette. Jeg vil sette mine penger på at da er tven å foretrekke.

 

Det lurer jeg også litt på, jeg kjører min ps3 på en 24" Benq lcd skjerm, og er ikke kjempe fornøyd med bildet i gta4 når jeg bruker skjermens upscaling. Skulle gjerne sett at jeg kunne bruke en upscaler på ps3'en for spill som kjører 720 oppløsning. Jeg kan kjøre 1:1 på skjermen min, men da blir det litt smått.

Lenke til kommentar
Jeg vet det er mulig å stille inn på PS3 slik at den bare støtter 1080p over HDMI, men vet ikke om dette hjelper på GTAIV (tror dette funket på Uncharted, men ga ikke forbedret bilde).

 

Jeg prøvde faktisk det, men den switcha fortsatt over til 720p i gta4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...