Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justeringer ved bytte av bremsetromler?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Chevrolet G30 6,5D Starcraft 1995 der bremsene bak har en tendens til å låse seg ved uforsiktig bremsing. Da slår ABS'en inn og hele driten rister som et helvete. Den tidligere eieren sa at det var ovale bremsetromler som var grunnen, og jeg tror ikke det er så langt i fra sannheten. Ved bremsing i nedoverbakke kjenner jeg ofte at bremsene bak nykker i en jevn rytme avhengig av farten. For tre uker siden tok jeg av tromlene og blåste reint for bremsestøv for å sjekke om det hjalp. Jeg glemte selvfølgelig å måle skeivhet i tromlene, men det er ikke så mye jobb å ta av igjen (trommelen henger på samme boltene som hjulet).

Men hvis det skulle vise seg at de er litt skeiv og at det er lett å få tak i nye, trengs det da noe justeringer av bremseskoene eller noe sånt? Eller er det bare til å smekke på nye tromler? Skiftejobben er nemlig like lett som å skifte hjul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logiman : Om du ser hvordan bil det er så er det kanskje greit å være sikker, det ingen som vil ha en Chevy Starcraft løpsk i byen?

 

Jeg er ganske sikker på at det er justeringer her, enten automatisk eller en manuell.

 

Den automatiske kan være noe så enkelt som at du f.eks rygger og setter på brekket et par ganger, men det beste er å ringe Bergheim Autosalg, de burde ha peiling på hvordan det funker.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...