engedale Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har en 96 modell Passat stasjonsvogn 1.6 liter / 100Hk (siste modellen av den gamle typen). Problemet er at jeg mister gass på aircondition anlegget. Det holder i ca 2-3 måneder så er det tomt. Forrige gang fyllte de også på sporingstoffer i tillegg. Men jeg kan likevel ikke se noen lekkasjer noen steder. Noen som vet om noen svakheter på denne type aircondition anlegg? Regner med samme type anlegg blir brukt også i mange andre VAG modeller. Og at det derfor kanskje er visse feil som går igjen på disse anleggene? Feks pakninger? Det er en gammel bil, så jeg ønsker ikke å skifte mer på AC anlegget enn absolutt nødvendig. Finnes det noe tetningsmiddel man kan ha på?
amund_l Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Men jeg kan likevel ikke se noen lekkasjer noen steder. Du har seff brukt UV-lys og tilhørende briller for å se sporstoffet?
engedale Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Skrevet 11. mai 2008 Du har seff brukt UV-lys og tilhørende briller for å se sporstoffet? Vel. Det sa de på verkstedet ingenting om. Da er det kanskje ikke så rart jeg ikke har funnet noen lekkasje. Man lærer noe nytt hver dag :-). Det jeg lurer veldig på er om det er noen svakheter som går igjen på disse anleggene. Hvis det er det, bytter jeg de tingene og håper det beste.
icy_T Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Sporingsstoffet viser godt i uv-lys, briller er ikke en nødvendighet. Husk å tørke bort skitt og urenheter på rørene når du feilsøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå