Gå til innhold

En sliten kar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske morsomt i grunn, men med noen åpenbare svakheter. Bakgrunnen oppfatter pennalet som forstyrrende. Det hadde den ikke blitt hvis du hadde hatt mindre dybdeskarphet.

 

Vignetteringen forstår jeg heller ikke helt poenget med. I og med at bildet er arrangert ser jeg ingen grunn til at du skal bruke en location som krever en slik vignettering for å skjule uønskede omgivelser.

 

Men morsomt er det uten tvil. Jeg gir blaffen i om rotten ber, eller er sliten. Kanskje den ber fordi den er sliten?

Lenke til kommentar
Ganske morsomt i grunn, men med noen åpenbare svakheter. Bakgrunnen oppfatter pennalet som forstyrrende. Det hadde den ikke blitt hvis du hadde hatt mindre dybdeskarphet.

 

Vignetteringen forstår jeg heller ikke helt poenget med. I og med at bildet er arrangert ser jeg ingen grunn til at du skal bruke en location som krever en slik vignettering for å skjule uønskede omgivelser.

 

Men morsomt er det uten tvil. Jeg gir blaffen i om rotten ber, eller er sliten. Kanskje den ber fordi den er sliten?

 

 

:) veit det ikke er det teknisk beste bilde med bakgrunn osv men det er faktisk ikke arangert. Er nok en fyr som ble sittende igjen etter en utefest på rasteplassbenk lageret til kommunen. derav alle rørene i bakgrunnen. Skulle gjenrne tatt bilde slik att bakgrunnen ble bluret men det går ikke med kameraet mitt. Vigneteringen er vel mer ett forsøk på "ut av utklippet" eller hva dere kaller det.

 

Her er orginalen

post-81990-1210454109_thumb.jpg

 

Noen forslag til hvordan jeg kunne fått noe bedre ut av det?

Uansett så vil det vel kansje ikke bli det helt store pga av rot. Men var bare så artig å komme gående og finne denne med masse tomgods rundt seg.

Lenke til kommentar

Jeg likte bildet bedre ubehandlet - her bidrar benkene og den rotete bakgrunnen til å skape en setting.

 

Du kan godt croppe litt slik at krabaten kommer litt mer frem. Jeg har tatt meg den frihet og lage et forslag (du får si ifra hvis jeg skal fjerne den).

 

 

 

Krabaten ble muligens litt vel midtstilt - det synes jeg ikke gjør noe her.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Helt enig med Tom. I vår iver etter å skape perfekte bilder overser vi ofte det åpenbare. Her setter Tom motivets innebygde kvaliteter i form av historiefortelling i fokus. Det handler om å se motiver der mange andre går forbi, og slikt liker jeg godt. Bare synd du ikke så det selv.

Lenke til kommentar

Jeg kan se det nå. Tror jeg var litt blendet av ett annet bilde jeg så og fikk lyst til å prøve å lage en effekt, men det er nok bedre uten for mye redigering. Enig att det bør croppes litt :) Takker for hjelpen.

Håper bare jeg får meg råd til litt bedre kamera snart nå.

Lyst på K20D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg likte bildet bedre ubehandlet - her bidrar benkene og den rotete bakgrunnen til å skape en setting.

 

Du kan godt croppe litt slik at krabaten kommer litt mer frem. Jeg har tatt meg den frihet og lage et forslag (du får si ifra hvis jeg skal fjerne den).

 

 

Krabaten ble muligens litt vel midtstilt - det synes jeg ikke gjør noe her.

 

Tom

 

Jo, nå ble bildet litt roligere for meg, men samtidig forsvant litt av det snodige uttrykket til karen. Kan det være at når bakgrunnen ble litt roligere så stjal bakgrunnen mer av oppmerksomheten til karens uttrykk?

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig. Hvorfor dette bildet skal være perfekt kan jeg ikke forstå.

Helt enig - bildet i seg selv forteller en god historie. Skal du gjøre noe mer med det (annet en passende crop), så er det kun litt mer punj i fargene og muligsn en forsiktig vignettering - og jeg er ikke sikker på om det vil virke.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...