Gå til innhold

Hvor er Windows XP 32bit billigst?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny PC, og er ikke særlig interessert i Vista, så da blir det XP.

HDDen er blank og venter bare på ett OS for å fylle den opp litt.

 

Linux osv er uaktuelt da jeg ikke orker sette meg inn i en hel masse bare for å ha en PC.

Men ser jo at det er en hel haug med XP versjoner, slik som Home, Professional, OEM osv.

 

Hvilken av disse skal jeg velge til en skinnende ny PC?

Skal brukes som film-maskin, og derfor trengs vel ikke professional?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå for xp pro siden den den fulle versjonen av xp får du hele sulamitten og nå som sp3 er lansert funker den sikkert bedre.

 

og angående linux kan du laste ned hva men kaller en live-cd som kjører oprativsystemet via cd rommen og lar hele hardisken være i fred, denne live-CD-en er får at andre kan prøve systemet før de installerer den.

av min 3 dager erfaring av linux ubuntu 8.04 ble jeg vant til den etter et par timers tid og det tar en nybegynner som meg 2 dager å sette seg inn i. men drit i dette, du er jo ikke interessert, men uansett gå for xp pro :thumbup:

Lenke til kommentar
og angående linux kan du laste ned hva men kaller en live-cd som kjører oprativsystemet via cd rommen og lar hele hardisken være i fred, denne live-CD-en er får at andre kan prøve systemet før de installerer den.

av min 3 dager erfaring av linux ubuntu 8.04 ble jeg vant til den etter et par timers tid og det tar en nybegynner som meg 2 dager å sette seg inn i. men drit i dette, du er jo ikke interessert, men uansett gå for xp pro :thumbup:

Var nettop innom Ubuntu.com, rett før jeg kom tilbake hit for å lese svarene deres.

Virker interessant å prøve dette. Om ikke jeg beholder det for evig og alltid så er det jo en erfaring.

 

Dette Live CD greiene du snakker om. Er det slik som jeg tror det er?

PCen kjører det fra CDen og null mer krøll en det? Bare å sette boot order på DVD rommen=

Lenke til kommentar

ja, men det gir deg ikke hele operativsystemet. vil heller si at dette er bare en demo før du installerer den.

det possetive er at hvis du har fucka windows og du må hente ut viktige dokumenter kan du gjøre det via den live-CD-en

har selv gjort det mange ganger da vista'en kræsja.

jeg kan oppsumere hva du kan gjøre med live-CD-en

 

- gå på internett

- hente ut dokumenter

- høre på musikk

- bruke open office til normalt bruk

- og en del drøss andre ting

 

skal du derimot installere linux anbefaler jeg å lage en egen partisjon til den så du kan ha både linux til arbeid og mye dritt mens windows'n til spill.

ulempen til linux er at den ikke støtter fult ut broadcom trådløs helt, men jeg har fått det til å funke 100% med noen ufrivillige drivere. den kan ikke kjøre exe filer med mindre du bruker en windows emulator kalt wine

skal du derimot installere linux på en egen partisjon må du nokk ha litt hjelp og bruke manuel installering, tar du auto installering reformateres hele skiten og alt av musikk og spill på windows'en er borte

 

beste med dette er jo at linujx er gratis med suport :!:

Lenke til kommentar

Lagde en ny tråd for dette med Linux.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=950554&hl=

 

Men jeg har jo en HDD med Windows på allerede, så om jeg skal ha Linux, blir det Linux på sin egen HDD.

 

Hvordan er det med programmer i Linux?

Tenker da på programmer som MSN, iTunes osv. Du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

 

Svar helst i andre tråden om det gjelder Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...