Gå til innhold

40D batteri. Lyser rødt etter 8 timer med lading.


Anbefalte innlegg

Okey, satte batetriet i laderen fra ca 3-4, testa batteriet litt og hadde ikke satt det ordentlig inn siden lyset blinket. Lot den være til 12 før jeg prøvde å tømme litt batteri slik at den kansje kunne bli full, det stod fult batetri når den var i huset. Så anny ideas, hvorfor lsyer det ikke grønt? Skal den være der enda lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blinket fortere og fortere når jeg la den i laderen igjen. kan hende du har rett,står jo noe rundt lyset. 0-rød prikk-50-to røde prikker-tre røde prikker-en strek rød strek-100 Men det lyste jo rødt etter en time, kan det stemme? kansje jevelskapene på JP har brukt kameraet før meg. hmms. Fikk det i en hvit eske siden de på algeret må ta ut objektivene ellns.

 

Denne laderen har jeg.

 

http://www.japanphoto.no/product/batterier...tterilader-eos/

Endret av Zettec
Lenke til kommentar

Jeg har Canon EOS 400D, laderen ser nesten likedan ut, men her er det slik at en lampe lyser rød-orange hele tiden under lading, så snart det er ferdigladet lyser den grønt...og dette står helt klart beskrevet i manualen for kameraet, derfor tror jeg helt sikkert dette står forklart i manualen for ditt kamera også...

RandiA

Lenke til kommentar
Det blinket fortere og fortere når jeg la den i laderen igjen. kan hende du har rett,står jo noe rundt lyset. 0-rød prikk-50-to røde prikker-tre røde prikker-en strek rød strek-100 Men det lyste jo rødt etter en time, kan det stemme? kansje jevelskapene på JP har brukt kameraet før meg. hmms. Fikk det i en hvit eske siden de på algeret må ta ut objektivene ellns.

 

Denne laderen har jeg.

 

http://www.japanphoto.no/product/batterier...tterilader-eos/

 

Det er den samme laderen som jeg har. Når lyset blinker, betyr det at batteriet lades. Når lyset ikke blinker, men bare lyser, betyr det at batteriet er ladet ferdig. Rød strek-100 betyr altså at batteriet er ferdig ladet.

 

Når det gjelder det med at kameraet kom i hvit eske, kan JPstoney sikkert svare på det. Mener å huske han at er direktør eller noe sånt for JapanPhoto.

 

Edit: leif.

Endret av grizley
Lenke til kommentar
Jeg har Canon EOS 400D, laderen ser nesten likedan ut, men her er det slik at en lampe lyser rød-orange hele tiden under lading, så snart det er ferdigladet lyser den grønt...og dette står helt klart beskrevet i manualen for kameraet, derfor tror jeg helt sikkert dette står forklart i manualen for ditt kamera også...

RandiA

Manual er for sissys.

 

Jeg fikk sånn eske fordi de de tar ut objektivne siden de ikke får kun hus. Men likevell.

Lenke til kommentar
Manual er for sissys.

Du vet hva som skjer med folk som ikke gidder å lese manualer? De er kandidater til både "kokos" og buksevann. De får ingen venner, må alltid stå på trikken og blir nektet favoritten i twist-posen. Pluss du blir driti ut på akam ;)

 

Når det gjelder oppførselen av laderen, så er den riktig. Det at den kun tok en time til å begynne med, er at batteriene leveres med ca 50% lading fra fabrikk.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Du vet hva som skjer med folk som ikke gidder å lese manualer? De er kandidater til både "kokos" og buksevann. De får ingen venner, må alltid stå på trikken og blir nektet favoritten i twist-posen. Pluss du blir driti ut på akam ;)

 

:!: Stemmer det

:thumbup:

Lenke til kommentar

tegnene øverst til venstre på laderen viser hva de forskjellig blinkhastighetene på det røde lyset tilsvarer i forhold til hvor oppladet batteriet er.

 

Et blink = under 50%

To raske = mellom 50 - 75%

Tre raske : mellom 75 - 100%

Konstant rødt = 100%

Lenke til kommentar
Fikk det i en hvit eske siden de på algeret må ta ut objektivene ellns.

Jeg har sett slike hvite bokser på enkelte objektiver, men ikke på selve kameraene. I disse tilfellene har de kjøpt kitløsninger med kamera og objektiver til en rimeligere pris enn om man hadde kjøpt de løst, og så "splittet" kit'et på lageret og solgt de som frittstående produkter, selv om meningen er at de skal selges samlet. Derfor er selve boksen til kitløsningen en original, ikke hvit boks, mens boksene inne i kit'et, er hvite.

 

Jeg vet ikke om de har lov til å selge kameraet tatt fra et slikt kit engang. Jeg mener det er noen bestemmelser angående det, og uansett så får du ikke Cashback på 480 kroner om du ikke kan sende inn en strekkode til Canon (som vel i ditt tilfelle har stått på originalboksen til kit'et som de tok kameraet fra). Du kan i det minste kreve en ordning fra Japan Photo om disse 480 kronene.

Lenke til kommentar

Leste feil. Ja, på 40D er det 1200 kroner :)

 

Fikk du strekkoden, så har de jo løst det på den måten.

 

Skal ikke være noen grunn til å tro at de har prøvd kameraet da, ettersom batteriene gjerne er ca. halvfulle når man kjøper kameraet. Det lades opp på fabrikken, for å forhindre at det blir så totalt utladet før det selges, at de ikke lenger vil lades opp når kunden kjøper produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...