Gå til innhold

Nytt X-Com på vei?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner å bli litt lei av alle X-Com look-a-like floppene. Med rettighetene til X-Com på plass så kan det da umulig være så vanskelig å bare lage X-Com på nytt med bedre grafikk?

De to første X-Com spillene er så og si perfekte. Eneste som kan overgå disse spillene ville vært å slått dem sammen til ett spill og forbedret grafikken til dagens nivå. Hvorfor er dette så fryktelig vanskelig for utviklerene å forstå?

Skrevet

Kan kanskje være at det ikke er mange spillutviklere som sverger til turbaserte isometriske spill i dagens spillmarked?

Dessuten har det vært ihvertfall noen gode X-Com relaterte spill, slik som UFO Afterlight m.m. Jeg ønsker videreutvikling i denne sjangeren velkommen med åpne armer.

Skrevet

De to første X-Com spillene er nesten perfekte, men så var det jo det tredje... ;) Liker UFO-spillene (med unntak av UFO: Extraterrestials, selvsagt), men det begynner for alvor å merkes at de er basert på gamle spill. Jeg vil gjerne ha et nytt X-Com, men det må nok oppdateres til moderne tider på mer enn bare grafikken. Likevel er selve grafikken som er det viktigste. ;) Hvordan kan vi oppdatere den til en moderne standard og likevel beholde den spesielle stilen og sjarmen? ;)

Skrevet (endret)
Kan kanskje være at det ikke er mange spillutviklere som sverger til turbaserte isometriske spill i dagens spillmarked?

Dessuten har det vært ihvertfall noen gode X-Com relaterte spill, slik som UFO Afterlight m.m. Jeg ønsker videreutvikling i denne sjangeren velkommen med åpne armer.

De trenger ikke sverge til turnbaserte isometriske spill, men skal du gjøre X-Com på riktig måte er dette eneste veien å gå etter min mening. Jeg elsker de to første X-Com spillene (X-Com: Ufo Defense og X-Com: Terror From The Deep) og det er ingenting jeg ønsker mer enn en så og si kopi, bare med bedre grafikk. Spillet er rett og slett så genialt og tidløst når det kommer til gameplay at dette er noe jeg ikke ønsker å ha forandret.

Vet det er vanskeligere å jobbe med 3D fremfor 2D, men det vil jo bli laget i 3D uansett, så hvorfor ikke ta utgangspunkt i de to beste spillene i serien, nemlig de to første.

Endret av Cappo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...