DementedAlbino Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 (endret) Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av noen felger til bilen min. Jeg har alltid før hatt felger av stål med kapsler utenpå, så tenkte nå å få meg alufelger\lettmetall. Pga prisen må jeg nok kjøpe brukt. Ser prisen på brukte felger er mye lavere enn nye, og da blir det der jeg havner denne gang. Men hva passer til min bil? Noen som kan hjelpe meg å finne noen gode alternativer? Bor i Bergen, men kan fint ta en kjøre tur til nabo fylkene dersom det er noen gode alternativer der. Jeg vet som sagt ikke hva som vil passe, og heller ikke hva som vil se ok ut. Tar i mot alle råd jeg kan få her, og har du en konkret annonse å henvise til på noe som kan være aktuelt hadde jeg satt stor pris på det:) Endret 8. mai 2008 av svortevik
ChristR Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Rs4 Replica er pent på Passat. 17" ligger vel på 6000-7000 Inkl dekk. Ikke spesielt dyrt.
DementedAlbino Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Skrevet 9. mai 2008 De felgene så ikke så gale ut, men problemet her er at forhandleren jeg skal kjøpe hos ikke har de inne, og de er vistnok ikke så enkel å få tak i framover? Så enten må jeg få noen andre alternativer, eller så må jeg finne meg en ny forhandler. Ulempen da blir at jeg ikke får samme rabatt som jeg får slik det er i dag.
ChristR Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 De felgene så ikke så gale ut, men problemet her er at forhandleren jeg skal kjøpe hos ikke har de inne, og de er vistnok ikke så enkel å få tak i framover? Så enten må jeg få noen andre alternativer, eller så må jeg finne meg en ny forhandler. Ulempen da blir at jeg ikke får samme rabatt som jeg får slik det er i dag. Ikke inne? Ikke enkle å få tak i? Hvem handler du hos? Lukter useriøs bakgårdssjappe her. RS4 en av de mest populære felgene, enhver forhandler med respekt for seg selv har alltid disse inne. I verste fall tar det ca 2 dager å få de inn fra importør.
DementedAlbino Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Skrevet 12. mai 2008 Var hos Bergen dekk, men mulig vi har snakket forbi hverandre. Får ta en tlf til dem i morgen, snakke med de en gang til. Ser at enkelte leverer med bilmerke emblem på rs4 felger, er dette noe som er festet på felgen, eller noe som en kjøper utenom å fester på felg?
Endre Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Det er hauger av RS4-felger på finn.no. Nå vet jeg ikke om du bare er ute etter "greie" felger eller noe som løfter bilens utseende mange hakk, men 17" er ikke veldig stort på den bilen, bare så det er sagt. Dette er 17": Og slik ser en ikke-senket bil med 18" ut: Senket 40 mm: Riktignok bare stasjonsvogner, men du får vel et greit inntrykk. Jeg antar imidlertid at du bare skal ha noen greie felger som man kan kjøre normalt med, 17" ser utvilsomt et hav bedre ut enn kapsler.
DementedAlbino Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Skrevet 12. mai 2008 Er jo kapsler jeg har nå, dvs to stk, da to har falt av. Koster jo 395 kr stk for en ny kapsel, så da blir det heller nye felger istedet. Men som dere ser her i annonsen: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=13...amp;WT.svl=Link Så er det audi merke i midten på felgen, er dette trykk i felgen, eller er det noe som kan byttes ut? På finn er det jo begrenset hvor mange som er i hordaland, og en jeg snakket med skule ha 800 i frakt fra oslo. Blir fort dyrt for å være brukt, og spesielt når en ikke har mulighet til å se over felgene først. Og som du sier, så vil jo noen 17" felger løfte bilens utseende ganske mye kontra mine to deksler pr dags dato.
Endre Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Noen andre får bekrefte det, men de kan nok byttes ut. Enten sånne man trykker på plass som jeg vet er vanlig på MB-felger, eller bare klistremerker. Isåfall får du sikkert med VW hos f.eks. Møller eller en webshop de selger VW-greier, eller for en billig penge på Ebay.
DementedAlbino Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 Drar opp igjen denne tråden min jeg da jeg aldri kom så langt som å kjøpe nye felger. Nå er to av stålfelgene på vinterdekkene defekt og må byttes ut, så da blir det garantert å kjøpe noen felger brukt på finn, og da gjerne med vinterdekk som ikke er for slitt. To spørsmål i den forbindelse. 1) Hva størrelse bør jeg gå for på felgene når jeg skal ha vinterdekk, og hva størrelse bør jeg gå for når det gjelder sommerdekk? 2) Noen som har noen konkrete anbefalinger fra finn.no eller andre steder? Vil helst ikke bruke for mye på dette.
joka Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 http://sharif.no billigste felg der til passat: 395 kr med frakt. billigere enn det for ny felg er det vel ikke mulig å komme??
DementedAlbino Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Skrevet 6. oktober 2009 http://sharif.no billigste felg der til passat: 395 kr med frakt. billigere enn det for ny felg er det vel ikke mulig å komme?? Jeg må nok kjøpe dekk og felg samme sted, for å få de lagt dekk på felg i seg selv koster bra med penger hos dekkforhandlere. Og så lenge ikke sharif kan tilby vinterdekk så må jeg kjøpe ett annet sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå