Gå til innhold

NoVibes Støydempende drevramme


Anbefalte innlegg

Jeg har nå drevet og støydempet pc'n min (kjører CPU-vifta på 5v og PSU-vifta på 7v) og nå førsta har jeg lagt merke til hvor mye harddiskene mine bråker (2 x Western Digital). Så jeg vurdere å innvistere i NoVibes, men det jeg lurer på er om de fungerer "bra"? Demper de kun vibrasjon eller demper de også den høyfrekvente hvine lyden?

 

En annen ting jeg lurer på er om det er ytelses forskjell på Seagate Barracuda V og Western Digital Caviar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette gjelder også med novibes.... Jeg har en sånn på den ene disken og jeg kann ikke si at det var den beste investeringen jeg noensinne hadde gjort!:x

he nemlig western digital disker og di har svært lite knatre lyd, men HØY hvine lyd... Dermed hjalp ikke NOVibes noe... :grumpy:

Lenke til kommentar

novibes hjelper på vibrasjoner. Har du disker som gir vibrasjoner i kabinettet ditt, så hjelper novibes. I mitt var det summing og vibrasjoner, og med novibes ble det STOR forskjell.

 

Man trenger ikke novibes, man kan jo benytte seg av selvlagde løsninger, men uansett mener jeg at det vil merkes i de aller fleste tilfeller. Prøv å skru løs disken fra kabinettet og finn en alternativ festing mens du fester sidene på kabinettet. Så hører du jo om det hjelper. Artikkelen som hw.no eller ok.no lagde mener jeg beskriver prinsippet veldig bra egentlig...

 

bertie

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på dere silent folka.. Jeg kjører alltid alle mine vifter på fullt. Det er 2x80mm bak, sterkeste 80mm papst forran HDD*ene, PSU og to 120mm. (sterkeste papst og Titan). Så lager harddiskene og pumpa støy i tillegg. (hører man jo ikke pga viftene :) ) Er visst ikke så ømfintlig mot støy jeg :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...