Gå til innhold

Klokke 800 minne til 1200, noen kommentarer ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har disse Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P, og kjører disse på 1200mhz, med 2,15 volt. Har klokket e4500 til 3,0 Ghz med 1,392

 

vet noen om/når minnebrikkene ryker. ser at settingen på minnet er "feil"..

 

post-28587-1210198312_thumb.jpg post-28587-1210198333_thumb.jpg

 

Noen kommentarer til dette? jeg har standard kjøling, uten kabinettvifte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En spenning på 2,15 volt går nok bra. Ser ikke noen grunn til at de brikkene skal feile av elektromigrasjon (for høy spenning) med det første.

 

Hastigheten er det ikke noen fare med. Jeg er imponert over hvor overklokkbare de er, men det skal ikke medføre noen fare for brikkenes levetid. Det eneste du risikerer er ustabilitet. Det løses enkelt ved å justere hastigheten litt ned.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer påm angående overklokking av minne er om det er veldig "nødvendig" eller gunstig for ytelse å gjøre timings lavere? Eller hjelper det mer å bare øke MHz?

 

Jeg klarte å dra mine 4GB en stund på 1033MHz på 2.1v, men jeg har aldri klart å gjøre timingsene lavere enn det vanlige. Nå er jo jeg ikke så flink med OC så kanskje jeg gjør noe feil ;)

Lenke til kommentar

Å overklokke minne har svært lite å si annet enn på syntetiske tester som tester minnebåndbredde (f.eks Sisoft Sandra). Kjører f.eks minnet ditt på 1200mhz med veldige slappe timings så kan det faktisk være raskere å kjøre minnet på 800mhz med tighte timings.

Mange vil også hevde at det er best å kjøre minnet synkront med fsb med tighte timings, f.eks: har du overklokket en Q6600 til 3.6ghz vil fsb være på 1600mhz, for å kjøre minnet synkront (1:1) trenger du bare å kjøre det på 800mhz, begge kjører da egentlig på 400mhz (FSB er ganget med 4 - 4x400=1600, mend DDR2 minne jo blir ganget med 2 - 2x400=800)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...