Gå til innhold

Ser denne handlevognen fin ut...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB ganger to = 4gb til 590kr

 

eller du kan kjøpe disse https://prisguiden.no/product.php?productId=82539

 

GeIL Value DDR2-800 4096 MB (2x2048) til 595kr

 

+ du bruker mindre slots

+ De ER billigere vis du bestiller fra amentio (billigst til ditt oppsett) blir det 144kr spart

 

- kommer ikke på noen

- eller vent: det står ikke ultra bak dem :D

 

 

du er sikker på at ditt NYE hovedkort passer i ditt GAMLE kabinett?

 

 

 

11kr billigere psu vis du bestiller på amentio https://prisguiden.no/product.php?productId=76856

 

 

vis du bruker litt mer cash får du dette skjermkortet https://prisguiden.no/product.php?productId=83805

 

totalt med alt du har spart på psu og ram blir det bare 324kr mer ;)

Lenke til kommentar
Litt off topic, men når du skal bygge pc, du må vel ha et lydkort eller noe sånt da? Sry for noob spm, men er tross alt pc noob ;)

 

 

De aller fleste hovekort har lydkort interigrert :D + skjermkort interigrert men det suger så man kjøper et som man setter oppå

 

vis du skal bygge pc må du bare ha komponenter som skjermkort prossesor OSV

 

Lydkort er ekstra vis du skal ha heftig 5.1? eller 7.1

 

Mitt interigrerte støtter nemlig ikke 7.1,

Lenke til kommentar
Ville også anbefale deg et skjermkort til en hundrelapp eller to mer. Enten 8800GT 256 eller 3850 512 kort. Selvfølgelig enda bedre med 8800GT 512 eller HD3870 512.

 

Hva er egentlig poenget med et bedre skjermkort da jeg ikke skal bruke det til spill...? Dette er IKKE ment som kritikk, mer undring... Ser at hardware.no`s Anbefalinger under "stuegrisen" (noe av det samme jeg ser etter) opererer med et langt billigere skjermkort (PowerColor Radeon HD 3450 256 MB SCS)

 

Ang andre spm som har dukket (lydkort) så har jeg dette fra før ekstrent. Har også en dvdbrenner som jeg vel egentlig fortsatt kan bruke, så kan jo fjerne den andre fra handlelista mi....

 

Og et spm til. Er det STOR forskjell på Intel Core 2 Duo E8200 og E8400...?

 

TAKK :)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med et bedre skjermkort da jeg ikke skal bruke det til spill...? Dette er IKKE ment som kritikk, mer undring... Ser at hardware.no`s Anbefalinger under "stuegrisen" (noe av det samme jeg ser etter) opererer med et langt billigere skjermkort (PowerColor Radeon HD 3450 256 MB SCS)

 

Og et spm til. Er det STOR forskjell på Intel Core 2 Duo E8200 og E8400...?

 

 

Film? det interigrerte skjemkortet avlaster nesten ikke cpuen noe under film seeing, og andre 3d å 2d oppgaver? trur gpu er lurt å ha, men kan gå for en billig en.

 

Er vell bare ghz forskjell på de to cpuene?

 

 

 

 

Ville også anbefale deg et skjermkort til en hundrelapp eller to mer. Enten 8800GT 256 eller 3850 512 kort. Selvfølgelig enda bedre med 8800GT 512 eller HD3870 512.

 

Hva er egentlig poenget med et bedre skjermkort da jeg ikke skal bruke det til spill...? Dette er IKKE ment som kritikk, mer undring... Ser at hardware.no`s Anbefalinger under "stuegrisen" (noe av det samme jeg ser etter) opererer med et langt billigere skjermkort (PowerColor Radeon HD 3450 256 MB SCS)

 

Ang andre spm som har dukket (lydkort) så har jeg dette fra før ekstrent. Har også en dvdbrenner som jeg vel egentlig fortsatt kan bruke, så kan jo fjerne den andre fra handlelista mi....

 

Og et spm til. Er det STOR forskjell på Intel Core 2 Duo E8200 og E8400...?

 

TAKK :)

Lenke til kommentar
Ville også anbefale deg et skjermkort til en hundrelapp eller to mer. Enten 8800GT 256 eller 3850 512 kort. Selvfølgelig enda bedre med 8800GT 512 eller HD3870 512.

 

Hva er egentlig poenget med et bedre skjermkort da jeg ikke skal bruke det til spill...? Dette er IKKE ment som kritikk, mer undring... Ser at hardware.no`s Anbefalinger under "stuegrisen" (noe av det samme jeg ser etter) opererer med et langt billigere skjermkort (PowerColor Radeon HD 3450 256 MB SCS)

 

Ang andre spm som har dukket (lydkort) så har jeg dette fra før ekstrent. Har også en dvdbrenner som jeg vel egentlig fortsatt kan bruke, så kan jo fjerne den andre fra handlelista mi....

 

Og et spm til. Er det STOR forskjell på Intel Core 2 Duo E8200 og E8400...?

 

TAKK :)

 

 

PowerColor Radeon HD 3450 256 MB SCS er vel ikke noe integret skjermkort...? :)

Ang film så vil jeg kun bruke pc`n til mpeg,wmv,avi-filer

 

Alt av mkv sendes over nettverk til min popcornhour :)

Lenke til kommentar

Skal PCen brukes mye til film, så anbefales et ATI-kort fra HD3***-serien. Disse fungerer langt bedre til det formålet enn nVidias kort i samme prisklasse. I prisgruppen du nevner er HD3850 det beste valget, men hvis dette skal være en PC som står i stuen lønner det seg nok å se om du kan finne noe med passiv kjøling. Grunnen til at jeg foreslår et bedre skjermkort er at du kan få mer for pengene enn ved det 8600GT-kortet du linker til. Vil du heller spare pengene, så velg HW.no's anbefaling i "stuegrisen".

 

Forskjellen på E8400 og E8200 er kun klokkehastigheten ja, dvs. antallet MHz. Det er vel 200MHz et er snakk om, så noen stor forskjell er det ikke, særlig ikke når du ikke skal spille.

 

Det er forøvrig IKKE integrert skjermkort på Asus P5K! Hvis man vil ha dette og skal bruke PCen til film er AMD-baserte hovedkort i 790-serien med integrert GPU å foretrekke, men da blir det også AMD-prosessor (forøvrig ikke noe dårlig valg i en "HTPC").

Lenke til kommentar
Skal PCen brukes mye til film, så anbefales et ATI-kort fra HD3***-serien. Disse fungerer langt bedre til det formålet enn nVidias kort i samme prisklasse. I prisgruppen du nevner er HD3850 det beste valget, men hvis dette skal være en PC som står i stuen lønner det seg nok å se om du kan finne noe med passiv kjøling. Grunnen til at jeg foreslår et bedre skjermkort er at du kan få mer for pengene enn ved det 8600GT-kortet du linker til. Vil du heller spare pengene, så velg HW.no's anbefaling i "stuegrisen".

 

Forskjellen på E8400 og E8200 er kun klokkehastigheten ja, dvs. antallet MHz. Det er vel 200MHz et er snakk om, så noen stor forskjell er det ikke, særlig ikke når du ikke skal spille.

 

Det er forøvrig IKKE integrert skjermkort på Asus P5K! Hvis man vil ha dette og skal bruke PCen til film er AMD-baserte hovedkort i 790-serien med integrert GPU å foretrekke, men da blir det også AMD-prosessor (forøvrig ikke noe dårlig valg i en "HTPC").

 

Trenger den ikke til film nei da jeg har en popcornhour som tar seg av det.. Trenger en "helt grei" pc med god plass og som er STILLE.

 

Oppdatert handlekurv her... Trenger jeg den ekstra vifta...?

Det som mangler i handlekurven har jeg fra før..

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72285

Lenke til kommentar

Det ligner mer en stue-PC det der ja. Vifta vet jeg ingenting om, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Ellers får Papst sine 12cm vifter gode anmeldelser av folk.

 

CPU-kjøler er noe du kanskje også vil invistere litt i hvis du skal ha en stille PC. Stock-kjøleren fra Intel har ikke verdens beste rykte. Thermalright Ultra120Extreme og Noctua NH-U12F/P er de beste luftkjølerene på markedet, men de koster også litt samtidig som de er STORE, så du bør ha god plass i kabinettet. Men du har kanskje en annen kjøler fra før?

Lenke til kommentar
Det ligner mer en stue-PC det der ja. Vifta vet jeg ingenting om, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Ellers får Papst sine 12cm vifter gode anmeldelser av folk.

 

CPU-kjøler er noe du kanskje også vil invistere litt i hvis du skal ha en stille PC. Stock-kjøleren fra Intel har ikke verdens beste rykte. Thermalright Ultra120Extreme og Noctua NH-U12F/P er de beste luftkjølerene på markedet, men de koster også litt samtidig som de er STORE, så du bør ha god plass i kabinettet. Men du har kanskje en annen kjøler fra før?

 

 

Hmmm nei, har ingen kjøler fra før... Kanskje jeg skal drite i vifta da, og heller gå for en god cpu-kjøler...? Skal dog ikke overklokke eller noe sånt, men støy (eller fraværet av dette) er viktig ja...

 

Thermalright Ultra120Extreme og Noctua NH-U12F/P er altså cpu-kjølere...?

 

Takk igjen for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Ja, det er de, men de er som sagt begge to veldig store. Selvom det følger med vifte til NH-U12F/P (grunnen til F/P er at det opereres med to forskjellige navn, men det er samme kjøleren så vidt jeg vet) så fungerer den også glimrende uten vifte, særlig når du ikke skal klokke. Bare sørg for et par gode vifter i kabinettet - gjerne en (feks foran) som sender luft inn og en (feks bak) bak som sender luft ut (det er ofte at det er mindre støv foran PCen enn bak ;) ). Du kan jo feks bruke 12cm vifta som følger med Noctua'n i kabinettet i stedet. Da får du nemlig brukt denne til å kjøle hele systemet, fremfor bare CPUen.

Lenke til kommentar
Ville også anbefale deg et skjermkort til en hundrelapp eller to mer. Enten 8800GT 256 eller 3850 512 kort. Selvfølgelig enda bedre med 8800GT 512 eller HD3870 512.

 

Hva er egentlig poenget med et bedre skjermkort da jeg ikke skal bruke det til spill...? Dette er IKKE ment som kritikk, mer undring... Ser at hardware.no`s Anbefalinger under "stuegrisen" (noe av det samme jeg ser etter) opererer med et langt billigere skjermkort (PowerColor Radeon HD 3450 256 MB SCS)

 

Ang andre spm som har dukket (lydkort) så har jeg dette fra før ekstrent. Har også en dvdbrenner som jeg vel egentlig fortsatt kan bruke, så kan jo fjerne den andre fra handlelista mi....

 

Og et spm til. Er det STOR forskjell på Intel Core 2 Duo E8200 og E8400...?

 

TAKK :)

 

Radeon HD 3450 må du ha HDMI adapter til (HIS) hvis du planlegger å bruke HDMI. Ellers kan jeg melde at det kjører HD video flotters! Så hvis du ikke skal spille så hvorfor ikke bare gå for det? Lite varme også med passiv kjøling...

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...