Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Externe USB harddisker vil ikke vise seg på Laptopen


Anbefalte innlegg

Externe USB harddisker vil ikke vise seg på Laptopen

HP Pavilion ze4400

 

Xp SP2

 

Alt ok, har 3,5"kabinett med disker i, dise går det bra med, men når jeg setter i noen av de

2,5" externe USB diskene, så dukker de ikke opp. Funker 100% på alle andre mskiner!

 

Gått under MIN DATAMASKIN og BEHANDLE, men de dukker ikke opp der heller, er ikke det at de har ukjent bokstav, G, H I osv!

 

De dukker rett og slett ikke opp

 

Kommer ikke sånn "pling" når jeg plugger de inn heller?

Skjønner ikke dette

 

Meget irreterenes..

Er det noe spesielt som må resettes, startes av services eller??

Skjønner mindre og mindre, og blir mer og mer frustrert

 

Noen som har tips ,så takker jeg hjertligst!!

 

Nasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alle laptoper klarer å levere nok strøm på USB portene til å drive eksterne harddisker,

selv om standarden (500mA) tilsier at de skal klare det.

 

Kan du sjekke i systemmanger, USB Root Hub, Power

hvor mye strøm som er tilgjengelig ?

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

De originale portene er Usb 1.0 , men jeg har et slikt PCI kort tror jeg det heter, slik en setter inn i siden, og da har jeg 4 utganger Usb 2.0

 

Ja ser i Enhetsbehandling, at alle portene får nok strøm, selv etter at det er plugget noe i portene!

 

Derfor det er så wierd` !!??

 

Ikke noe virus eller noe, og har XP, så har ingenting med det Vista og oppgrad av Defender å gjør.

 

Alt er supert OK på Laptopen , bortsett fra de små diskene..

Kjipt for hele tanken var å slippe å drasse på disse store kabinettene..

 

Er grei de 2,5" kabinettene som en kan putte inni en 20-200Gb Hd i :=)

Men ikke mye vits i når jeg ikke får brukt de, for til den bærbare har jeg 3,5" kabinett, 4 stk, så klarer meg...

 

Har prøvd å avinstaller det PCI kortet og oppdatert driveren, itilfelle det skulle være noe med den, men ingen forskjell...??

 

:s

:(

 

Kjipt

 

Takker for svar!!

Lenke til kommentar

Start -> Høyreklikk "min datamaskin" -> behandle (manage) - > klikk på Enhetsbehandling (device manager) til venstre -> åpne undergruppen "Universal Serial Bus kontroller" -> høyreklikk på den første "USB root hub" -> * egenskaper -> Strøm kontrollering (fanen til høyre) -> fjern haken ved "la datamaskinen slå av denne enheten for å spare strøm".

 

Gjenta * prossessen for alle "USB Root Hub" du har.

 

Jeg har engelsk XP, så det kan hende at det ikke stemmer ordrett med det jeg skrev, men det burde holde til å fikse problemet. :)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Joda, takker for tipset,men det der var noe av det første eg la merke til! Så det er i orden det og...

 

Jeg har c: disk D: dvd-rom og e: disk

 

Når jeg setter inn en minnepenn f.eks, så blir den F:

Men uansett hva mere jeg plugger i, så kommer det ikke frem under min datamskin, altså jeg får ikke gjort noe med dem!

De vises kun i Disk Behandling eller enhetsbehandling.

 

Prøvd å bytte bokstaver og alt mulig, men ingenting hjelper..

 

Er ca 3 år denne HP`en, klarer den ikke vise mere enn 4 stasjoner i Min Datamaskin eller???

Lenke til kommentar

Har det samme problemet jeg også. Med en Acer Ferrari 3400. Xp pro.

Der kom den eksterne haddisken opp under en nettverkstilkobling en gang! Enn så merkelig det høres ut, men fikk det samme med en minnepenn her for en uke siden også. Og etter det har ikke harddisken dukket opp i utforsker. Men ser den i enhetsbehandling og i "Trygg fjerning av maskinvare". Minnepennen får jeg opp i utforsker nå. Skjønner ingenting!! Løsninger mottas med stor beundring;)

Mvh

Stig Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...