Gå til innhold

Hjelp med ny spille-PC, ~8000,-


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg holder på å sette sammen en ny spille PC til spill som f.eks Age of Conan.

Har ingen planer om å klokke fordi jeg kan det ikke og det er litt stress å teste for første gang på ny PC.

Kan noen se over disse komponentene for meg? ser det ok ut? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61314.

 

Har kabinett, mus, tastatur, skjerm etc.

 

Har egentlig ingen aning på hovedkort men så det hadde ddr3 støtte og tenkte det var fremtidsrettet.

 

Prøvde å se på spesifikasjoner på skjermkort men alt var likt utenom prisen så jeg bare valgte de sammen som hovedkortet. Vet ikke om det har noe å si :p

 

Noe jeg har glemt?

 

Har lyst til å få kjøpt alt fra 1 butikk hvis dette er mulig.

Endret av Carlba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du et bra oppsett:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72216

 

Hvis du kjøper dette så kjøp det fra amentio og så kjøper du windowsen fra Yaha.no

 

Det blir uansett mye dyrere hvis du skal kjøpe allt fra kunn ett sted hvis du skal ha med windowsen fra samme sted...

 

Du sa at du hadd et kabinett, men kanskje et nytt et hadde gjort susen så dette er å anbefale:

https://prisguiden.no/product.php?productId=55253

 

Pris fra Amentio med kabinettet 7700(uten windows)

Endret av Agurksalat
Lenke til kommentar

Takk for alle svar, ja det blir nok OS fra et annet sted.

 

MSI 8800GTS OC ser bra ut ja, jeg har lest endel tester og 9800GTX er bare betydlig bedre på hd, video osv.

 

Hva med hovedkort? Eller har ikke det så mye si, jeg har ingen planer om SLI eller overklokking da.

Lenke til kommentar

Jeg vil advare mot thermaltake sine strømforsyninger. Flere på forumet har fått sine komponenter svidd av på grunn av en slik (meg inkludert). Corsair's får bare skryt over alt, sjekk deres 620W. Min reserve PC har en slik og den er lydløs og virker ikke som den lager så mye varme heller.

Lenke til kommentar

Hovedkort har jeg egentlig ikke så mye peiling på men tror det kan ha mye å si hvis det feks er ustabilt og/eller har kompabilitets problemer...

Og 9800 gtx er fortsatt sterkere enn 8800gts.

gtx kortene er anbefalt hvis du skal ha oppløsningen på 1680 x 1050 og høyere og hvis du kjper det rette 9800gtx fra rett sted kan du få det billigere enn msi sitt 8800 gts oc...

(feks komplett seller gainward 9800gtx for ca 1950,-)

Endret av Agurksalat
Lenke til kommentar

Takk for den dirtysteel! endret til den du anbefalte.

 

Endret også til 9800GTX fra Gigabyte. Begynner å lene mot å bestille alt fra Amentio nå.

 

Hva er grunnen til at Ultimate er ~500,- kr dyrere enn Home Premium?

 

@ Agurksalat, frarådet 64 bit? Må jo få 100% utbytte av 4 gig RAM, eller kjøpe XP 64 bit, men hva med DX10?

Lenke til kommentar

Hehe var ikke ment som noen "dirtysteel"...

Det var info:P

DX10 som du sikkert vet støttes kun av wista

Wista ultimat har noen ekstra språkpakker,og noen exstras (se vedlegg)

Med et 32bits system får du kunn brukt 3,2 gb ramm det er sant, men det er en del programmer som ikke støtter 64bit og 64bit bruker mere kapasitet enn 32bit, men det er jo mange som sier at 64bit er framtiden.

og en ting til...

jeg har alldrig frarådet deg 64bit Skrev at jeg var blitt frarådet det...

post-157009-1210189671_thumb.jpg

Endret av Agurksalat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...