Gå til innhold

Miami/New York - kva bør eg sjå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal selv til miami i juli. vi tenkte på krokodillesafari, leie bil [...] og selvsagt Key West.

 

Ja me har tenkt på det samme! Er vel eit område som heiter Everglades som er kjent for alligatorar og krokodillar. Skulle gjerne ha likt å ta ein sånn sumpsafari i ein sånn båt med propell på! Key West skal inngår også i vårt program, ettersom me skal leige bil og køyre ned sjølve!

Vi kjørte langs Everglades på vei ned til key west, og det var nok av muligheter til å se alligatorer og krokodiller langs veiene for å si det sånn. :p

 

http://www.evsafaripark.com/

Lenke til kommentar
skal selv til miami i juli. vi tenkte på krokodillesafari, leie bil [...] og selvsagt Key West.

 

Ja me har tenkt på det samme! Er vel eit område som heiter Everglades som er kjent for alligatorar og krokodillar. Skulle gjerne ha likt å ta ein sånn sumpsafari i ein sånn båt med propell på! Key West skal inngår også i vårt program, ettersom me skal leige bil og køyre ned sjølve!

 

 

en kollega av han ene som skal være med sa at han leide en mustang i en uke. betalte 3000kr.

 

så vi tenkte litt videre. vi er tre stk. hva får vi for 3000 hver?

Lenke til kommentar

NYC: Times Square, nedre Manhattan (du gidder ikke å dra til selve Liberty Island, det tar altfor lang tid når du har så lite av den.. Se heller Frihetsgudinnen fra Manhattan, haha), Central Park, Chinatown, 5th avenue og Broadway. Dette syntes hvertfall jeg var innmari koselig.

 

Miami: Stranda er i hovedsak Miami ;) Det er utrolig ghetto der nede, så vær obs. Vi kjørte ned dit i høst fra der vi bor, og med en gang vi kom nedi Miami-området ble vi møtt med skuddsikre glass på bensinstasjonene, og hus som så ut som rønner. Det er MYE kriminalitet, så vær forsiktig. Ellers er det jo greit med uteliv i Miami. Hold deg nære beachen bare, tror det er det som er tryggest. Det er nok det beste området.

 

Key West: Utrolig herlig! Dra på snorkling, glassbottom ferry, og bare titt rundt. Får litt "kardemommeby-følelse" nede på Key West, men det er bare kos. Det er kult å ha vært på den sydligste delen av hele USA, hehe.

 

Og ja, jeg har vært alle plassene, skriver ikke bare inn etter hva jeg har lest.

 

Edit: Og ja, Everglades! Finn deg en sump-safari, det er moro. Da får du sitte i båt eller bil (alt etter hva du vil), og se alligatorer og slanger på NÆRT hold.

Endret av Salander
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...
skal selv til miami i juli. vi tenkte på krokodillesafari, leie bil og kjøre til Orlando (nærmere bestemt disney world). og selvsagt Key West.

 

og forhåpentligvis får vi en time hos Miami Ink, selv om det skal mye til :p

De har en mistepris på 1000dollar. ;)

 

Det er jo bare piss ! er nok en del lavere enn det !

Lenke til kommentar

hmm, om du skal dra etter 29 mars så kan jeg sende deg noen biler av miami og si hva vi gjorde og slikt. vi skal bare være i miami(i en dag), så vi for ikke sett så veldig mye men har hotel på miami beach. så for sett litt da, er du intresertt i det så sender jeg det til deg

Lenke til kommentar

Jeg har vært i New York. Og jeg vil anbefale deg å dra opp i Empire State building på kvelds tid, da det er mørkt. Makan til et syn, det er helt sykt. Vi dro opp sånn like før det mørkt. Så fikk sett litt med dagslys også.

 

Time Square er også noe du bør få med deg, bare å stå der er noe helt for seg selv. Omringet av gule taxier og store opplysende skilt og masse folk.

 

Du kunne også dratt ut til frihets gudinnen. Er jo en opplevelse for seg selv det også. Jeg var ikke innom der. Men fra Empire State så ser du godt ut til frihets gudinna. Tipper du har bedre utsikt fra Empire State også.

 

Central Park er noe jeg ville fått med meg. Er helt fantastisk hvis det er sol, gå i rundt der med en Is eller hva det skulle være.

 

Ellers så byr Manhattan på helikopter turer og buss turer i rundt.

Helikopter var noe jeg også ville få med meg, men hadde desverre ikke tid. Tenker det var en opplevelse for livet det også.

 

Du kunne også ha leiet deg en leie bil og kjørt i rundt selv. Eller tatt T-Banen til Brooklyn eller Queens. Bare for å ha opplevd det.

 

Hvis shopping livet faller i smak så ville jeg gjort litt research å funnet et shoppingmall som virker interresang. Var selv på Mall of America i Minneapolis. Det var helt sykt, usa`s største kjøpesenter. Amerikanerne kan vertfall å lage kjøpesenter. Alt der er jo STORT.

 

Dunkin Donuts faller kanskje i smak også. Er de " berømte " donuts shappene som virkelig leverer. Donutsene der borte er praktfull. Kanskje litt søt men ellers god. Eller så er det jo et MUST å kjøpe en hamburger der borte, mye for pengene kan man si.

 

Broadway er helt konge, noe som må oppleves om du er på manhattan. Kanskje se en musikal der også.

 

Det er mye du kan gjøre deg, bare du har tid. Jeg hadde desverre ikke tid, siden jeg reiste med en norsk buss over hele kontinentet. Startet i San Fransisco og endte opp i New York.

 

David Letterman show er noe jeg skal ha med meg neste gang jeg drar til NY.

 

New York Yankees er noe som kanskje faller i smak. Masse folk og virker som det er helt fantastisk stemning der. Skal prøve å dra dit også neste gang.

Endret av Berserk II
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...