Gå til innhold

StarCraft 2 på MacBook Air?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det bare blir spekulasjoner siden Blizzard ikke har frigitt noen tekniske krav for SC2, men jeg lurer på hva dere tror: Tror dere man får til å spille StarCraft2 på en MacBook Air maskin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke helt sammenhengen der, de fleste strategispill fra senere tid krevde ganske bra maskin da de kom, bare se på World in Conflict, Company of heroes og sikkert mange andre.

Grafikkortet på Air er jo rimelig råttent, så det vil nok ikke gå særlig bra om i det hele tatt.

Skrevet

Air er ikke en spillemaskin, og jeg kan vedde en liten neve penger på at du vil være misfornøyd med dens ytelse i Starcraft 2.

Skrevet

Starcraft 2 blir lagd av Blizzard som stort sett har lave system krav til spillene sine, det er derfor de ofte kan se litt "cartoonish" ut. Det sagt så tviler jeg på at graffik kortet til en mac air er bra nok for det meste some kommer ut nå for tiden.

Skrevet

Min første innskytelse er at du i så fall vil trenge en dvd spiller i tillegg...

Siden jeg ikke aner hva slags kort som sitter i en macbook air, og viktigere; siden ingen av oss vet hva kravene til Starcraft 2 vil være, er det umulig å svare sikkert på spørsmålet. Jeg kan derimot med noenlunde sikkerthet si at Blizzard pleier å gi ut spillene sine til mac også, at de stort sett krever vesentlig mindre maskinsaft enn samtidige spill, og at bildene vi har sett av spillet så langt imho ikke skulle tilsi at en skulle trenge noen supercruncher. Å si noe utover det blir ville gjetninger.

Skrevet

Har det ikke vært snakk om at man til og med trenger et eget fyikkort i pcen for å spille SC2 på det aller høyeste? Jeg har i alle fall hørt slike rykter, og at spillet kommer til å kreve en god del (dersom man vil at det skal se bra ut, kan nok spille det på minimum uten bra specs)... Dersom du vil ha et vakkert SC2, så tviler jeg på at MacBook Air er tingen :p

Skrevet

Det står på hjemmesiden til StarCraft 2 at det blir utviklet en versjon til Mac samtidig som PC.

Air'en jeg har tenkt meg er en med 1,8 GHz prosessor, 2GB ram og et grafikkort ved navn X3100. Høres jo ikke så forferdelig ut?

Skrevet

Kan godt hende det klarer å kjøre spillet på litt lavere settings:

GMA X3100

The GMA X3100 is the mobile version of the GMA X3000 used in the Intel GL960 and GM965 chipsets. The X3100 supports hardware transform and lighting, up to 128 programmable shader units, and up to 384 MB memory. Its display cores can run up to 333 MHz on GM965 and 320 MHz on GL960. Its render cores can run up to 500 MHz on GM965 and 400 MHz on GL960. The X3100 display unit includes a 300 MHz RAMDAC, two 25-112 MHz LVDS transmitters, 2 DVO encoders, and a TV encoder. In addition, the product can support DirectX 10.

Skrevet

Du skal til å kjøpe ny datamaskin. Før den i det hele tatt er i hus vurderes det hvilke spill som duger/ikke duger på den. Hva skal du med en Air som "spillmaskin"? Ja, den er liten, ja den er pen, men den er ganske skrot til den type underholdning.

Skrevet

Realistisk sett er den vel egentlig skrot til det meste annet enn å se trendy ut på kafé sammenlignet med andre Macbooks og lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...