Gå til innhold

Reklamasjon eller noe på død eksterndisk


Anbefalte innlegg

Jeg har/hadde en ekstern Maxtor Onetouch II 300GB disk, kjøpt høsten 2005. Denne disken døde for kort tid siden. Frustrasjonen min var stor da jeg fant ut at den ikke dukket opp når jeg slo den på, og lyset på fremsiden av disken blinket bare konstant.

Der og da var det én ting som betydde noe for meg, dataen på harddisken. Tok derfor å kjørte et skrujern gjennom "warranty void if seal broken"-lappen som sto over den ene av de to skruene som holder disken sammen.

Jeg fikk ut selve harddisken og koblet denne til stasjonær-pcen via en IDE kabel, og til min store glede virket alt sammen helt flott. Feilen var altså med IDE->USB/FW kontrollerkortet i eksterndisken.

 

Mitt spørsmål er da, vil det i det hele tatt være noen vits å høre med plassen jeg kjøpte disken om de kan "hjelpe" meg litt med en ny harddisk, eller skal jeg bare se den som tapt og kjøpe ny eksterndisk?

 

(og nei, har ikke lyst å kjøpe et eksternt kabinett å sette harddisken, siden de koster litt mye da jeg trenger en med Firewire)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...