Gå til innhold

Tips til selvbruningsartikler


Anbefalte innlegg

De siste månedene har jeg aktivt brukt en type Dove Bodylotion, som inneholder faktorer fra selvbruning. Dette har egentlig fungert ganske bra, ettersom bodylotion også er bra for huden. Men nå er jeg lei, og er ute etter noe nytt før solen tar meg.

Jeg vil derfor ha tips fra dere til selvbruningskremer som er velfungerende fra deres synspunkt.

 

De siste par dagene har jeg brukt en gel fra Clarins, som faktisk har fungert veldig bra, men ettersom jeg ikke vet hvor jeg får kjøpt den, ser jeg etter andre alternativer.

 

Merker jeg har vært innom innenfor selvbruning; Dove, Piz Buin, Clarins, Hawaii Tanning Oil, Lancaster, og Nivea.

 

Kriterier for deres svar må være;

* Bruning?

* Pris?

* Blir man oransje eller gul?

* Eventuelle bivirkninger?

* Sunt for huden?

 

Takker for alle svar : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt denne(se bilde) Koster ca 150-200 kr på H&M og varer en god stund.

Kremen er mørk slik at du ser hvor du smører på. Den er også glinsende, men det forsvinner etterhvert.

Jeg syns fargen er veldig fin.

Du ser ikke flassete av og den forsvinner gradvis.

Jeg har laget en tråd på mote og velvære om en annen sublime bronze. Er mye mer fornøyd med den jeg brukte, enn den nye jeg lagde tråd om. Ser nesten fregnete ut etter den har begynt å forsvinne :roll:

 

Hvordan den er for huden vet jeg ikke, men skal du ha en som er BRA for hunden, så må du nok opp to tre hundre.

780159.jpg

 

 

Er du gutt og bruker selvbruningskrem??? :!:

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Gjør kompisene dine det samme?

Er du ikke redd for å bli mobbet.... Det er jo ikke mange gutter som faktisk bruner seg selv

 

Zaroos, jeg vet ikke hvor gammel du er, men mange gutter på min alder bruker selvbruning.

Og det du nevner i forhold til at "mange gutter ikke bruner seg selv" er helt på jordet. Personlig tror jeg riktignok at flere gutter tar solarium enn bruk av selvbruning/brunkrem, men begge tingene går under overskriften du sikter til som "bruning".

Med dette sagt håper jeg du har fått svar på det du lurer på, og at folk fra nå av kan holde seg on topic.

Lenke til kommentar

Jeg brukte hawaiian tropic tanning oil en uke i syden i fjor og ble merkbart brunere en de andre folka jeg reiste med. Denne har solfaktor 4 så det jeg gjorde var å bruke litt solkrem av samme merke. Om man skal blande produkter vet jeg ikke, men virka gjorde det. Jeg er gutt og det flaska gikk på slutten av ferien på rundgang :p

Lenke til kommentar

PortioN: ikke fortsett med den diskusjonen, er man så usikker på seg selv og redd for å bli stemplet femi eller homofil så får de være det.

 

Men kan anbefale Biotherm Homme - Power Bronze, men bruk veldig lite av gangen får å kun legge et litte usynling underlag.

Ellers har jeg hørt mye positivt om Dior sin selvbruner. Men husk at poenget med selvbruner er at det ikke skal sees at du bruker det ;)

Endret av Homme
Lenke til kommentar
PortioN: ikke fortsett med den diskusjonen, er man så usikker på seg selv og redd for å bli stemplet femi eller homofil så får de være det.

 

Men kan anbefale Biotherm Homme - Power Bronze, men bruk veldig lite av gangen får å kun legge et litte usynling underlag.

Ellers har jeg hørt mye positivt om Dior sin selvbruner. Men husk at poenget med selvbruner er at det ikke skal sees at du bruker det ;)

 

Takk for bra svar.

 

Ja, skjolder og ujevnheter bør man være obs på, men det har forsåvidt gått greit i perioden jeg har brukt selvbruning.

Jeg vil ha en brunfarge som synes, men vil heller ikke at den skal se for falsk ut.

Lenke til kommentar
Anbefaler solarium istedet. Da får du iallfall en jevn farge, i tillegg til at du ikke ser oransje ut.

 

Hvis du hadde lest de foregående innleggene i tråden hadde du spart både deg selv og meg tid.

Og, dere trenger ikke bre om dere med utsagn om at selvbruning blir ujevnt. Ærlig, det er ikke fakta.

Jeg har svært sjeldent funnet meg bekjent av skjolder og ujevnheter i min brunfarge etter bruk av selvbruning.

 

Les dette, så håper jeg du og alle andre kan bruke solariums-tråden til snakk om solarium:

 

Et lite tips.. ikke bruk det.. :!:

 

Ta heller solarium for guds skyld.. du er jo en mann ikke en jente

 

Har dessverre ikke tid til å ta sol.

Dessuten er jeg ikke "mannfolk", jeg er 16.

 

Irrelevante innlegg kan dere spare dere for.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei: )

 

For tiden har jeg brukt Piz Buin Summer Sensation eller noe sånt.

Er ikke veldig fornøyd, men fungerte helt årleit.

 

Mange har anbefalt den du har brukt før, Dove, pga grei pris og OK fungerende.

 

PS! Det er ikke unormalt å bruke self-tan for gutter så lenge man ikke overdriver eller får skjolder.

 

Mvh

Unlimited.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...