Gå til innhold

Hjelp til gamer PC


Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg har en 5 år gammel PC som det er på tide å bytte ut, men jeg har ingen peiling på hardware stuff!

 

PCen kommer stort sett bare bli brukt til Age of Conan og MSN, så om noen kunne hjelpe med å lage en liste til en PC som får AoC til å kjøre bra hadde jeg vert veldig takknemlig! =)

 

Prisklassen jeg vil ha er ca 10-14.000 uten skjerm eller ca 14-17.000 med skjerm og høytalere.

 

Prioritet: Lite hakking/lagging -> bra grafikk -> lite støy.

 

 

 

På forhånd takk.

Endret av Mr_Pickels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes forholdsvis mange svar på en gamer pc, men for min del liker jeg mange av oppsettene til komplett.no, Sjekk ut denne:

 

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10238

 

Meget bra pc for penga, vil du spare inn litt bestiller du bare samme eller tilsvarened produkter hver for seg. Kan vell kanskje anbefale deg å fjerne eksemeplvis webcam, mus, tastatur, service, support, OS, høyttalere og eventuelt lydkort og kun benytte det innebygde som etter min mening er mer en godt nok.

Lenke til kommentar

Den så jo ganske bra ut. Tuklet litt med den og kom fram til dette:

 

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Creative SB X-Fi Gamer, Bulk

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Creative Inspire T6100, 5.1 Høyttaler

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99

Win Vista Home Premium Norsk

 

14.147,88 Kr.

 

Noen forslag til ting å bytte ut?

 

Også noen spørsmål, jeg leste noen kommentarer på de RAMene man kunne velge, og der sto det om jeg ville ha 4gb RAM måtte jeg ha 64bit Vista og ikkje 32bit Vista..? Jeg har ingen anelse hva dette vil si..?

 

Og, hjelper det mye med 2x Skjermkort?

 

Er det stor forskjell fra 2 gb RAM og 4 gb RAM?

 

 

Og det med skjermkort.. det som følger med:

 

Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI

 

og for 422 kr billigere er der:

 

Gainward GeForce 8800GT 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 650+/1900Mhz+

 

Er ikke 1GB skjermkort bedre enn 512 MB skjermkort?

Endret av Mr_Pickels
Lenke til kommentar

Noen som vil svare om denne PCen er ett bra kjøp?

 

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Creative SB X-Fi Gamer, Bulk

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Creative Inspire T6100, 5.1 Høyttaler

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99

Win Vista Home Premium Norsk

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er vell at du i 32bit windows ("vanlig" XP og Vista) kun får brukt 3GB med ram. Så hvis du har planer om å benytte "vanlig" 32bit vista er det ikke noe poeng å betale for 4GB, kjøp heller 2GB av høyrer kvalitet. Jeg anbefaler foreløpig å bruke 32bit, 64bit er ikke brukbart enda til mitt bruk hvertfall.

 

Pc`en så veldig bra ut den (selv om jeg er AMD fan:p)

Bare å handle ;)

Lenke til kommentar
Den så jo ganske bra ut. Tuklet litt med den og kom fram til dette:

 

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Creative SB X-Fi Gamer, Bulk

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Creative Inspire T6100, 5.1 Høyttaler

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99

Win Vista Home Premium Norsk

 

14.147,88 Kr.

 

Noen forslag til ting å bytte ut?

 

Også noen spørsmål, jeg leste noen kommentarer på de RAMene man kunne velge, og der sto det om jeg ville ha 4gb RAM måtte jeg ha 64bit Vista og ikkje 32bit Vista..? Jeg har ingen anelse hva dette vil si..?

 

Og, hjelper det mye med 2x Skjermkort?

 

Er det stor forskjell fra 2 gb RAM og 4 gb RAM?

 

 

Og det med skjermkort.. det som følger med:

 

Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI

 

og for 422 kr billigere er der:

 

Gainward GeForce 8800GT 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 650+/1900Mhz+

 

Er ikke 1GB skjermkort bedre enn 512 MB skjermkort?

 

1gb er i dette tilfellet berre eit markandsføringstriks. Det er mykje anna som spelar inn hastighet på minne osb. I dette tilfellet er 9800gtx det soleklare førsteval så framt du har råd til det.

 

Skjermkort i SLI (to skjermkort saman) vil nok ha noko effekt i somme spel, men etter mi vurdering er det nok ikkje verd det. Viss du kjøper eit hovudkort no må du anten sli kort med nVidia chipsett eller eit med intel. Vel du hovudkort frå intel kan du ikkje ha SLI seinare. nVidia sine hovudkort er og mykje meir ustabile enn Intel sine.

 

Sidan eg har hatt fleire mislykka hovudkort med nVidia chipsett vil eg anbefale deg å gå for eit p35 kort. Då vil du ikkje kunne ha SLI.

 

Anngåande ram anbefaler eg deg å gå for 4gb, for at desse skal bli støtta må du ha 64-bits OS (må kjøpast i tillegg, trur ikkje komplett.no tilbyr dette i pakkane sine). Sidan du skal ha vista vil eg anbefale deg å gå for Vista Home Premium 64-bit.

 

Eg har sjølv ingen program som ikkje er kompatibel med vista 64-bit så eg kan trygt anbefale deg det. Driverstøtta er god og eg opplever mindre blåskjermar enn med 32-bit.

Lenke til kommentar

ingen problemer med 64bit. Har ikke funnet et eneste program som ikke kan startes i Vista64. Driverproblemer har jeg heller ikke kommet borti. Har hatt Vista siden det kom ut.

 

Men uansett om valget faller på 32bit eller 64bit; kjøp for all del 4GB ram. 3,25GB ram er vesentlig bedre enn 2 uansett.

 

Intel chipset er absolutt å anbefale, masse mennesker med masse krøll pga nvidia chipset på hovedkortene sine.

 

Liker du ikke støy bør du også vurdere å kjøpe en cpu-kjøler av litt høy kvalitet. Da får du bedre kjøling uten at vifta trenger å jobbe ræva av seg.

 

2x skjermkort er litt tull egentlig, da det er veldig forskjellig fra spill til spill hva slags ytelse man vil få. Vil absolutt anbefale et skjermkort med såkalt dualslot kjøler, dvs at de blåser varm luft ut bak kabinett istedetfor inn i kabinettet. Det vil hjelpe på temp og viftehastighet i kabinettet.

 

Ellers, siste anbefaling er å droppe lydkort fra Creative. Hvis du har lest litt artikler og innlegg her på forumet siste tiden, vil du se at utrolig mange mennesker er oppgitt og irritert over det selskapet og hvordan de neglisjerer sine kunder og ikke gidder å lage drivere som virker. Asus har etpar bra lydkort nå.

 

og det ble faktisk en liten siste ting også: bygg pc selv, det er mye gøyere enn å få en ferdig pc i posten

Lenke til kommentar
Hei hei, jeg har en 5 år gammel PC som det er på tide å bytte ut, men jeg har ingen peiling på hardware stuff!

 

PCen kommer stort sett bare bli brukt til Age of Conan og MSN, så om noen kunne hjelpe med å lage en liste til en PC som får AoC til å kjøre bra hadde jeg vert veldig takknemlig! =)

 

Prisklassen jeg vil ha er ca 10-14.000 uten skjerm eller ca 14-17.000 med skjerm og høytalere.

 

Prioritet: Lite hakking/lagging -> bra grafikk -> lite støy.

 

 

 

På forhånd takk.

Hei selskaper som komplett og psdata og mange andre bygger maskiner også.Det kan være fordeler med det for da får du en maskin bygd og standar deler som du kan oppgradere senere hvis du vil.Da kan du jo bare si hvor mye penger du vil bruke på den og hva du skal bruke den til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...